Hjälmarsberg 313, 70510 Örebro

KLOSSar till oss som är i karantän och inte kommer LOSS, för att köpa en legoKLOSS.
 
Svar: Örebro , närmare bestämt Hjälmarsberg 313, 70510 Örebro

Motivering: Då jag bor långt ifrån min brorsdotter och inte har bil så ses vi allt för sällan.
Vi hade väldigt roligt med att bygga Lego gemensamt i mellandagarna och det hade varit roligt med en ny byggsats till någon av kommande gångerna vi ses. :)
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Ta en paus från alla virus och bygg med Lego!
[bild]



Så här i karantäntider tänker vi på alla som arbetar hemifrån och behöver ge barnen en sysselsättning för att få arbetsro. Vi tävlar ut en LEGO-modell med hela 2 569 delar, “Garaget på hörnet” från Klossbutiken, med bensinstation i retrostil med bensinpump, kiosk och verkstad med rullport och fordonslyft. Den ingår i serien LEGO Creator, med modeller för både barn och vuxna som sätter skapandet och fantasin i fokus. Ta en paus och umgås med barnen!

Totalt värde: 2 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: I vilken stad hittar du Sveriges största LEGO-butik?
Svaret hittar du här: Klossbutiken.se

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 3 april.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Klossbutiken. Vi tackar Klossbutiken för att de sponsrar den här tävlingen.

P.S. Om du inte vinner, använd koden byggahus15, så får du 15 % rabatt på allt du handlar hos Klossbutiken.se t.o.m. 30/4 2020.
Klossbutiken finns i Örebro.
Jag och min grabb brukar bygga star wars Lego tillsammans. Eller jag är med och han bygger. Med denna modellen så kanske jag har en chans att ha ett eget bygge som jag kan hålla på med när han sätter ihop nästa rymdskepp.
 
j.f.s
Svar: Hjälmarsberg 313, 70510 Örebro


Med fyra grabbar extra mycket hemma i åldrarna 4-19år och som gillar Lego så vore det här en grym sak att göra tillsammans. Här finns redan närmare 100kg Lego i olika former. Lego City, Star Wars, Techic och mycket mer.
Detta kit ihop med Lego City tåg och Cars Big Ben samt Harry Potters borg med Star Wars- och Ninjagoskepp som anfallare samtidigt som Volvo Techic grävmaskinen förbereder marken för ytterligare expansion skulle bli en grym aktivitet. Eller hur?! :crysmile:
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Ta en paus från alla virus och bygg med Lego!
[bild]



Så här i karantäntider tänker vi på alla som arbetar hemifrån och behöver ge barnen en sysselsättning för att få arbetsro. Vi tävlar ut en LEGO-modell med hela 2 569 delar, “Garaget på hörnet” från Klossbutiken, med bensinstation i retrostil med bensinpump, kiosk och verkstad med rullport och fordonslyft. Den ingår i serien LEGO Creator, med modeller för både barn och vuxna som sätter skapandet och fantasin i fokus. Ta en paus och umgås med barnen!

Totalt värde: 2 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: I vilken stad hittar du Sveriges största LEGO-butik?
Svaret hittar du här: Klossbutiken.se

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 3 april.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Klossbutiken. Vi tackar Klossbutiken för att de sponsrar den här tävlingen.

P.S. Om du inte vinner, använd koden byggahus15, så får du 15 % rabatt på allt du handlar hos Klossbutiken.se t.o.m. 30/4 2020.
Örebro är svaret
Jag skulle åkt till Legoland i påsk med 7årigt barnbarn Det var hans 7 års present Nu sitter jag isolerad och en ledsen kille hemma hos sig Skulle så gärna glädja honom med ett Lego för resan som nu inte blir av i påsk
 
D09
Svar: Örebro

Grabben älskar lego och hade varit ett nöje att sysselsätta sig med när det blir dåligt väder.

Just nu har vi fullt upp med att vara ute i solen :)
 
Örebro finns den i.

Världens bästa ursäkt för att JAG ska få bygga med lego, hade varit så kul att vinna för oss!
 
I Örebro hittas den största Lego-butiken! (Väl värt ett besök!)

Jag önskar vinna, då sonen, som är Lego-frälst sedan bröstmjölken, behöver en extra morot vid hemstudier nu i dessa tider.
Vilken lyx att plugga en timme, Lego en stund, sen åter till skolböckerna! :)
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Ta en paus från alla virus och bygg med Lego!
[bild]



Så här i karantäntider tänker vi på alla som arbetar hemifrån och behöver ge barnen en sysselsättning för att få arbetsro. Vi tävlar ut en LEGO-modell med hela 2 569 delar, “Garaget på hörnet” från Klossbutiken, med bensinstation i retrostil med bensinpump, kiosk och verkstad med rullport och fordonslyft. Den ingår i serien LEGO Creator, med modeller för både barn och vuxna som sätter skapandet och fantasin i fokus. Ta en paus och umgås med barnen!

Totalt värde: 2 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: I vilken stad hittar du Sveriges största LEGO-butik?
Svaret hittar du här: Klossbutiken.se

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 3 april.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Klossbutiken. Vi tackar Klossbutiken för att de sponsrar den här tävlingen.

P.S. Om du inte vinner, använd koden byggahus15, så får du 15 % rabatt på allt du handlar hos Klossbutiken.se t.o.m. 30/4 2020.
Butiken finns i Örebro

Jag vill vinna den här byggsatsen för egen del, då det nästan är 50 år sen jag själv byggde med Lego senast. I ett svagt ögonblick bytte jag bort allt mitt Lego mot en Scalextric bilbana i tioårsåldern, och ångrade mig djupt.
 
Den finns i Örebro.

När min dotter fyllde 1 i januari började jag klura på var jag gjort av min legosamling (iofs en tid kvar innan hon är gammal nog). Det visade sig att mina föräldrar hade sålt eller slängt den!!! Det var i storlek om ca 3 flyttkartonger...
Sååå, det är bara att börja om med samlingen till min dotter, jag har ett par år på mig. Detta kit skulle vara en bra skjuts på vägen
 
Svar: Örebro

Det vore superroligt för mina söner (och pappa, haha!)!
 
Butiken hittas i Örebro.

Min son och dotter älskar Lego och hade varit roligt att få bygga detta tillsammans (även pappan tycker om Lego ;))
 
Butiken ligger i Örebro

Har precis påbörjat att bygga upp Lego 6285 - Black seas barracuda som har sparats från min barndom. Trevligt kvällsnöje att bygga lego när småttingarna har lagt sig :)

Denna byggsats vore toppen att fortsätta med när jag är klar med sjörövarskeppet!
 
Svar: Örebro
Jag skulle, efter Coronan, fixa en Legokväll med barnen, nu 35 och 40 år, för att återuppleva känslan när vi alla byggde klart allt Lego på julafton
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Ta en paus från alla virus och bygg med Lego!
[bild]



Så här i karantäntider tänker vi på alla som arbetar hemifrån och behöver ge barnen en sysselsättning för att få arbetsro. Vi tävlar ut en LEGO-modell med hela 2 569 delar, “Garaget på hörnet” från Klossbutiken, med bensinstation i retrostil med bensinpump, kiosk och verkstad med rullport och fordonslyft. Den ingår i serien LEGO Creator, med modeller för både barn och vuxna som sätter skapandet och fantasin i fokus. Ta en paus och umgås med barnen!

Totalt värde: 2 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: I vilken stad hittar du Sveriges största LEGO-butik?
Svaret hittar du här: Klossbutiken.se

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 3 april.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Klossbutiken. Vi tackar Klossbutiken för att de sponsrar den här tävlingen.

P.S. Om du inte vinner, använd koden byggahus15, så får du 15 % rabatt på allt du handlar hos Klossbutiken.se t.o.m. 30/4 2020.
Den ligger i Örebro
Är hemma efter ett benbrott så ett lego hade farit en fantastisk present, då har jag något att fördriva tiden med och inte bara tv:n
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.