Svar: Örebro
Jobbar inom vård o omsorg så kan inte ta någon paus MEN skulle ju vara underbart att ha något att göra när jag väl är ledig och som inte involverar min sambo och hans tvspelsspelande. Har inga barn men 2 katter som gärna kommer att vilja bygga med mig :)
 
Svar: Örebro
Motivering: Vill kolla om det är lättare att lösa problem när man bygger hus med Lego än när man bygger riktiga hus. Våtrum, el, isolering, mm kanske blir lika problematiska, men åtminstone slipper man olika problem som uppstår med målning av fasaden :)
 
Svar: Örebro

Sitter själv hemma hela helgen (och nästa) med tre barn, 1, 5, 8 år gamla sen frun fick ändrat schema på sitt ssk jobb. Istället för att som vanligt jobba mån-fre 7-20 är det nu dygnet runt även på hennes avdelning som gäller... Hade varit perfekt med lite lego att sysselsätta de stora med medan jag sköter all markservice här hemma.
 
Sveriges största och bästa LEGO-butik ligger i Örebro (och online förstås).

Min 6-åriga son Fred är helt galen i LEGO och det är jag också :). Efter en tuff period med influensa och sjukdom då vi inte ens orkade bygga med LEGO så är vi nu tillbaka på banan och vad vore roligare än att tillsammans bygga ut Freds LEGO-stad?

Ett barn leker på golvet med en stor LEGO-stad med byggnader, fordon och figurer.
 
Svar Örebro

Då minsta tösen fyller år snart och älskar lego så vore detta perfekt, samt att lillebror är lika tokig i lego som syrran så kan dom bygga tillsammans.
 
Örebro. Det är tid för barnen att byta ut Duplo mot riktigt lego. Jag älskade lego som barn och har fortfarande allt kvar, men mycket har hänt på 45 år och barnens skull skulle det behövas lite nytt.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Ta en paus från alla virus och bygg med Lego!
[bild]



Så här i karantäntider tänker vi på alla som arbetar hemifrån och behöver ge barnen en sysselsättning för att få arbetsro. Vi tävlar ut en LEGO-modell med hela 2 569 delar, “Garaget på hörnet” från Klossbutiken, med bensinstation i retrostil med bensinpump, kiosk och verkstad med rullport och fordonslyft. Den ingår i serien LEGO Creator, med modeller för både barn och vuxna som sätter skapandet och fantasin i fokus. Ta en paus och umgås med barnen!

Totalt värde: 2 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: I vilken stad hittar du Sveriges största LEGO-butik?
Svaret hittar du här: Klossbutiken.se

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 3 april.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Klossbutiken. Vi tackar Klossbutiken för att de sponsrar den här tävlingen.

P.S. Om du inte vinner, använd koden byggahus15, så får du 15 % rabatt på allt du handlar hos Klossbutiken.se t.o.m. 30/4 2020.
Svar: Örebro

Motivering: Jag väntar mina första barnbarn i maj. Otroligt roligt. Två på en gång!
Vi håller på på att ordna ett barnrum till dem med diverse saker.
Älskade lego som barn och det måste såklart ingå i ett barnrum. Vore kul att ha turen att få fylla på barnsakerna med lego. :D
 
Svar: Örebro

Dottern fyller år på tisdag och vi älskar att bygga Lego tillsammans.
 
Svar: Örebro
Sonen som är 7 år älskar att bygga Lego. Det skulle vara fantastiskt kul att få vinna ett sånt fint Legopaket till honom. Sitter som många andra nu och arbetar hemifrån och det skulle vara perfekt med ett Legoprojekt som vi båda kan bygga på när tristessen av att vara hemma större delen av dagarna blir för mycket.
 
Butiken ligger i Örebro!

Jag har kämpat med psykisk ohälsa ett par år och har haft det svårt att leka med min 5 åring men att bygga Lego är nåt som vi har kunnat göra tillsammans och att vinna detta vore betydelsefullt för oss!
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Ta en paus från alla virus och bygg med Lego!
[bild]



Så här i karantäntider tänker vi på alla som arbetar hemifrån och behöver ge barnen en sysselsättning för att få arbetsro. Vi tävlar ut en LEGO-modell med hela 2 569 delar, “Garaget på hörnet” från Klossbutiken, med bensinstation i retrostil med bensinpump, kiosk och verkstad med rullport och fordonslyft. Den ingår i serien LEGO Creator, med modeller för både barn och vuxna som sätter skapandet och fantasin i fokus. Ta en paus och umgås med barnen!

Totalt värde: 2 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: I vilken stad hittar du Sveriges största LEGO-butik?
Svaret hittar du här: Klossbutiken.se

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 3 april.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Klossbutiken. Vi tackar Klossbutiken för att de sponsrar den här tävlingen.

P.S. Om du inte vinner, använd koden byggahus15, så får du 15 % rabatt på allt du handlar hos Klossbutiken.se t.o.m. 30/4 2020.
Butiken ligger i Örebro.
Motiveringen är kort o enkel: att jag skulle vilja ha en trevlig byggstund tillsammans med mina döttrar 10 o 12 år gamla. När det gäller lego får deras mamma vara med. Annars får man sällan vara med numera.
 
Den ligger i Örebro.

Jag skulle vilja få ett avbrott från allt jobb med hus och trädgård och få slappna av med att bygga Lego som på den gamla goda tiden.
 
Svar: Örebro

Min fyraåring fick ett creators hus I julklapp och fick blodad tand, skulle mycket uppskatta bygga vidare på sin lilla stad

En samling detaljerade Lego byggnader som representerar en stad, med figurer och gatuelement.
 
Svar: i Örebro

Efter att ha sett den här tävlingen surfade jag runt lite på Klossbutikens hemsida, det ena ledde till det andra och helt plötsligt hade jag tittat på legobyggen på youtube i åtta timmar. Så som ersättning för förlorad arbets- och fritid känner jag nästan att jag förtjänar det fina Legobygget från Klossbutiken ;)

Min bror har börjat yngla av sig också nu, så det kommer att bli en mycket komplicerad bodelning av det Lego vi hade när vi var små, när det nu finns flera kusiner som ska dela på det. Då hade min son verkligen uppskatta att få börja sin legokarriär med ett bygge som är sitt alldeles egna. För tillfället har han bara en blå 4x2-pluppars, sluttande bit som låg kvar på kattvinden efter de förra husägarna. Jag är lite rädd att socialen kommer och tar vår son ifrån oss om nån får reda på hur lite Lego han har.
 
Svar: Örebro

Jag och grabben älskar att bygga lego ihop. Det är alltid trevligt då vi hjälper varandra. Båda får vara med och bygga.

Nu har han haft det lite tuff i skolan så detta hade varit perfekt för att glädja honom. Då skulle han få något kul att göra och få tänka på annat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.