Är ni serösa när ni snackar om behörigheter och papper på ansvar för att fälla 3m björkar?
Jag begriper inte om det är ironi eller inte.
 
  • Gilla
mekar-anders och 2 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Är ni serösa när ni snackar om behörigheter och papper på ansvar för att fälla 3m björkar?
Jag begriper inte om det är ironi eller inte.
Var det inte du som tyckte att i juridikforat skulle man hålla sig till det strikt juridiska...

*ironi* Jag tycker vi kan prata om upphandling av tjänsten björkfällning så att det går rätt till. *ironi*
/ATW
 
  • Gilla
  • Haha
Jonny Hylander och 3 till
  • Laddar…
Nej, jag tycker inte att det måste vara strikt juridiskt i tråden.
 
Talvan Talvan skrev:
Nej inte en till galet granne
Vilken av dem är galen? Grannen med motorsågen som har svårt att formulera sig eller grannens granne, alltså TS, som "det brinner i huvudet" för när grannen formulerar sig fel om hur ett par björkar, som ingen av dom egentligen vill ha kvar, ska avlägsnas?
 
  • Gilla
radcliff och 2 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Nej, jag tycker inte att det måste vara strikt juridiskt i tråden.
Ok, dock var det så jag tolkade ditt tidigare inlägg:

D Daniel 109 skrev:
Det är en juridiktråd. Då ser jag det inte som oväsentligt att påpeka att grannen inte har rätt att gälla träd på vägområdet om denne inte är väghållare. Sedan kan det vara rimligt att göra det, men rätten finns inte.
/ATW
 
  • Gilla
Sista spiken och 1 till
  • Laddar…
Att jag tyckte min kommentar var rimlig i en juridiktråd betyder inte att jag tycker att alka kommentarer måste bygga enbart på juridik. Även om jag vet att vissa tycker det.
 
A
Du vill starta ett grannbråk för ett par björkar du inte bryr dig om? Därför att grannen inte visade dig tillbörlig respekt!

Arma Sverige!
 
  • Gilla
MetteKson och 3 till
  • Laddar…
Respekt a la Sicilianska maffiaregler gäller. Hur svårt ska det vara att tänka innan man öppnar käften!? Trädkramare for life!
 
  • Gilla
  • Haha
Allt-i-alloMarion och 2 till
  • Laddar…
1066Hastings skrev:
Du vill starta ett grannbråk för ett par björkar du inte bryr dig om? Därför att grannen inte visade dig tillbörlig respekt!

Arma Sverige!
Kan grannjävlarna inte vara trevliga när de vill kapa oönskade träd så skall de sättas på plats =)
Min granne frågar alltid snällt varje gång han beskär träd som börjar sticka över till honom. Men när han försökte hinta om att fälla min ek så höll jag honom kort. Han får fan fortsätta räfsa =)
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Om jag inte minns fel har TS haft problem med grannarna flera gånger, osäker dock om det är samma granne hela tiden eller olika varje gång.
 
Det är kanske grannarna som har problem med TS.
 
  • Haha
Keiller och 2 till
  • Laddar…
T
N Nybyggarens skrev:
Jag har två relativt små björkar som står mitt mellan min tomtgräns och kommunens grusväg som grannen använder som infart.
Idag kom han fram till mig och sa helt sonika "jag tänker fälla dina björkar, de är utanför din tomt och de är i vägen".

Jag berättade för honom att de visst växer på min tomt, även om delar av grenverket växer på kommunens mark (grusvägen).

Till saken hör att jag egentligen inte har så mycket emot att björkarna tas bort, då de är av ringa betydelse för mig.
Men det brinner i huvudet på mig när han bara går rakt fram och säger att han tänker förstöra något som är mitt, utan att ens be om det först.

Hur ser juridiken ut när delar av ett träd hänger över på kommunmark. Inte har väl grannen rätt att kapa sådant?
Juridiken är på mer vardagssvenska "fornnordisk".
 
Grannproblem beror inte alltid på grannen utan drabbar bara ”vissa” grannar!
När man träffar på en sådan så gäller det att identifiera nästa och sedan ta en passare så kan man hitta resten på kartan
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Störig granne. Det är han som ska bort. Avskyr stöddiga maktmän. "Brinner i huvudet", bra uttryck, grannens agerande blir större problem än träden.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
M Metafor skrev:
Störig granne. Det är han som ska bort. Avskyr stöddiga maktmän. "Brinner i huvudet", bra uttryck, grannens agerande blir större problem än träden.
Folk är vanligare än man tror mycket sämre på att prata med varandra än man tror.

Anledningen att dessa träd har kommit upp är att TS inte skött om sin del av vägområdet.

Efter några år har grannen tröttnat och tänker sig hjälpa TS men formulerar sig fel för den känsliga själ som TS är och här är vi nu...

Skulle inte förvåna mig om det är grannen som sköter snöröjning/sandning/reperation av vägen på vägen på nästan ideell basis.

/ATW
 
  • Gilla
Kjol
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.