Avslutad: Ta en paus från alla virus och bygg med Lego!
LEGO Creator set 'Garaget på hörnet' med minifigurer, bensinstation, kiosk och retro verkstad inklusive bil och rullport.



Så här i karantäntider tänker vi på alla som arbetar hemifrån och behöver ge barnen en sysselsättning för att få arbetsro. Vi tävlar ut en LEGO-modell med hela 2 569 delar, “Garaget på hörnet” från Klossbutiken, med bensinstation i retrostil med bensinpump, kiosk och verkstad med rullport och fordonslyft. Den ingår i serien LEGO Creator, med modeller för både barn och vuxna som sätter skapandet och fantasin i fokus. Ta en paus och umgås med barnen!

Totalt värde: 2 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: I vilken stad hittar du Sveriges största LEGO-butik?
Svaret hittar du här: Klossbutiken.se

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 3 april.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Klossbutiken. Vi tackar Klossbutiken för att de sponsrar den här tävlingen.

P.S. Om du inte vinner, använd koden byggahus15, så får du 15 % rabatt på allt du handlar hos Klossbutiken.se t.o.m. 30/4 2020.
 
Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 10 till
  • Laddar…
Butiken hittas i Örebro.

Jag håller mig hemma med sonen så att sambon kan jobba extrainsatt med provtagning av misstänkt smittade på Akademiska. Mitt och sonens största gemensamma intresse just nu är att bygga med klossar, hans största intresse utöver det är fordon.
Att bygga med klossar som dessutom innefattar bilar vore därmed rena drömmen, speciellt som lite nytt blod skulle behövas för att inte gå varandra på nerverna.
 
  • Gilla
Calire
  • Laddar…
Örebro.

Min familj är nog den mest Lego-fanatiska som finns. Vi åker till Legoland vartannat år. När sonen fyllde sex år så fick han till och med prova att ratta Stena-färjan på vägen över till Danmark. Nu är han 15 år och är fortfarande lika förtjust i Lego, dock i mer avancerade former än när han var sex år.

Vi skulle ha åkt till Legoland i vår igen, men nu kom ju ett virus i vägen. Att vinna denna byggsats skulle vara perfekt då den skulle kunna bli en gemensam aktivitet för både sonen och hans storasyster tillsammans. En av få hobbies som de delar.
 
Svar: Örebro
Motivering: Min tioåriga son älskar att bygga med lego, och jag tror att hans stadsplanering skulle må bra av att balanseras upp lite grann.. Avengers högkvarter, Iron man i alla varianter och storasyrrans "lego friends" behöver helt klart ett garage på hörnet!
Att få avbryta mitt eget "jobbahemifrån" och bygga tillsammans med honom vore ett riktigt lyckopiller för mig också!
 
  • Ett golv täckt av Lego-kreationer inklusive byggnader, fordon och figurer som representerar en barns fantasistad.
  • Gilla
kapten_krok och 1 till
  • Laddar…
Örebro


Jag har otroligt nog inget lego i huset. Ofta barn på besök och en liten på gång så känner jag att det är dags att starta samlingen
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Svar: Örebro

Sonen älskar lego, har byggt de mest otroliga skapelser sedan han var riktigt liten (fribyggen + klarade ensam av modeller för 16+ när han var fyra – vi föräldrar fick bara sitta bredvid och på nåder sätta dit enstaka bitar där han visade). Småsyrrorna har varit mer trögstartade, men nu börjar de komma igång. Det vore så roligt att få till detta bygge med hela familjen – i synnerhet nu när det sociala livet blir avskuret.
Legos "modular buildings" är dessutom riktigt fina!
 
windestal
Svar: Örebro

Maken och jag börjar bli lite frustrerade över att vara hemma så mycket och med så lite sociala kontakter. En rejäl LEGO-modell skulle kunna rädda upp några kvällar. I juni väntar vi smått, så efter det får små klossar vänta ett tag, men att få en chans att bygga innan dess vore fantastiskt roligt!
 
Svar: Örebro

Ända sedan mina två barn var små har de älskat att bygga Lego tillsammans med mig. Många gånger har de bett om att få byta ut god-natt sagan till att få bygga lego tillsammans istället. Nu verkar den tiden dock ha börjat ta slut då min äldsta grabb snart fyller 10 och helst bygger sitt Lego helt själv. Den yngre som är 7 år tycker dock fortfarande om att vi sitter axel mot axel och hjälper varandra att bygga. Om jag skulle vinna det här huset så blir det kanske en sista modell där vi kan samlas alla tre och bygga tillsammans så som vi gjorde förr. Sen är det dags att inse att den äldste börjar bli så stor att Pappa inte längre är lika nödvändig som han var förr.
 
Hej!

Jag försöker att väcka ett Lego intresse bland mina barn. Jag själv var en riktig Lego fantast när jag var barn på 90-talet. Jag har en 9 åring som tyvärr inte fastnar för Lego så mycket, en liten besvikelse för mig som vill ha fler ursäkter för att bygga lego med ungarna. :) Men sedan har jag även en 3,5 åring som faktiskt föreslår att bygga lego nästan dagligen. Dock så har vi bara mitt gamla lego. Som vi har byggt upp. Jag tror det vore kul för både mig och barnen att bygga något nytt tillsammans. Lego är ett toppensätt att få familjen nära tillsammans och utveckla barns förmåga att se hur saker och ting sitter ihop. få fart på fantasin och vara konstruktiv. Här är en bild på vad vi hunnit bygga upp utav farsans gamla lego :)



Och butiken hittas i Örebro :)
 
  • Samling byggda Lego-modeller från 90-talet, inkluderar rymdskepp och robotar.
  • Ett sammansatt Lego-bygge med färgglada klossar, minifigurer och fordonsdelar, visandes kreativitet och nostalgi.
Svaret är Örebro

Både jag och min son är i riskgrupp för att smittas allvarlugt av Covid-19 i och lungsjukdomarna vi har och vi sitter just inlåsta i vårt hus med stora restriktioner att vi inte får knappt göra någonting förutom att mata änderna en gång per dag. Lego skulle göra våran dag att kunna koppla av och göra något roligt tillsammans.
/Johan Lidman
 
Svar: Örebro.

Båda min barn älskar lego. Har nu varit instängd själv med dem i 4 veckor, något som sliter på allt vad tålamod och nya hittepån heter. Eller ja, 2 åriga dottern är hyffsat påhittig och har gärna hyss för sig som gör hennes pappa ännu gråhårigare.

Att kunna ge dem någonting som håller de sysselsatta så man kanske kan få dricka en kopp kaffe och andas för första gången på länge hade varit helt grymt!
 
Örebro

Vi har två barn på 3 respektive 5 år och de älskar lego. Vi har precis fått skjuta fram ett födelsedagskalas på obestämd framtid och vår planerade semester till Legoland i sommar kommer högst sannolikt inte att bli av så lite nytt lego hade varit ett bra sätt att lindra barnens besvikelse.
 
Butiken ligger i Örebro.

Har inga egna barn, men syskonbarn i mängder och en drös av vänner med barn.
Vi räknade att lekrummets Lego har nyttjats av över 30 barn det senaste året. Dvs vi behöver utöka sortimentet, och så många barn blir så glada när de kan smyga undan och leka efter maten tills det att efterrätten kommer fram.

Enda platsen det kan glädja fler barn än hos oss är troligtvis ett dagis.
 
Svar: Örebro

Jag är mormor till 5 fantastiska barnbarn och som jag inte får träffa just nu. Påskhelgen tillsammans har vi fått stryka. De skickar dagligen teckningar via internet till mig och vi kan prata med varandra. Det skulle vara roligt om de kunde få detta fina legopaket och att de då kan visa sina fantasifulla alster på skärmen för mig.
 
Örebro

efter 10 dagars husarrest med familjen vet jag inte vem som behöver legot mest, jag eller barnen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.