C Choom skrev:
Ingen som ska slå till på bandsågen?
Vågar man chansa på att den klarar av metall i stil med plåt, vinkeljärn och liknande med ett blad ämnat för metall?
Den har för hög bladhastighet för stål. Tror inte heller den klarar att spänna ett blad avsett för stål då de brukar vara kraftigare jmf med träblad.
 
N Nick_se skrev:
Det kan ju justeras, men jag är nybörjare:
Det där är väl hastighetsregleringen på borrmaskinen?
 
Immobil Immobil skrev:
Det där är väl hastighetsregleringen på borrmaskinen?
ja, mitt fel. Monterar båda.
 
Mazen Mazen skrev:
Ngn som har köp lasermätaren?
249kr var ju inte så mycket pengar eller jo om den inte funkar..
[länk]
Jag har den och den funkar riktigt bra, jämförde den med en blå Bosch på jobbet och dem var väldigt jämna, dock hqr boschen mer finesser såklart.
 
Schwen92 Schwen92 skrev:
Jag har den och den funkar riktigt bra, jämförde den med en blå Bosch på jobbet och dem var väldigt jämna, dock hqr boschen mer finesser såklart.
Tack, blir ett inköp om den finns kvar när jag får vägen förbi en butik. :)
 
ullberg
Höll mig borta från både pelarborr och bandsåg men blev ändå två inköp
En Parkside slipmaskin och en Quick Square vinkelhake på ett träbord, nära sin förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ok, skäms lite för slipmaskinen, fattar att den sannolikt inte är mycket att ha. Speciellt som jag har både en Tormek T-7 och en Tormekkopia (den senare på landet) - men det bär emot att betala nästa 2k för en borrslip-jigg till Tormeken så jag tänkte jag kunde prova detta (till 10% av jigg-priset för både maskin och [plast]jigg) som en instegsport till de tyngre prylarna.

Speedsquare-varianten är jag än mer sugen på att testa, brukar skippa mätinstrument i lågprisklass men tycke jag läste att Hulta hade lite leveransproblem, och det tror jag var redan innan Covid, så tänkte detta kunde vara intressant att testa. Kanske tar några dar men ska försöka återkomma med mina intryck...

/U
 
Redigerat:
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Hur har tillgången på stegen sett ut i de varuhus ni besökt?
I Falun var den slut, får jaga vidare.
 
ullberg
I Sumpan fanns det ett par när jag gjorde mina inköp
 
Har köpt slipmaskinen förut. Tycker den funkar ok för det priset och man kan ju slipa lite andra grejor som gamla saxar exempelvis
 
köpte den borrslipen tidigare, provade slipa en 5 mm borr, lätt chockerad över hur den avverkade snabbstål men vackert blev det inte.
 
ullberg ullberg skrev:
Höll mig borta från både pelarborr och bandsåg men blev ändå två inköp
[bild]
Ok, skäms lite för slipmaskinen, fattar att den sannolikt inte är mycket att ha. Speciellt som jag har både en Tormek T-7 och en Tormekkopia (den senare på landet) - men det bär emot att betala nästa 2k för en borrslip-jigg till Tormeken så jag tänkte jag kunde prova detta (till 10% av jigg-priset för både maskin och [plast]jigg) som en instegsport till de tyngre prylarna.

Speedsquare-varianten är jag än mer sugen på att testa, brukar skippa mätinstrument i lågprisklass men tycke jag läste att Hulta hade lite leveransproblem, och det tror jag var redan innan Covid, så tänkte detta kunde vara intressant att testa. Kanske tar några dar men ska försöka återkomma med mina intryck...

/U
Två saker jag är intresserad av. Hinner du en recension innan de tar slut i butik, hade jag blivit glad
 
ullberg
Ska se vad jag kan göra, jag tillhör den lyckosamma skara av befolkningen som fortfarande har ett jobb trots tumult i omvärlden så vet inte riktigt vad jag lyckas med under arbetsveckan, återkommer så fort jag kan!
 
  • Gilla
nimhed
  • Laddar…
nimhed nimhed skrev:
Två saker jag är intresserad av. Hinner du en recension innan de tar slut i butik, hade jag blivit glad
Shoppa! Lidl är väldigt generösa när det gäller öppet köp.
 
  • Gilla
Lime113 och 1 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Shoppa! Lidl är väldigt generösa när det gäller öppet köp.
Jag är kanske sämst i världen att utnyttja öppet köp. Är jag inte nöjd brukar det glömmas bort i ett hörn
Annars bra idé
 
nimhed nimhed skrev:
Jag är kanske sämst i världen att utnyttja öppet köp. Är jag inte nöjd brukar det glömmas bort i ett hörn
Annars bra idé
Låter som frun och skor... ;)
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.