Hm.. en fråga - ni som har golvvärme... hur varmt har ni den inställd på? :thinking::cool:
 
Du ställer in önskad temperatur ;). 22-23 typ
 
  • Haha
Snigla
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Du ställer in önskad temperatur ;). 22-23 typ
Haha, ja SÅ mycket fattar jag.. men vad anses lite som normalt liksom.. det sägs ju att man brukar kunna ha nån grad svalare på golvet än på elementet så att säga (är man varm om fötterna är hela kroppen varm typ).

Nu har jag sänkt den två gånger.. funderar på ner en halv grad till..
Jag är på 18.5 grad.. och vill ju ha lite spillvärme till hallen bredvid också..

Men observera att jag bor i ett gammalt stenhus utan isolering och vi får sällan upp alla rum till 20 grader (bara ett par rum, resten ligger nog runt 18 grader på vintern).. så den här golvvärmen känns ju nästan som ett "normalt hus" haha (hade varmare generellt i hela huset när vi bodde i 70-talshus).
 
Här har man ju normalt skor på sig inne (minst tofflor!).. känns ju jättekonstigt att kunna vara barfota på toa... :oops:
 
Jag kan inte ens relatera. Mina svärföräldrar har den på 29 grader för det ska vara varmt och gott om fötterna :)
 
  • Wow
Fadai och 1 till
  • Laddar…
Vi har runt 23 grader inne så vid 18 hade både jag och frugan frusit ihjäl :)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Hemmakatten
Vi hade, med vår golvvärme, lufttermometer på 20 grader, i badrummet 22. Var perfekt. Men tänk på att det tar några månader för ett stenhus, och badrum, att anpassa sig. Min rekommendation är att ha lite högre temperatur i några månader.
 
19.5 grad provar jag med några dagar tror jag.. ser hur värmen sprider sig och hur golvet känns när man börjat vänja sig!

(y):)

(Nu får man ta av sig skorna/tofflorna när man går på toa... och värma dem haha)
 
kristofer12345
Jag var stenhus med golvvärme överallt, kör 22-24 i golv , skönt!:)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
kristofer12345
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
Jag var stenhus med golvvärme överallt, kör 22-24 i golv , skönt!:)
Har”
 
Måste ju bara säga.. jag hade två "krav" på rörisens jubb här i badrummet.. :giggle:

Ett måste var att toaletten skulle ha samma strålande utsikt som den hade innan (en sådan där sak jag ALDRIG hade trott skulle betyda något på en toalett, tills jag fick det..) .. samt att en 90 graders rörböj, i golvet, som sträckte sig ut bakom wc:n in under hallgolvet skulle bort (även om den var "laglig", den har skapat så mycket stopp pga av många orsaker här... så den var mitt hatobjekt och bara vetskapen om den gjorde mig nipprig).

Vy genom fönstret i ett badrum med krukväxter på fönsterbrädan och landskap med träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rörisen skötte de delarna exemplariskt, utsikten är strålande fortfarande..
Och böjen är borta! (y)

(jadå, rörisen skötte de andra delarna bra också.. inga läckor, inga konstigheter, duschar, toalett och kranar fungerar)
 
  • Gilla
PellePeps och 7 till
  • Laddar…
Fadai
Grattis! Med den utsikten kan du sitta lääänge.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Hm.. en fråga - ni som har golvvärme... hur varmt har ni den inställd på? :thinking::cool:
Vi har golvvärme i badrum och tvättstuga. Vi har en termostat med tidstyrning (T2 tror jag). Den är inställd på 22 på morgonen, 16 under dagen (när ingen är hemma), 20 grader på kvällen och 16 grader igen på natten. Vi har luftvärmepump i närheten som fyller på med värme.

Tanken är att ha det varmt och skönt för bara fötter på morgonen (när man duschar etc). På kvällen är det inte lika säkert att man är där och man är oftast inte där lika länge.

Vi brukar även slå på extra varmt (24 grader) under en kort stund om vi svabbat hela golvet eller när vi hänger tvätt.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Ähhh.. va komiskt egentligen!

Jag såg en jättefin tapet på Husdrömmar (svt) häromdagen.. och tänkte att jag skriver ner var jag såg den och hör av mig till slottet de sa att de var på. Förklarade mitt ärende.. var jag sett tapeten, hur den såg ut och att en viss kung hängde på tavla där.

Fick nyss svar från slottet, de tyckte också tapeten var väldigt fin!
Men det var inte filmat på slottet! :oops:
Så de hade tyvärr ingen aning om vad det var för tapet, utan rekommenderade att jag mejlade svt's produktionsteam..

Jaja.. jag får väl börja om igen då.. men jag tyckte det var lite komiskt!

De skyltade ju med var de var och berättade historier osv.. nog trodde jag allt att filmningen var på slottet :geek:

Man lär så länge man lever..:)
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Fadai
Nästan så man vill citera den gamla DiLeva-låten.... men bara nästan, vill inte ha den i huvudet resten av dan. Känns som allting är fake nuförtiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.