M -MH- skrev:
Jag fick i dagarna ett mail om att vi hade en jättefin gård och om jag någonsin ville sälja så skulle jag kontakta henne.

Jag blev inte störd eller förnärmad, snarare tvärt om. Tyvärr är det ej till salu. :)
Jag hade med blivit jätteglad om jag fick ett brev. Tyvärr har vi inte fått svar på vårat brev :( men då är det inte meningen. Det kommer något annat :D
 
Fattar inte varför jag ska trilla över gårdar som inte är till salu....

Va ute och åkte en runda, körde på en väg vi inte tidigare hade åkt på.
Kör då förbi en kåk som ser aningen öde ut men ett helt fantastiskt läge.
Visar sig nu att det är ett dödsbo. Stått tomt i 3 månader.
Får väl hoppas att det kommer ut till salu, va kanske meningen men när det gäller dödsbo så skulle jag aldrig få för mig att skriva ett brev. Lite respekt får man allt ha :) :D
 
P Pappa1986 skrev:
Fattar inte varför jag ska trilla över gårdar som inte är till salu....

Va ute och åkte en runda, körde på en väg vi inte tidigare hade åkt på.
Kör då förbi en kåk som ser aningen öde ut men ett helt fantastiskt läge.
Visar sig nu att det är ett dödsbo. Stått tomt i 3 månader.
Får väl hoppas att det kommer ut till salu, va kanske meningen men när det gäller dödsbo så skulle jag aldrig få för mig att skriva ett brev. Lite respekt får man allt ha :) :D
Vaddå?! Det är ju guldläge att köpa ett hus precis innan det kommer ut på marknaden. Ring handhavaren för dödsboet och säg att du är spekulant på huset om det ska ut till försäljning
 
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Vaddå?! Det är ju guldläge att köpa ett hus precis innan det kommer ut på marknaden. Ring handhavaren för dödsboet och säg att du är spekulant på huset om det ska ut till försäljning
Ja innan dödsboet får en mäklare är bäst för alla parter!
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Vaddå?! Det är ju guldläge att köpa ett hus precis innan det kommer ut på marknaden. Ring handhavaren för dödsboet och säg att du är spekulant på huset om det ska ut till försäljning
Ok. Men hur får man reda på vem som har hand om dödsboet?
Fasen, tänkte aldrig så långt hehe
 
P Pappa1986 skrev:
Ok. Men hur får man reda på vem som har hand om dödsboet? Fasen, tänkte aldrig så långt hehe
Du kan ringa till Lantmäteriet och fråga, de vet vem som nu äger fastigheten och där bör finnas en adress också.
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
T tompaah7503 skrev:
Du kan ringa till Lantmäteriet och fråga, de vet vem som nu äger fastigheten och där bör finnas en adress också.
Kanon, ska ringa direkt
 
Ringde lantmäteriet och fick uppgifterna. Dödsboet gick till ett av dödsboets syskonbarn. Det visade sig, helt otroligt att detta syskonbarn är en granne till mitt gamla föräldrahem där jag bodde för 22 år sedan.

Jag ringde och det va ett väldigt trevligt samtal, gården kommer säljas men via mäklare.
Nu är det bara vänta och se :D
 
  • Gilla
go_bananas och 3 till
  • Laddar…
Kul! Då är det bara att börja fila på förhandsbudet
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Kul! Då är det bara att börja fila på förhandsbudet
Ja, ska bli ruskigt intressant att se vad det läggs ut för alt blir det väl anbud men vi får se.
Jag hoppas att få återkomma i ärendet :)
 
  • Gilla
go_bananas och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.