Ärligt nu, har ni börjat preppa eller bunkra kanske är mer rätt i detta fallet, pga Corona? Media eldar på som aldrig förr, många butiker ekar tomma, Ica butiker inför ransonering, grupperna ja har och hänger i väller de in nya medlemmar som är oroliga och vill ha råd.

hur gör ni? Sitter lungt i båten eller börjat se om ert hus
 
Sitter lugnt och skönt i soffan och ser på hysterin.

edit, o hänger på BH:D
 
Redigerat:
  • Gilla
tank77 och 8 till
  • Laddar…
Inte för fem öre.
Det går att räkna upp 20 saker som är betydligt värre i vardagen som man brukar ignorera.
 
  • Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Intressant, har ni ingen beredskap på hemmafronten heller ?
 
  • Gilla
phyx
  • Laddar…
tttomten tttomten skrev:
Sitter lugnt och skönt i soffan och ser på hysterin.
hysteri är verkligen rätt ord, tyvärr kommer de här få allvarliga samhällsekonomiska bekymmer
 
Klart jag har viss beredskap men den har inte ändrats på grund av rådande pandemi i samhället.
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Corona fick mig faktiskt att få tummen ur och påbörja ett förråd för 2v eller så som jag tänkt jag borde skaffa ett tag nu.
 
  • Gilla
RolfoHelena och 7 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Corona fick mig faktiskt att få tummen ur och påbörja ett förråd för 2v eller så som jag tänkt jag borde skaffa ett tag nu.
härligt att höra !
 
buspojken buspojken skrev:
hysteri är verkligen rätt ord, tyvärr kommer de här få allvarliga samhällsekonomiska bekymmer
Usch ja, många branscher kommer ha det hemskt med konkurser och uppsägningar som följd. Tror alla kommer att bli påverkade på ett eller flera sätt och inte att förglömma.., några kommer även att tjäna på det.
 
  • Ledsen
Flipbed
  • Laddar…
tttomten tttomten skrev:
Usch ja, många branscher kommer ha det hemskt med konkurser och uppsägningar som följd. Tror alla kommer att bli påverkade på ett eller flera sätt och inte att förglömma.., några kommer även att tjäna på det.
absolut, min syster ringde tidigare idag, permitterad efter snart 30 års tjänst. Helt galet.
 
  • Ledsen
Flipbed och 2 till
  • Laddar…
buspojken buspojken skrev:
Intressant, har ni ingen beredskap på hemmafronten heller ?
För vad? Ingen dryg fråga utan undrar genuint vad folk tror kommer hända egentligen.

Om man nojar så fruktansvärt över detta så lär man vara ganska priviligerad, för då har man inte mycket problem i livet.
 
  • Gilla
RolfoHelena
  • Laddar…
Corona är inget att oroas över... Visst ska vi vara rädda om riskgrupperna, men det finns mycket värre saker än corona!
Människors beteende i situationer som denna...
 
  • Gilla
tank77 och 10 till
  • Laddar…
Nej, det är lugnt. Jag väntar bara på att de ringer från jobbet och säger att jag ska stanna hemma. Behöver lite semester :)
 
  • Gilla
Olof79 och 1 till
  • Laddar…
Jag blir uppriktigt upprörd över det vi ser nu. De samhällsekonomiska konsekvenserna kommer att vara långt mycket större än de hälsomässiga. Så fort något riskerar att drabba vita välbeställda män 55+ då Jävlar ska hela samhället stängas ned, flyg ställas in och undantagstillstånd utropas. När en hel ungdomsgeneration ber snällt att man inte ska förstöra jorden för alltid genom utsläpp, då hjälper det inte att en enig forskarkår står enig, då kan vi minsann inte flyga en meter mindre...
 
  • Gilla
tank77 och 56 till
  • Laddar…
Krokben
Nej, där jag jobbar sitter jag rätt tryggt. Det som oroar mig är hur folk betér sig som att vi är i krig.
 
  • Gilla
tank77 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.