Biltemas grejer i en Jaguar? Trollar du?
 
  • Gilla
Turbo_Tail och 2 till
  • Laddar…
Fast just kvalité är väl inte vad Jaguar är kända för direkt ;-)
 
A
F Finndjävel skrev:
Biltemas grejer i en Jaguar? Trollar du?
Exakt,det är väl onödigt dyra delar till en sån plåtburk.....:cool: eller snarare fd plåt....
(ja,ironi!)
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Staffans2000
Min vinterbil.
XJR.98:a 4Liter med kompressor. Eller "SUPERLADDARE" som Jaguar översättare kallar den.

Efter Fords övertagande av Jaguar på åttiotalet, förbättrades kvalitén avsevärt. Så numera är kvalitén utmärkt.
 
  • Gilla
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
Hur känsliga är Jaguarerna på stift? Kör man Saab är det bara NGK som gäller, även om Bosch, Champion etc brukar dyka upp i tabeller...
 
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
I en kompressormatad bil hade jag definitivt stoppat i NGK, eller nåt annat jag vet säkert vad det är.
Trevlig vagn, fö, en bekant har en sån. En milslukare. Själv åker jag XJ12, lite för sällan bara. Står mest i garaget.
 
Staffans2000
Fotografen Fotografen skrev:
I en kompressormatad bil hade jag definitivt stoppat i NGK, eller nåt annat jag vet säkert vad det är.
Trevlig vagn, fö, en bekant har en sån. En milslukare. Själv åker jag XJ12, lite för sällan bara. Står mest i garaget.
Vad synd.
Jag går loss med Tectysprutan varje höst, sedan är det bara att sladda omkring tills dubbarna glöder.
Extra roligt är det när jag får en BMW med ett gäng gettoungar brevid mig vid rödljuset.
Hittills har min gubbracer aldrig förlorat.

Staffan
 
  • Gilla
Silver78 och 1 till
  • Laddar…
Kolla autodoc.se där kan du hitta det mesta till bra pris.
 
Staffans2000
A Andy78 skrev:
Kolla autodoc.se där kan du hitta det mesta till bra pris.
NGK:stift kostar tvåhundra kronor styck.
 
Jag har handlat från sparkplugsrus.co.uk, passa på innan brexit...

sparkplugsrus.com ska det viss vara...
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
NGK:stift kostar tvåhundra kronor styck.
$102 inkl. allt från www.rockauto.com för NGK som är originalmonterad i din spis. "NGK 2341 {#PFR6G13E} Laser Platinum"

Jag handlar inget annat än NGK. Skulle inte ens fundera på hot rod heaven stift, vilken sekunda vara de säljer kan man ju bara gissa.

Och de som säger att "biltema lär ju inte ha egen tillverkning" Det finns tom. PIRATSTIFT. Så det finns alla möjliga varianter av allt inkl. sekunda stift...

Första googleträffen
 
Staffans2000
Jakten går vidare.
Autodoc. Kostar från åtta kronor!!! till tvåhundratrettio kronor.
Samma märke dessutom.
Skärmbild från en webbplats som visar priser på olika märken av tändstift för bilar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Jakten går vidare.
Autodoc. Kostar från åtta kronor!!! till tvåhundratrettio kronor.
Samma märke dessutom.
[bild]
Så länken jag gav var inte billigt nog för OEM stift?
 
Brisk är för övrigt inga dåliga stift. Tyvärr alldeles för okända för att kunna göra sig ett namn i sverige. Spelar liksom ingen roll att 10 tycker de är bra när 10000 står och säger att NGK är bättre. Brisk gör tydligen massor med OEM stift åt biltillverkare. Själv har jag monterat de i massor med bilar när priset har varit en avgörande faktor och man ska ha dem nu.
 
För den oinitierade kan jag säga att "Stark" är Autodocs "egna märke", dvs du har ingen aning om vad det är. De prissätter ofta Stark för betydligt dyrare än märkesvarorna är.
Autodoc (som har många andra domäner med såsom bildelaronline24 mfl) har till vana att byta ut vad du beställt mot just Stark, priset är satt så att du ska tro att du fått en bättre vara än vad du beställt.
Själv fattade jag misstänke när jag fick Stark-bromsklossar värda 500kr istället för mina 200krs jag beställt, det fanns nämligen 10 andra märken i intervallet 150-250kr de kunde valt om mina var slut.
 
  • Gilla
Nirre och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.