Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46,5 °

Jag saknar en proffsåkare som denna till våra renoveringar och byggprojekt. Jag är påhittig med byggnadslösningar och har ett bra öga för design. Jag blir ofta rådfrågad och gillar jag mina verktyg och de håller måttet, kvaliten,så höjer jag dem till skyarna och rekommenderar dem.
 
Svar:-1,5 - 46,5 °

Just nu lånas det maskin när något ska göras vilket krånglar till det en del så med en egen såg tillhands skulle jag troligen få lite mer gjort!
 
Sågklingan kan vinklas mellan -1,5 och 46,5 grader.
Vi har en fyraårig dotter och fick en till dotter i höstas, då vår sommarstuga är 15kvm kommer det bli lite trångt. Inför sommaren har jag planer på att bygga en hopfällbar säng som kan skjutas in under vår säng. Till mitt förfogande har jag i dagsläget en cirkelsåg vars bottenplatta inte är parallell med klingan. Vilket ökar svårighetsgraden en aning på alla sorters jobb. En kompakt och portabel bordscirkelsåg skulle vara ett rejält lyft och göra detta och framtida projekt mer realistiskt att genomföra inom rimlig tid!
 
  • Gilla
Lippsson
  • Laddar…
Rätt svar -1,5 - 46,5 °.
Av sågandet blev jag så trötter, ty fogsvansen den var rätt "nötter"
Är nere på knä, av allt kluvet trä
Kan Metabo få mig på fötter?
 
  • Gilla
Bortibacken
  • Laddar…
-1,5 - 46,5 °

Jag motiverar med att min motivering är motiverat bäst. Motiveringen i sej är motiverat av den motiveringen som motiverats, dessutom behövs en såg som låter så lite som möjligt när barnen ligger och sover inne i huset när pappa ska bygga färdigt tillbyggnaden. Det är min motivering.
 
Svar på frågan: -1,5 - 46,5 °

Varför? Äldsta dottern har köpt sitt första hus. Ska ha klickgolv överallt och panela om hela huset. Jag är visserligen pensionär, men man har ju andra projekt också: framförallt de tre "hu:na": hustru, hundar och hus. Så nu är jag hos dottern 1-2 dar i veckan.

Så JA TACK! vad behövs bättre än en verkligt bra och proffsig cirkelsåg!
 
Svar: Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46,5 °

Jag är rätt hemmaproffs att vinna höjdarmaskinen från Metabo. Under 35 års tid har vi helrenoverat två hus, vi har byggt ut och renoverat och vi är inne på vårat tredje hus som helrenoveras. Mycket återstår. Jag jobbar helst med träkonstruktioner och träbaserade material.

Jag har i alla dessa år kapat och klyvit allt med fogsvans för det ger mig tillfredsställande resultat och jag kontrollerar kvaliteten i detalj. Det är viktigt då det jag gör kommer överleva mig många gånger om.

En Metabo portabel cirkelsåg är det enda som kan få mig att lägga svansen åt sidan och ändå lita på kvaliten på jobbet. Det skulle vara skönt faktiskt på den sista helrenoveringen som kommer pågå minst 5 år till att ha en höjdarmaskin till hjälp! Efter renoveringen skulle jag fortsätta med småjobb och hela tiden fråga mig själv varför jag aldrig skaffade mig en cirkelsåg för 35 år sen :)
 
Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46,5 °

Håller på och renoverar hemma. Och saknar en bordssåg fruktansvärt mycket. Hoppas vinna denna så slipper jag handsåg allt ett plus bli att det går mycket fortare och sambon blir nöjd när man kan ge henne lite tid också ;)
 
-1,5 till 46,5 grader

Min sambo har bestämt sig för att bygga ett garage helt själv från grunden. Jättekul, men det tar sååå lång tid... Mitt i detta ska vi ha barn och jag känner att bygget måste snabbas på! I den takten som det går nu kommer barnet nog hunnit både födas och blivit till åren. Jag kanske har svårt att bidra med arbetskraft men med den här sågen skulle arbetet underlättas och jag kan ge sambon motivation till att snabba på allt :) så kanske han hinner vara med på förlossningen ;)
 
Svar: - 1.5° - 46.5°

Med tanke på att byggprojekten avlöser varandra och stugrenoveringen äntligen ska bli av så vore denna perfekt istället för en cirkelsåg!
 
Sågklingans svängningsområde är-1,5 - 46,5 °

MIn motivation: Plywood, plywood och åter plywood! Planen är att klä hela sommarstugans innerväggar i plywood. Då krävs precision, fina snitt, human ljudnivå och en maskin som håller i längden!

Med en Metabo skulle jag få att därtill. Att den dessutom klarar av ett sågdjup på 87mm talar för att jag med lätthet även kapar reglar och bjälkar med stil.
 
Rätt svar är: -1,5 och 46,5 grader

Motivering:
Om jag en Metabo TS 254 vinna,
bygga ett garage jag kommer hinna,
och jag med denna fina maskin sågar,
och kanske ännu flera byggen vågar,
sågsnitten kommer att göras korrekt,
och allting kommer att gå perfekt!
 
Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46,5 °

Verktyg kommer och går. Men med Metabokvalité kommer den bestå många år
 
Rätt svar: -1,5 - 46,5 °

Yes en bordcirkelsåg är just vad vi nu behöver, då det är dags för huset att gås över.
Renovering från topp till tå, med en ny såg skulle vi må.
Altan till sommaren skall oxå klaras av, fogsvans ger bara handskav.
Ja ja jag må rimma illa och i nöd, men min dikt är trots det het som glöd.
Om jag inte vinner denna klinga, så hoppas jag iallafall ett leende hos läsaren frambringa.
Hej hopp och lycka till nu alla participanter, med bordsågen från Metabo blir det garanterat raka kanter.
 
Svar:
Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46,5 °

Motivering:
Jag vill vinna en maskin av den här digniteten från detta familjära forum.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.