Har inte provat Biltemastiften men NGK brukar funka bra i Jaguarer.
Handla utomrikes så går priset ner betydligt.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Vad är det för jagga?
 
Provat deras stift en gång aldrig mer och jag är oftast en förespråkare av biltema bara det inte är tändstift eller eluttag
 
  • Gilla
SaabNiklas
  • Laddar…
Staffans2000
Varför?
Själv lever jag i tron/villfarelsen att biltemas stift egentigen är NGK, Champion etc. Därför att det vore dyrare att göra en speciell lina för att tillverka sekunda "Biltemastift".
 
Om jag inte minns tokigt så är det en tillverkare som börjar på B, men minns inte resten.

Men tändstift är fan känsligt. Jag hade inte chansat och köpt annat än ngk.

Edit: beru är det
 
Finns mycket saker hos biltema som är av godtagbar kvalitet. Man kan ju tycka att det inte borde finnas en särskild lina som gör bristfälliga eluttag men dessa säljs ju hos biltema så tydligen
 
  • Haha
  • Gilla
possum77 och 1 till
  • Laddar…
Biltemas stift är väl Brisk. Jag har dem, funkar bra
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Varför?
Själv lever jag i tron/villfarelsen att biltemas stift egentigen är NGK, Champion etc. Därför att det vore dyrare att göra en speciell lina för att tillverka sekunda "Biltemastift".
Förr var de franska Eyquem, helt ok stift.
Vad de är nu vet jag inte.
Antingen nåt biltemabrandat kinajox, eller nåt som inte gått genom kvalitetskontrollen för nåt annat märke.

Vad är det för jagga?
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Är det inte sånt som kan variera från stift-typ till stift-typ och vecka till vecka? Beroende på vem som är billigast för stunden.
 
Kloge Kloge skrev:
Biltemas stift är väl Brisk. Jag har dem, funkar bra
Brisk?
Aldrig hört om, vad är det?
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Är det inte sånt som kan variera från stift-typ till stift-typ och vecka till vecka? Beroende på vem som är billigast för stunden.
Så kan det också vara.
 
Googla på Brisk, fler än jag som är nöjda. Görs i Tjeckien tror jag
 
Jag handlar en del biltemaprylar men man måste vrida och vända lite på grejorna.
 
Körde med biltemas brisk tändstift i en vw golf iv, efter 100mil rasade en av tändspolara. Men det kan mycket väl vara en tillfällighet då det var en gammal bil med en hel del mil.
Tog de säkra före det osäkra och bytte till ngk stif samtidigt som en av tändspolara byttes. Körde ett par tusen mil efter bytet sedan såldes den bilen.

Tändspolara brukar förövrigt gå sönder på den här modellen, så jag har ingen aning om detta berodde på brisk stiften.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.