Svar :-1,5-46,5°
En rejäl bordscirkelsåg skulle göra verkstan i stort sett komplett!
Ekonomin har dock aldrig medgett ett köp av en rejäl bordscirkelsåg
 
Eftersom någon TS 245 inte finns på deras sida så tar jag svaret från TS 254, vilket är -1,5 - 46,5 ° ;)

Jag har i det senaste projektet försökt ersätta en bordssåg med cirkelsågen, men är uppenbarligen dålig på att mäta då alla bitar som ska vara lika långa inte är det. Metabon skulle tillåta mig att få rätt mått från början istället för att lägga massor med tid på finjusteringar!
 
Svar: -1.5 till 46.5 grader.

Farsgubben med sina ca tre miljoner projekt (som aldrig blir färdiga heller...) börjar bli till åren och har dessutom gått och blivit sjuk så han behöver lite hjälp nuförtiden. En mobil såg hade varit guld värt!
 
Svar: TS254 har en en svängning av sågklingan mellan -1,5 - 46,5 °
Den här skulle komma väl till pass när jag snart börjar på bygget till vårat äldreboende vid vilket vi tänkte göra en bildserie för byggahus.
Ulf@knowhow.nu
 
-1,5 - 46,5 °

Jag har köpt så mycker grejjor av Proffsmagasinet, så nu är det dags för återbäringen... En bordssåg är ju bra som det.

Christian Larsén
 
svar: -1,5-46,5 grader
Ont i ryggen svag i benen. Drömmen om en lättflyttad profssåg kan gå i uppfyllelse!
 
Svaret på frågan är: Klingans svängningsområde är:-1,5 - 46,5 °

Renoverar en gammal lanthandel från 1945 vilket är mitt lugn från vardagsstressen.
Största önskan är just denna sågen, har kollat in den på Proffsmagasinet.se.
Tyvärr tillåter inte ekonomin en riktig Höjdarmaskin
Som ensamstående till 2 barn på heltid finns det alltid hål till alla slantar så renoveringen har blivit ett långtidsprojekt...
 
Svar: 1,5 - 46,5 grader

Motivering:
Precis köpt hus med allt vad det kostar, och ingen klyvsåg har jag som står och rostar.
Klyva virke med fogsvans går väldigt slött, både i arm och huvud blir man tröttare än trött. Reglar och lister, ja allt måste klyvas, att köpa sågen blir dyrare än dyrast.
 
För det första så finns inte Metabo TS 245.
Däremot gör Metabo TS 254 det.
Svaret är: Klingans svängningsområde -1,5 - 46,5 °

Jag kan även ge en liten recension på den då det står en sådan hemma hos mig. Den ger fina snitt och anslaget sitter som det ska. Trolleyfunktionen gör så att den är otroligt smidig men ändå kan gömmas undan i min extremt trånga källare. Skivor upp till kapbredd 63 cm går bra. När det gäller lite större skivor gäller att man kan arbeta med en hel del arbetsbockar runt omkring sig. Annars blir det för liten anliggningsyta. Brädor går fint att klyva. En bra maskin för mindre arbeten till en vettig peng. Den är så pass bra att jag börjar bli lite trött på att min bror alltid skall låna den. Vad jag skall ha denna till är nämligen självklart - Permanent lån till min bror.
 
j.f.s
Svar:
Sågklingans svängningsområde är -1,5 - 46,5 °


Renoverar båt, ska isolera garage, förmodligen flytta till ett äldre hus med renoveringsbehov och det enda jag har i sågväg är en sketen Black & Decker cirkelsåg som är helt kass. Allt jag sågar är snett och sågdjupet på den sågen är väl ungefär 2,5cm.
Skulle vara en dröm att vinna denna fina TS 254
 
Svar: -1,5 - 46,5 °

Katterna har ju en fin kattgård som de gillar att vara ute i men inga hyllplan eller hyllor/avsatser att sitta på för det har inte husse hunnit med då han måste åka till svärfar på Åland för att låna bänksågen så katterna skulle bli väldigt, väldigt glada om jag äntligen kunde såga till lite lekplatser åt dem! Så glada att de skulle bjuda på en dans!
88148727_10221187434933003_7114215998399447040_o.jpg
 
Rätt svar: -1,5 - 46,5 °

När man ska bygga hus så går pengarna åt,
Så jag blev glad när jag såt, (östgöte)
Att man en såg kunde vinna,
Så en liten del av pengarna slapp försvinna,
Om jag vann denna skulle jag få ro,
Tänk att få vinna en Metabo!!!

Jan Törnström
 
-1,5° - 46,5 °

Hade varit perfekt för att kunna avancera i mitt hobbysnickeri och göra större möbler med mer precisa mått och skär:love:
 
Rätt svar: -1,5 - 46,5 °

Vi fick startbesked på vårt nya hus med tillhörande garage igår.
En ny bordsåg har hela tiden varit med på verktygs-delen i budgeten.
Eftersom markarbetet blev hundratusen dyrare än planerat så skulle det ju sitta väldigt fint med denna maskin.

(Jag lovar att slänga upp lite snygga actionbilder på sågen på byggahus och insta)
 
Svar: -1.5 till 45.5°

Perfekt till mig som fyller år 2 dagar efter vintdragning, jag älskar hårda paket speciellt från Proffsmagasinet.se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.