Klingans svängningsområde är:-1,5 - 46,5 °

Den bästa maskinen för att kunna stuva undan och även att kunna anpassa både vinkeln och sågdjup. Dessutom passar den bra i verkstan ihop med de andra maskinerna.
 
Svar:-1,5 - 46,5 °

med den så skulle jag äntligen kunna kapa rakt, min gamla cirkelsåg borde nog aldrig lämnat hyllan den låg på vid i köp. Har tänkt att bygga en väggfast bokhylla men har dragit mig för detta just för att jag saknar såg med precision.
 
En bordscirkelsåg med spån på och runt omkring, placerad på en tung portabel bänk med plåtfötter i ett pågående byggprojekt.
Svaret är TS 254 har svängningsområde -1,5 - 46,5 °

Har i dag en enklare 800w bordscirkelsåg som har 200mm Max bredd på parallellanslaget vilket känns begränsande. Utsuget fungerar inget vidare utan jag får en massa spån på mig. Den står på en portabel bänk som är jättetung och dess plåtfötter riskerar att skada golvet vid förflyttning. Bordscirkelsågen är en nyckel till att klara av att klyva virke i de bredder som projektet kräver. Jag har ett garage kvar att bygga efter att huset blivit klart.
 
Åh vilken dröm! -1,5 - 46,5˚. Tänk att få komma bort från huksittande med lånad cirkelsåg..! Hoppas och håller tummarna!
 
Svar: mellan -1,5-46,5°
Bakar endel hemma och behöver något ordentligt att skiva brödet med. Vore trevligt med raka skivor till frukost ;)
 
Min gissning -1,5 - 46,5 °

Efter alla år att såga för hand på köksbordet, balansera skivor på varenda möbel i vardagsrummet, köra cirkelsågen igenom finbordet; byggt garderober, bänkar, till och med kök som är bra men inte helt hundra pga av min sågning så vore det roligt att få till varje sågning inte bara bra utan perfekt. Jag undrar hur det känns.

Alex
 
Svar: -1,5° - 46,5 °

Gillar att snickra och bygga men har tyvärr begåvats med ett obefintligt ögonmått. Vad jag än gör så blir det aldrig riktigt rakt. En riktigt bra bordssåg hade garanterat raka snitt varje gång och frustrationen hade ersatts med glädje!
 
Myrstacken
Svar: Sågklingans svängningsområde är -1,5 - 46,5 °

Vi håller på att bygga nytt hus nu,
På måndag kommer killarna och bygger formen för grunden.
En sådan här fin såg hade verkligen underlättat för oss framåt sommaren när vi skall bygga altan över all sprängsten runt huset så att barnen och frugan kan vistas ute utan att vricka fötterna..
 
Svängningsområdet är -1,5 - 46,5 °

Eftersom min sambo har möbelbyggarambitioner så hade en sån här pjäs varit tidernas present! Vi har efter 1,5 år med husrenovering kommit dit att det börjar bli dags för inredning!
 
Svar -1,5-46,5 grader

En Metabo portabel cirkelsåg TS 245 från
Proffsmagasinet.se vill väl alla glada hemmaproffs ha.
Min gamla fogsvans slöa tänder gör ingen människa gla’
en roterande och vinklingsbar klinga ska det va’
Då kan jag i garaget fnissa, i stället för som nu, kompromissa!

:geek:
 
Svar: -1,5 - 46,5 °

Har en bosch kap och gersåg, en festool sänksåg, en black and decker motorsåg, en bacho fogsvans och någon no-name japansåg inhandlad i Japan....dags med en Metabo så att man får prova ett riktigt märke också?
 
Svaret ni söker är -1,5 - 46,5 °

Om jag skulle vinna kommer jag äntligen att kunna göra verklighet av mina finsnickeri-ideer, som kräver en noggrannhet jag inte kan få med min nuvarande utrustning (egenbyggd bordssåg). Det skall göras tillsammans med barnen, så att även nästa generation övas i gör-det-själv-andan.
 
Svar 1,5 - 46,5 grader

Det skulle underlätta något enormt med en riktig bordssåg som går att flytta runt till mina projekt.
Med 3st barnbarn + 2st bonusbarnbarn i ålder 0,5 - 6 år så behöver jag både bygga ett förråd och lekstuga i sommar. Mitt lilla garage är tyvärr för litet för alla diverse barnleksaker och mina verktyg tillsammans.
Kommer troligen att få snickra ensam och då är en portabel såg det ultimata.
Har i dagsläget lånat min fars såg vid behov men den är stor och klumpig och kräver att man är 2 för att flytta den.
 
Svar på frågan: -1,5 - 46,5 °

jag hade så velat vinna denna till mina föräldrar framförallt till min pappa då dom renoverar hela tiden, och med bättre grejer hade de gått så mycket fortare att renovera så dom kunde få njuta av sitt hus istället för att behöva renovera hela tiden!
 
Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46,5 °

Motivering:

Nu när svärfar tagit alla verktygen han äger av mig och dragit till Gotland blir det jäkligt svårt att fullfölja sommarens alla projekt som ligger & skvalpar. Med en denna maskin skulle chanserna verkligen öka för en produktiv sommar framöver!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.