Svar: -1,5 - 46,5 grader.

En så'n maskin har jag drömt om.

// Rolf
 
Sågklingans svängningsområde: - 1.5 - 46.5
När fotbollssäsongen är över skall ungdomarnas klubbstuga renoveras, detta skall göras med frivilliga insatser och då kommer denna såg väl till pass
 
Svar: -1,5 - 46,5 °

För att kunna bygga några måttanpassade garderober i hallen så hade denna såg varit perfekt.
 
Rätt svar: -1,5 - 46,5 grader
En bordcirkelsåg hade jag verkligen verkligen behövt nu eftersom vårt attefallsförråd brann ner för 3 månader sedan, och vi hade inte anmält till hemförsäkringen att vi hade byggt ett förråd så vi får ingen ersättning från försäkringsbolaget. Så nu står jag utan verktyg, eftersom dom brann upp, och måste bygga ett nytt förråd. Pengarna räcker helt enkelt inte så jag har inte kunnat börja bygga än. En bordcirkelsåg hade hjälpt mig otroligt mycket och hade varit perfekt eftersom den går att ställa undan så smidigt så jag kan få plats med den även nu när jag inte har något förråd
 
Sågklingans svängning -1,5 - 46,5 °

Jag har precis fått mitt nya Älvsbyhus och ska snickra garage och trall. Denna hade underlättat livet å det grövsta.
 
Svar: -1.5 till 46.5 grader.
Den här sågen verkar väldigt smidig och skulle vara grymt att få använda till kommande projekt/byggen framöver! :)
 
coconut
Svar: -1,5 - 46,5 °

Äntligen skulle vi kunna få till fin inredning till de nya rummen på övervåningen i huset, och sonen skulle få sina hyllor för att parkera sin betongbil och grävmaskin som han drömt om så länge.
 
Svar:
Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46

Som det är nu får jag åka till min far och låna hans bordssåg som är från 80talet. Så en uppgradering vore välbehövligt. både funktionsmässigt (lätt att flytta och använda ) men framför allt säkerhetsmässigt. Att ha snabbstopp på klingan skulle utan tvekan göra det tryggare att jobba om nu mot förmodan något av barnen skulle komma innanför ”säkerhetszonen” när jag sågar.
 
Metabo 245 finns inte hos proffsmagasinet.
Men Metabo 254 har svängningsområde -1,5° till 46,5°.

Motivering: En poratbel bordssåg vore en dröm i ett garage som är snickarbod, gym och garage i ett. Då är portabla maskiner och smart väggförvaring ett måste :)
 
Rätt svar: Metabo 254 har ett svängningsområde på -1,5gr - 46,5gr

Motivering:
Efter bygget av en loftsäng till grabben i garaget insåg jag hur mitt intresse för en liten hobbyverkstad växer fram då jag tycker det är fruktansvärt mysigt att smita ner i garaget imellanåt med en kopp kaffe och snickra lite! Framförallt är det kul att bygga saker som hela familjen har nytta av.
Dessutom hade man haft bra nytta av den till resterande bygge av huset då jag alltid får åka ner till bygghandeln och klyva brädor. :(
En bordscirkelsåg ligger därför högt upp på önskelistan!
 
-1,5 till 46,5 graders lutning.

Har länge varit på jakt efter en ny bordssåg med lite mer precision till hobbysnickeriet istället för byggsågen som jag har nu. Skulle vara gött att börja kunna göra slädar och jiggar som många andra här på forumet.
 
Svar -1,5 grader till 46,5 grader.

Det hade varit underbart att vinna denna klyv då vi precis köpt nytt hus som är i stort behov av fasadrenovering. Jag uppskattade det till att 1/3 av panelen behöver bytas och varenda bräda behöver klyvas då den inte är i standardmått.
 
Rätt svar: -1,5 - 46,5 °

Hela källarplanet totalrenoveras och sommarens projekt är en ny altan. Skulle passa perfekt med en bordssåg!
 
tommib
Rätt svar: -1,5 - 46,5 °

Svärföräldrarna vill bygga ut vår friggebod på landet och då ta in snickare för att göra det. Jag vill ha det som hobbyprojekt för mig själv men behöver, för att det ska bli snyggt, klyva massa foderbrädor och liknande. Därför skulle den här sågen passa perfekt.
 
Svaret är:
svängningsområde är:-1,5 - 46,5 °

Min man säger att jag ”är mannen i vårt äktenskap” med tanke på att det är jag som målar, snickrar, hugger ved etc etc. Har aldrig vetat om att jag hade denna talang för hantverk förrän maken och jag flyttade till hus. Att vinna denna fantastiska apparat skulle hjälpa mig att bygga ut altanen i sommar själv, som vanligt

Med vänlig hälsning, Marie
marie.laubert@hotmail.com
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.