Svaret är - 1,5°-46,5° och vi behöver verkligen en pålitlig såg nu när bönehuset ska renoveras, vi har bara dragit oss för att köpa ny så lånar svärfars skruttiga som sågar snett som fan så cirkelsågen ger bättre resultat :rolleyes:
 
svar
Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46,5 °

exakt vad jag är ute efter och som just nu saknas i mitt garage. Med alla de verktyg jag har nu så kan jag fortfarande inte såga en bräda på längden perfekt rakt men vinner jag så är problemet löst.
Håller tummarna....
 
Svar: -1,5 - 46,5 °
Motivering: vi behöver en ordentlig bordscirkelsåg så att vi kan arbeta effektivt, men framför allt säkert.
 
Klingans svängningsområde -1,5 - 46,5 °

Har länge behövt en klyvsåg med klass, Metabo gör att man kan luta sig tillbaka och äta glass!
 
Flyttade för inte så längesedan till hus med min sambo och 2 barn och i och med det så kommer mycket jobb runt omkring. Förra sommaren byggde jag ett staket runt huset. Ett ganska stort jobb när man aldrig sysslat med bygge förut. När jag byggde staketet så isåg jag att bygge var riktigt kul! Insåg även att det blir roligare med riktiga verktyg. Så just nu har jag en bod där jag försöker få till det en bra uppsättning verktyg till många kommande projekt. Till våren skall det byggas en bastustuga som jag verkligen ser fram emot att bygga! En bordscirkelsåg från metabo vore toppen till dessa jobb! Och att få bli en väldigt lycklig nybliven ägare till en metabo Ts 254 vore ju toppen det med :)

Ps svängningsområdet på klingan är -1,5 - 46,5 grader
 
Rätt svar: -1,5° till 46,5°

Vill ha, vill ha. Så skriker mitt njutningscenter. Har inte råd, har inte råd. Blir svaret från mitt förnuftscenter.
 
Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46,5 °

Jag har idag en batteridriven cirkelsåg som inte orkar som den ska. Går inte längre igenom en 45x45 regel och batteriet tar slut direkt. Med den här slipper jag det bekymret, samt slipper kröka rygg. En mer ergonomisk arbetshöjd skulle göra min onda rygg glad.
 
Klingans svängningsområde är -1,5 till 46,5 grader.

Vore otroligt roligt att ha en rejäl såg nu när vi precis köpt ett hus som ska börja renoveras.
 
Rätt svar: -1,5 - 46,5 °

En sådan här maskin är min våta dröm, varför då undrar ni, är jag sjuk i huvudet? Nej nej, jag ska berätta. Jag har fällt lite träd på tomten, lite gran och två ekar. Ek är guld för mig. Jag har nämligen fått en ny hobby förra veckan, att renovera yxor. Men ofta är skaftet så dåligt att det ibland bör bytas. Så med denna såg kan jag förvandla min ek till material för vidare bearbetning efter att ha skivat stock med min logosoljigg. Enligt mig bättre än guld. Nedan bifogar jag en bild på hur fint det kan bli.
Mvh
Fredrik
 
  • Två renoverade yxor med nya trähandtag, en oslipad och en klar, mot en träbakgrund och en vit fläkt.
  • Gilla
formhemmet
  • Laddar…
Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46,5 grader.

Med en riktig maskin skulle t.o.m jag våga
att ge mig på att börja såga.
 
Svar: Klingans svängningsområde är:-1,5 - 46,5 °
Ska snickra nytt kök. Denna maskin skulle vara drömmen och underlätta arbetet för en amatör som jag.
 
Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46,5 °

Villhöver denna något grönjävligt mkt nu när vi köpt hus från 1979 & alla fönster och dörrar är bytta och nu ska "smygas". Tyvärr inte "one size fits all"

Håller tummar & tår på vinst, så jag inte sågar av dom med handklingan!
 
Svar:
Sågklingans svängningsområde är från -1,5 till 46,5°. Då jag är nyinflyttad till mitt första hus så är det många verktyg som behöver införskaffas. Vilket i sin tur leder till att hushållskassan fått sig en törn. Köpstopp från sambon har kommit som ett brev på posten och de flesta verktyg har man fått hyra alternativt låna av någon vänlig själ.
 
Svar:
-1,5° till 46,5°

Skivmaterial behöver klyvas och med denna hade jag kunnat göra de själv. Oj va bra de hade varit : )
 
Matzeball
Svar: Klingans svängningsområde är:-1,5 - 46,5 °
Äntligen skulle jag kunna sluta spänna fast min cirkelsåg i min gamla Workbench. Det blir ingen vidare precision med den lösningen även om det funkar ett tag tills sågen vibrerar loss. Många projekt kommer aldrig igång när man riskerar livet på det sättet heller. Suveränt att den är hopfällbar så räcker garageutrymmet till mycket bättre också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.