Förlåt TS, om jag kapar tråden.
Kan man använda ovanstående föreslagna produkter om man har kalkade väggar?
 
Om du med kalkade väggar menar kalkputsade så kan du inte använda något bruk med cement i, det är kalkputs som gäller.
 
scim skrev:
Om du med kalkade väggar menar kalkputsade så kan du inte använda något bruk med cement i, det är kalkputs som gäller.
Nej, jag menar målarekalk som är målat på betongväggar.
 
L luciiifer skrev:
Tack för alla tips! Tror jag ska prova finjas laga vägg. Återkommer med bilder på resultatet.
hej,

Nyfiken på hur det blev med finja laga :)
 
Ber om ursäkt för de ostädade rummet. Men jag är helnöjd. Har gjort hälften av källaren med detta.
Resterande blir kakel i tvättstuga och pannrum. Renoverad källare med svart soffa, hyllor på väggen och små fönster med gardiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyputsad vit vägg i källare med strukturerad yta och en skugga i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis färdigrenoverad källarvägg med ny målning, samt en del rörande objekt och möbler i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
CalleWh och 4 till
  • Laddar…
Vad snyggt det blev! Lag du på laga vägg på hela väggen och sen jämna till med svamp eller gör man lite i taget ? Mvh
 
Hej!

Jag hade en bekant som gjorde detta åt mig, han gjorde hela källaren på ca 2 arbetsdagar. och han la allt i ett svep och sen körde han med en rivbräda över ytan. Är fortfarande supernöjd, sen målade jag väggarna med silikat färg. Golvet vart belagt med platonmatta och golvspånskivor och sen ett laminatgolv och ventilerade lister.
 
  • Gilla
Joel_larsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.