Då börjar mitt projekt närma sig sitt slut. Innertak ska fixas och det ska målas på spinhuvuden mm och även en gruva på andra sidan ska göras men i det stora hela så är det färdigt. Lägger upp en dyster bild på innan projektet drog igång.
Stort tack till alla här inne som hjälpt mig och kunnat svara på mina frågor, speciellt "justus andersson".
Ha det gott nu ute i värmen:D
Före
Rödmålat trähus med vita fönsterramar och dörrar före renovering, omgivet av gräsmatta med snöfläckar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter
Renoverat rött hus med vit veranda och gula detaljer under soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat rött hus med vit veranda och takstolar, nästan färdigt byggprojekt i sommarlandskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efterbild av ett hörn av en trädäck med räcke, prydnad med ett gammalt vagnshjul, två vita lådor med växter och stenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sötsnurran och 22 till
  • Laddar…
Snyggt (y)
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Då börjar mitt projekt närma sig sitt slut. Innertak ska fixas och det ska målas på spinhuvuden mm och även en gruva på andra sidan ska göras men i det stora hela så är det färdigt. Lägger upp en dyster bild på innan projektet drog igång.
Stort tack till alla här inne som hjälpt mig och kunnat svara på mina frågor, speciellt "justus andersson".
Ha det gott nu ute i värmen:D
Före
[bild]
Efter
[bild] [bild] [bild]

Vad har du använt för virke till staketet? grymt snyggt
 
Öhrniii Öhrniii skrev:
Vad har du använt för virke till staketet? grymt snyggt
Tack så mycket.
Till staketet så är ribborna 28×70 obehandlat.
Även de liggande, som håller ribborna, 1 från vår sida.
45×95 är brädorna som ligger längst upp.
Hoppas du är med på hur jag menar :D
 
Jadå :) tack för snabbt svar //
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Nybyggd trätrappa och terrass med räcke utanför rött hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd trätrall med vit räcke vid röd husfasad inspirerad av annan byggare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggda trätrappor som leder upp till en entré med vit träräcke och rött hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd träveranda med vit räcke vid ett rött hus med vita fönster, trappa ner till grönt gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädäck vid rött hus med utemöbler, utsikt över öppet landskap och himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träaltan med takkonstruktion och utemöbler vid röd husvägg, med öppen utsikt över landskapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit rund uteplatsbord med flätade stolar på ett trädäck framför ett rött hus med vita fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utsikt från en nybyggd veranda med trägolv och tak, med utemöbler och en hängstol där en person sitter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite bilder på hur mitt bygge blir med inspo av dig :)
 
  • Gilla
Angelika90 och 5 till
  • Laddar…
Öhrniii Öhrniii skrev:
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] Lite bilder på hur mitt bygge blir med inspo av dig :)
Kul att du på upp bilder. :D(y)
Det blev riktigt jäkla snyggt:love:, bra jobbat :D
 
  • Gilla
Öhrniii
  • Laddar…
Hej på er alla!! Grym tråd på Amerikanska verandor! Riktigt fint pappa1986!

Är i sluttampen själv med våran Amerikanska Veranda då jag passade på denna milda vintern att få klart så mycket som möjligt!

Vi har byggt en 8x4 meter med valmat tak med rött shingel tak blev det, 14° graders taklutning runt om.
Allt är limträkonstruktion för den långa spännvidden men kan nog garanterat parkera herrgårdsvagnen ovanpå!
Har lite beslutsångest på finliret, ska överhandsfräsa stolpen över det tänka räcket, hur mycket har ni fräst som har fräst hörnen? Jag har 120x120 stolpar med 2m avstånd .

Då jag bara har 2 meter från trall till bärlinan till taket så har jag tänkt mig totalhöjd på 90cm på räcket med en luftspalt på 5cm under till trallet. Alltså 85cm material inkl överliggare.
Är ute efter materialtjocklek och tips till räcket!
Hade tänkt använda 45x45 ribbor men är osäker på över och under(mellanliggarna?) i konstruktion, ska man välja en 45x70 eller kommer det se fjutigt o klent ut?
Och överliggaren tänkte jag att man vill ha lite smalare än de maffiga pelarna så runt 100-110cm bred och fasad?
Är det någon som har något bra tips på räcket eller något jag inte tänkt på som kunde vart bra och veta?
Mvh Robert Gul villa under konstruktion av en amerikansk veranda med rött shingeltak och byggställningar runtom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd veranda med valmat tak och limträkonstruktion vid ett gult hus med röda takpannor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
N Norrgård4 skrev:
Hej på er alla!! Grym tråd på Amerikanska verandor! Riktigt fint pappa1986!

Är i sluttampen själv med våran Amerikanska Veranda då jag passade på denna milda vintern att få klart så mycket som möjligt!

Vi har byggt en 8x4 meter med valmat tak med rött shingel tak blev det, 14° graders taklutning runt om.
Allt är limträkonstruktion för den långa spännvidden men kan nog garanterat parkera herrgårdsvagnen ovanpå!
Har lite beslutsångest på finliret, ska överhandsfräsa stolpen över det tänka räcket, hur mycket har ni fräst som har fräst hörnen? Jag har 120x120 stolpar med 2m avstånd .

Då jag bara har 2 meter från trall till bärlinan till taket så har jag tänkt mig totalhöjd på 90cm på räcket med en luftspalt på 5cm under till trallet. Alltså 85cm material inkl överliggare.
Är ute efter materialtjocklek och tips till räcket!
Hade tänkt använda 45x45 ribbor men är osäker på över och under(mellanliggarna?) i konstruktion, ska man välja en 45x70 eller kommer det se fjutigt o klent ut?
Och överliggaren tänkte jag att man vill ha lite smalare än de maffiga pelarna så runt 100-110cm bred och fasad?
Är det någon som har något bra tips på räcket eller något jag inte tänkt på som kunde vart bra och veta?
Mvh Robert[bild] [bild]
Det där blir riktigt snyggt, bra jobbat.
Ska bli roligt att se slutresultatet
Jag hade nog kört 45*95 som över och underliggare.
Vilken typ av staket hade du tänkte dig?
bild?
 
Tack så mycket! Ja vi längtar till varmare väder nu bara!
Glömde skriva det, ett tätribbat vid staket klassisk stil! Edit: stolparna är 150x150
Så frågan är 45x95 över och underliggarna och kanske kliva up på en fasad 120-125 överliggare Klassisk amerikansk veranda med vita staketstolpar och svart täckning under, häck och trätrall framför ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Veranda med trägolv och klassiskt vitmålat staket med kvadratiska stolpar och liggande spjälor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
7ender
N Norrgård4 skrev:
Hej på er alla!! Grym tråd på Amerikanska verandor! Riktigt fint pappa1986!

Är i sluttampen själv med våran Amerikanska Veranda då jag passade på denna milda vintern att få klart så mycket som möjligt!

Vi har byggt en 8x4 meter med valmat tak med rött shingel tak blev det, 14° graders taklutning runt om.
Allt är limträkonstruktion för den långa spännvidden men kan nog garanterat parkera herrgårdsvagnen ovanpå!
Har lite beslutsångest på finliret, ska överhandsfräsa stolpen över det tänka räcket, hur mycket har ni fräst som har fräst hörnen? Jag har 120x120 stolpar med 2m avstånd .

Då jag bara har 2 meter från trall till bärlinan till taket så har jag tänkt mig totalhöjd på 90cm på räcket med en luftspalt på 5cm under till trallet. Alltså 85cm material inkl överliggare.
Är ute efter materialtjocklek och tips till räcket!
Hade tänkt använda 45x45 ribbor men är osäker på över och under(mellanliggarna?) i konstruktion, ska man välja en 45x70 eller kommer det se fjutigt o klent ut?
Och överliggaren tänkte jag att man vill ha lite smalare än de maffiga pelarna så runt 100-110cm bred och fasad?
Är det någon som har något bra tips på räcket eller något jag inte tänkt på som kunde vart bra och veta?
Mvh Robert[bild] [bild]
Du ska inte ta och lägga upp ditt projekt i en tråd? Så jag som ska bygga nåt liknande kan få lite idéer och tips :)
 
Redigerat:
7ender 7ender skrev:
Du ska inte ta och lägga upp ditt projekt i en tråd? Så jag som ska bygga nåt liknande kan få lite idéer och tips :)
Hej! Ja absolut det kan jag men lite okunnig på sidan, är det till att starta ett nytt ämne?
 
7ender
N Norrgård4 skrev:
Hej! Ja absolut det kan jag men lite okunnig på sidan, är det till att starta ett nytt ämne?
Jag är inte heller nån räv, men välj kategori > Nytt ämne.
Vore kul med fler bilder, och kommentarer om du orkar. Har massor av frågor
 
Startade nu ett ämne Amerikansk Veranda 8x4 döpte jag det som! Hoppas det kan hjälpa!
 
  • Amerikansk veranda på gult hus med vita stolpar, möblemang och rött tak, i disigt väder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Amerikansk stil veranda på 8x4 meter på ett gult trähus med vita stolpar och rött tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
asali och 3 till
  • Laddar…
Snyggt! (y)
Vad har du för dimension på stolparna och räcket? Får man be om en närbild på räcket?
Jag är intresserad av hur du har fäst spjälorna i över- och underkant.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.