Vid renovering av badrummet så blev det så här på väggen i Skada på blåmålad vägg med sprickbildning från rördragning i angränsande rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
angränsande rum när det skulle läggas rör i rör. Vad kan jag kräva ? Det var en hantverkare som gjorde allt.
 
Vad säger hantverkaren?
Är det en skadad gipsvägg så är det inga större problem att fälla in en bit gips och spackla över. Tapetsering lär tillkomma.
 
Det är en gammal tretex. Han svarade: inget att göra nåt åt, det kan bli så.
 
  • Wow
  • Gilla
  • Arg
muppenx och 5 till
  • Laddar…
Var det ett fastprisavtal? I så fall skall skadan givetvis åtgärdas inom ramen för det fasta priset. Arbetade han på löpande räkning, så går det att argumentera åt båda håll. Om skadan kan anses som en normal risk, så får man kanske acceptera att det repareras på löpande räkning, beror detta på vårdslöshet, så bör dte åtgärdas på hantverkarnes bekostnad.
 
H hempularen skrev:
Var det ett fastprisavtal? I så fall skall skadan givetvis åtgärdas inom ramen för det fasta priset. Arbetade han på löpande räkning, så går det att argumentera åt båda håll. Om skadan kan anses som en normal risk, så får man kanske acceptera att det repareras på löpande räkning, beror detta på vårdslöshet, så bör dte åtgärdas på hantverkarnes bekostnad.
Hur ska jag veta om det är normal risk eller vårdslöst ?
 
Blir det skador i intilliggande utrymmen får man nog anse att han varit vårdslös sen brukar man ju inte svara en kund som har synpunkter på utfört arbete på det viset.
Om man är någorlunda seriös dvs.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Betalar du vitt?
 
M Morf skrev:
Han svarade: inget att göra nåt åt, det kan bli så.
Undrar om han resonerar likadant om hans nya bil blir påbackad utanför ICA. :thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 5 till
  • Laddar…

Bästa svaret

M Morf skrev:
Det är en gammal tretex. Han svarade: inget att göra nåt åt, det kan bli så.
Bullshit. Han ska förstås fixa väggen han har haft sönder, alt ge ett prisavdrag motsvarande din kostnad för att med hjälp av annan hantverkare få det åtgärdat.

Det är inget som bara blir så när man jobbar med rör.......han har klantat sig helt enkelt.
 
  • Gilla
  • Haha
nochl och 8 till
  • Laddar…
A
M Morf skrev:
Vid renovering av badrummet så blev det så här på väggen i[bild] angränsande rum när det skulle läggas rör i rör. Vad kan jag kräva ? Det var en hantverkare som gjorde allt.
Kan börja med en ödmjukare inställning så ska du se att allt löser sig. "Kräva" herre gud
 
  • Haha
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Henrik Nordlander skrev:
Kan börja med en ödmjukare inställning så ska du se att allt löser sig. "Kräva" herre gud
Du tycker inte att hantverkaren borde haft en lite ödmjukare attityd mot sin kund?
Btw jag har jobbat som hantverkare mot privatpersoner i 25 år och det är ingen attityd som går hem hos nån kund
 
  • Gilla
kulle och 8 till
  • Laddar…
Det är väl självklart att man som kund kan kräva att det som förstörs återställs.
Eller kan... skall tycker jag till o med.
 
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Haha, fan sjuk kommentar "inget att göra något åt, sånt som händer" herregud...
 
  • Gilla
Baeckman och 2 till
  • Laddar…
Darling McFluff Darling McFluff skrev:
Betalar du vitt?
Så klart !!!!!!
 
M Morf skrev:
Så klart !!!!!!
Inte så självklart, men då har du ett mer tydligt case.
 
  • Gilla
Morf
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.