A
Låter konstigt,är inte gasflaskor också stöldmärkta/registrerade?
 
De skriver uttryckligen att de byter in standardflaskor av andra fabrikat.
Jag ser väl tillgänglighet som en viktig faktor här. Jag har jula runt hörnet och öppet på helgen. Ska jag räkna in löneavdrag för att åka till aga under kontorstid så är jula klart billigare
 
Handyman 1 skrev:
Låter konstigt,är inte gasflaskor också stöldmärkta/registrerade?
Inte aga 5lit, de äger man själv och byter in bara. Även de nya 10lit äger man själv.
 
A
Jo,jag vet,har bara hört att de är märkta på något sätt,hur det skulle fungera med tanke på att man byter tuben varje gång vet jag inte! var väl förmodligen sk svammel:D
köpte själv en extra10L tub till tigsvetsen sist eftersom den gillar gas,eller kanske jag är långsam:thinking:
 
E exxy19 skrev:
De skriver uttryckligen att de byter in standardflaskor av andra fabrikat.
Jag ser väl tillgänglighet som en viktig faktor här. Jag har jula runt hörnet och öppet på helgen. Ska jag räkna in löneavdrag för att åka till aga under kontorstid så är jula klart billigare
Byter alla andra in julas flaskor då?:rolleyes:
 
F
Fotografen Fotografen skrev:
Byter alla andra in julas flaskor då?:rolleyes:
Nej, troligtvis inte. Men det är inget ovanligt att ta emot nån annans flaskor. Förekommer hos i princip alla gasleverantörer från och till.
 
AGA byter in sina "egna" tuber, dvs de märkta med AGA etikett.
Strandmöllen och Air Liquide byter in alla tuber, sålänge de är godkända.

Air Liquid hade kampanj i sommras på deras tuber med inbyggd regulator, jag bytte in två av mina 5L tuber och fick snabbkopplingar samt tuben på köper, betalade bara för påfyllningen dvs. Så min gassvets är för evigt en Air Liquid nu...
 
C corre skrev:
AGA byter in sina "egna" tuber, dvs de märkta med AGA etikett.
.
De flesta 5l tuber jag tittat närmare på är gamla AGA-tuber, de är tillverkade på 80-90 talet och bara omtyckta några gånger.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.