Putsa vidare..
Hörn av ett rum under renovering, nypustade väggar och del av en stegpall synlig nertill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

.. Och pallen har jag med!
 
  • Gilla
Olaf3 och 4 till
  • Laddar…
Det vita guldet!
Snötäckt uppfart med fotspår och sopade avsnitt framför soptunnor vid nattetid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
word och 2 till
  • Laddar…
Mera guld.. En snösläde vält framför en röd trästuga med snö runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snöig uppfart med begravd bil och snöskyffel, fotspår i snön.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggmaterial och verktyg täckta av snö på en veranda med en släpvagn och snötäckt landskap i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
claym
  • Laddar…
Kvinna målar en vägg i ett rum under renovering, med en stege och målarburk i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

.. Och hustrun hon målar trägen vidare! ❤️
 
  • Gilla
claym och 1 till
  • Laddar…
Hon är som duktig frugan, vet inte vad jag skulle gjort utan henne?!
Renoverad vägg i byggprojekt med plastöverdraget eluttag, spackelhinkar och slipverktyg på betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

.. Helvete jag hade nog varit tvungen att anställa någon annars! :surprised:
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Ja det blir jättefint "men vad är du ute efter med allt ditt beröm ;)"

(PS Min kommentar är bara på skoj)
/B
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Bono_R Bono_R skrev:
Ja det blir jättefint "men vad är du ute efter med allt ditt beröm ;)"

(PS Min kommentar är bara på skoj)
/B
Man måste ju få ge lite beröm till gumman så hon inte tar på sin sura min och går hem istället! Och någon baktanke i form av kalla öl, festmåltid eller särskild kvalitetstid skulle jag aldrig kunna komma att tänka på! :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
shtob och 5 till
  • Laddar…
Plastfötterna som jag limmat med sättlim i 22x95 släpper vid minsta stöt eller påfrestning så nu skruvar jag dem istället.
Renovering pågår med träreglar på golv, skruvdragare och byggmaterial runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En skruv på en träplanka bredvid en svart plastfot och en behållare med fler skruvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Snyggar till puts i framtida tvättstugan
Vägg i renovering med ojämn puts och olika nyanser av beige.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Börjar bygga upp ett regelverk för golvet i källarrummet. Plastfötter på syll brädorna och ett varv 120x45 som golvåsar. Ska vattras in när alla börjar vara på plats!
Jag kommer även att förstärka med fler plastfötter just under mötena mellan golvåsarna och syll-plankorna!
Pågående installation av regelverk i källare med träbräda och plastfot på betonggolv mot väggbeklädnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Konstruktion av regelverk för golv med träsyllar, golvåsar och plastfötter i ett källarrum, verktyg synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Regelverk under konstruktion med plastfot på en syllbräda mot ett betonggolv, i förberedelse för golvläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hade det inte varit enklare med EPS-cement och flytspackel?
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
P Pumba skrev:
Hade det inte varit enklare med EPS-cement och flytspackel?
Jo men tanken är att inom en överskådlig framtid bila upp alla källargolv och sedan lägga markisolering, byta avloppsledningar och sen gjuta in golvvärme i hela källaren. Tar all gjutning då istället! Här kommer en speciallösning att tillämpas där parkettgolvet från ovanvåningen återanvänds. Detta görs bara i nuläget på grund av lukt problemet som fanns i rummet förut på grund av organiskt material och isolering direkt mot betongen!
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
M
Eps cement är svindyrt
 
M
mr.Ola mr.Ola skrev:
Jo men tanken är att inom en överskådlig framtid bila upp alla källargolv och sedan lägga markisolering, byta avloppsledningar och sen gjuta in golvvärme i hela källaren. Tar all gjutning då istället! Här kommer en speciallösning att tillämpas där parkettgolvet från ovanvåningen återanvänds. Detta görs bara i nuläget på grund av lukt problemet som fanns i rummet förut på grund av organiskt material och isolering direkt mot betongen!
Vad var det för luktproblem? Hur luktade det? Var det som en kemisk lukt?
 
M Zolt skrev:
Eps cement är svindyrt
Allt är ju relativt, det är inte gratis med träreglar, isolering osv heller, ett sånt rum fixar man ju på några timmar med eps kontra de timmar de tar med träreglar osv

mr.Ola mr.Ola skrev:
Jo men tanken är att inom en överskådlig framtid bila upp alla källargolv och sedan lägga markisolering, byta avloppsledningar och sen gjuta in golvvärme i hela källaren. Tar all gjutning då istället! Här kommer en speciallösning att tillämpas där parkettgolvet från ovanvåningen återanvänds. Detta görs bara i nuläget på grund av lukt problemet som fanns i rummet förut på grund av organiskt material och isolering direkt mot betongen!
Ja då kan det ju vara onödigt att gå på eps om det finns andra planer längre fram
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.