G ekaa88 skrev:
[bild]

Har bara hunnit testa lite snabbt på jobbet men det som är uppsatt rakt med vattenpass är iaf rakt enligt denna med. Stativet är lite rangligt vilket jag förväntade mig. Har inbyggt runt vattenpass på stativet.
Det är en rödlaser eller?
 
Lime113 Lime113 skrev:
Självklart hängde i alla fall tre gubbar på låset fem i åtta utanför Lidl och sprang in och ryckte åt sig varsin plasmaskärare :crysmile:
Känns som man inte behöver anstränga sig att åka förbi någon av de 3Lidl i stan ikväll då. Lär vara slut överallt
 
Jag gick förbi den där slangvindan och reagerade också på hur liten kartongen var.
 
Lime113 Lime113 skrev:
Det är en rödlaser eller?
Japp, röd laser med + funktion från start sen kan du välja bara vågrätt eller bara lodrätt
 
J -jonte- skrev:
Känns som man inte behöver anstränga sig att åka förbi någon av de 3Lidl i stan ikväll då. Lär vara slut överallt
Nja det fanns väl 15-20 stycken och 3 försvann de första 5 minuterna. Sen försvinner väl 2 till innan lunch så klart det finns goda chanser ikväll. Vem kommer liksom för att köpa fika på lunchen och upptäcker att de behöver en plasmaskärare :)
 
J JadedHeart skrev:
Har testat lild's bänkborr lite kort nu och det första som slår mig att den är galet lätt...
Jag har bara hunnit göra lite test borrning i en 18mm plyfa och allt funkade som det skulle
(mer eller mindre). Tycker allt funkar bra nog för pengarna men det är klart att det är några
saker som skulle kunna vara bättre, som:
  • Lasern är ca 1mm fel
  • Varvtalsregleringen funkar si så där, varvtalet pendlar kraftigt när man kör även utan last
  • Endast två armar på veven-vad-den-nu-egentligen-heter
  • Djupstoppet är allt annat än exakt
  • Alla dekaler håller på att ramla av pga att den är lite oljig
Men med tanke på priset och vad jag ska ha den till så är inget av detta ett problem för mig.
Nu har jag använt bänkborren ytterligare.

Varvtalsregleringen är verkligen galet dålig...
om jag kör på lite för dåligt varv så pendlar den så mycket när jag borrar att den i bland stannar helt
med borren 'nere i godset'. Oftast så startar den igen efter någon sekund... förutsatt att jag inte pressar
för hårt just i sekunden den stannar.

Har också monterat borren på en 18mm plyfa skiva för att ge den lite stabilitet.
Bänkborren är så lätt att den tippar för minsta lilla.
 
  • Gilla
jojjo76 och 1 till
  • Laddar…
J JadedHeart skrev:
Nu har jag använt bänkborren ytterligare.

Varvtalsregleringen är verkligen galet dålig...
om jag kör på lite för dåligt varv så pendlar den så mycket när jag borrar att den i bland stannar helt
med borren 'nere i godset'. Oftast så startar den igen efter någon sekund... förutsatt att jag inte pressar
för hårt just i sekunden den stannar.

Har också monterat borren på en 18mm plyfa skiva för att ge den lite stabilitet.
Bänkborren är så lätt att den tippar för minsta lilla.
Undra om storebrodern är något bättre.
 
Jag hängde på låset 08.00 med drygt en handfull andra gubbar vid Lidl på Rapsgatan i Uppsala. Samtliga gick raka vägen till plasmaskärarna och när röken lagt sig fanns ingen kvar. Några tog två så det fanns nog ett tiotal. Jag åkte på hemvägen förbi Lidl Gottsunda där det fanns 2-3 stycken kvar 08.30 ungefär.
 
useless useless skrev:
Jag gick förbi den där slangvindan och reagerade också på hur liten kartongen var.
Jag har en liknande sen tidigare och det är väl 1/4" slang. Funkar bra för däckpumpning och renblåsning men sämre för mutterknack och blästerpistol.
 
G Guson skrev:
Jag hängde på låset 08.00 med drygt en handfull andra gubbar vid Lidl på Rapsgatan i Uppsala. Samtliga gick raka vägen till plasmaskärarna och när röken lagt sig fanns ingen kvar. Några tog två så det fanns nog ett tiotal. Jag åkte på hemvägen förbi Lidl Gottsunda där det fanns 2-3 stycken kvar 08.30 ungefär.
Jag var en av dom :) var bra åtgång...

Morsan var vid lidl liljeforstorg, där trodde hon de va 20st i kö o plasmaskärarna rök direkt, rusning in....
 
Samma sak här i stan. Var där 7:45 och då var det tre gubbar före mig och det fyllde på snabbt. Vi var väl en 15 st när de öppnade och det blev rally med kundvagnarna fram till skärarna.:D Korgen var tom på nolltid, men då var det en som tog tre och två som tog två. Vet inte om någon blev utan, men jag fick en i alla fall. (y):D
 
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Lidl Malmö Caroli hade minst 5 kvar nu ikväll. Även de andra sakerna fanns det ett gäng av var(bortsett från lasern, bara en)
 
Ja, här var vi 4-5 gubbar som med raska steg forsade fram mot Plasmorna :) Fanns dock ett tiotal och här var det ingen som robbade åt sig mer än en. slangrullaren tyckte jag var för tunn diameter på, blir för mycket tryckfall gissar jag, så den fick vara. Laser har jag köpt förut, fast utan stativ, men äger flera bra fotostativ.
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Vad är det ni ska plasmaskära? Grannens katt ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Tror inte Grannens katt är i plåt :)
 
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.