Keiller Keiller skrev:
Har någon provat krysslasern med stativ? Har visserligen en cirkellaser som följde med som "gåva" till Gör Själv-tidningen men jag skulle behöva ett stativ.
Vad roligt att du frågade. Har precis samma fråga. Så om någon vet så svara gärna.
 
Keiller Keiller skrev:
Har någon provat krysslasern med stativ? Har visserligen en cirkellaser som följde med som "gåva" till Gör Själv-tidningen men jag skulle behöva ett stativ.
Du ser att det är 65 cm högt va? Känns kanske lite lågt?
 
  • Gilla
Blommar
  • Laddar…
Jag antar att de flesta varianter av laser har klassisk gänga för stativ. Så då kan man använda ett vanligt kamerastativ.
 
  • Gilla
Blommar
  • Laddar…
Byurn Byurn skrev:
Jag antar att de flesta varianter av laser har klassisk gänga för stativ. Så då kan man använda ett vanligt kamerastativ.
Jo, fast jag svarade ju på ett inlägg om att ev köpa lasern för att man behövde just stativet.
 
  • Gilla
Blommar
  • Laddar…
H Hoowe skrev:
Lite off-topic, men är ni bara på jakt efter ett stativ så kanske classes erbjudande är att beakta? [länk]
Har varit slut i lager en vecka.
 
Kim Gyllenhorn Kim Gyllenhorn skrev:
Du ser att det är 65 cm högt va? Känns kanske lite lågt?
Nej, jag såg inte det. Lite lågt är det
 
Byurn Byurn skrev:
Jag antar att de flesta varianter av laser har klassisk gänga för stativ. Så då kan man använda ett vanligt kamerastativ.
Letade i "min" Julabutik men både laser- och kamerastativ var slut i lördags. Får väl handla på nätet.
 
Keiller Keiller skrev:
Letade i "min" Julabutik men både laser- och kamerastativ var slut i lördags. Får väl handla på nätet.
Ett alternativ kan ju vara att kolla i lämplig second-hand-butik, jag har köpt två gamla kamerastativ som jag använder ... vill man ha något stabilare finns det ofta stativ för videokameror ..
 
  • Gilla
VidarH och 1 till
  • Laddar…
Du får spänna på dig ett steadicam-stativ och gå runt med lasern under mätningen. (y)
 
  • Gilla
  • Haha
oxxen och 6 till
  • Laddar…
20-23/2 säljer lidl plasmaskäraren igen och cirkelskärare och magnetiskhållare.

är plasmaskäraren nått att ha? Nån som köpte den förra gången?
 
Har multifunktionsverktyget varit med tidigare?
Isåfall är det någon som har testat det?
 
Självklart hängde i alla fall tre gubbar på låset fem i åtta utanför Lidl och sprang in och ryckte åt sig varsin plasmaskärare :crysmile:

Själv blev jag förvånad över hur liten slangvindan var.
Förpackningar med Parkside slangvinda och tryckluftspruta i en butikshylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

NB tryckluftsprutan har fått kvalitetsproblem.
Skylt som informerar om stoppad försäljning av tryckluftspistol på grund av kvalitetsproblem, i en affär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Laseravståndsmätare uppsatt på ett trebent, rangligt stativ med inbyggt runt vattenpass på en kartong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har bara hunnit testa lite snabbt på jobbet men det som är uppsatt rakt med vattenpass är iaf rakt enligt denna med. Stativet är lite rangligt vilket jag förväntade mig. Har inbyggt runt vattenpass på stativet.
 
  • Gilla
Blommar
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.