Hej !
Har fått fel vår diskmaskin , det är en Ikea skinande inköpt 2017 . Den startar men stannar direkt och det kommer ett larmpip samt att det står ,50 på displayen . Vad jag har förstått är Ikeas maskiner samma som Electrolux , stämmer det ? Jag har sett på forumet om pump demontering på Elux diskmaskiner, är det samma på Ikeas ?
Känns onödigt att kontakta Ikea och åberopa garantin, den är ju 5år . Men gäller tydligen inte om man fått in något skräp , glasbit eller dyligt .
Tack på förhand
 
M Maxitupla skrev:
Kan de här hjälpa?
[länk]
Jo, det är den jag läst . Tror att det ska vara ungefär samma konstruktion på Ikeas diskmaskiner .
 
A
får du i50 så är det en electrolux
oftast stopp i tömningspumpen då
 
Det var en liten glasbit i pumpen bakom sockeln.
Alltså samma bekymmer som på electrolux maskinerna . Kan ju beror att Ikeas tillverkas av electrolux .(gissar jag) .
Ser ju precis likadant ut under maskinen .
Pumpen är den vita klumpen till höger . Sitter med bajonettfäste, lätt att ta lös .
Vy under diskmaskin som visar pump och kablage, vit pump till höger med bajonettfäste.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack för hjälpen, har precis rensat bort en ölburksring som låste pumpen och gav felkod 50.
 
A
Varför diskar man ölburkar i en diskmaskin?
 
Den kan ju ha legat slängd i ett glas...........En del har som terapi att bryta loss dem och leka lite med dem och sen slänga dem där det passar för tillfället.
 
A
Ölburken?
I ett glas?
Varför tar man inte bort den om man inte vill diska den?
 
nä det pratas om ölburksringar. Inga burkar.............
 
A
Jag pratar burkar, se min fråga.
 
jo jag såg din fråga men det är ingen som sagt att de diskat ölburkar vad jag kan se någonstans?
 
J
För ordningens skull, jag har hittat tandpetare, snusprillor, tuggummin etc som nån lurk har slängt i ett glas som åkt i disken men jag vill inte heller påstå att jag diskar tandpetaraskar eller snusdosor eller hubbabubba till överdrift.
 
A
ingen som tar bort slike ting utan alla utgår ifrån att det är en avfallskvarn?
 
electroluxaren skrev:
ingen som tar bort slike ting utan alla utgår ifrån att det är en avfallskvarn?
jag tror ingen lämnar saker medvetet. Det vanliga är väl att det glöms eller blir kvar i nå glas fasttorkat och sitter där det sitter även om man sköljer ur.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.