K Kurtivan skrev:
Det var som fan... vad skulle hon ha erbjudit då istället för produktnamnet O'boy tro
Chokladmjölk...
 
  • Gilla
BiFuel och 2 till
  • Laddar…
tommib
Mjölkchokladdryck
 
hsd
Pucko
 
  • Haha
  • Gilla
altaxis och 5 till
  • Laddar…
Blå förpackning med texten "O'girl NON ORIGINAL" och bild av glas, framför vit träpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eller O’hen kanske, om det ska vara generiskt.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Fadai och 6 till
  • Laddar…
T
prototypen prototypen skrev:
O’boy är väl som masonit, termos och hoover (i England) ett produktnamn som är väldigt inarbetat
Protte
Nja, det är nog skillnad på den varumärkesförflackning som drabbat Masonite och Thermos än O'boy.
I det senare fallet är nog fler medvetna om att det är ett märke på en produkt än i de tidigare.
Att vara ett starkt /marknadsledande varumärke är ju bra men när varumärket blir synonymt med produkten/företeelsen så blir det sämre. Då spelar det inte längre någon roll för konsumenten vilket märke de köper, lite som för Masonite.
Vi säger ofta att vi använder masonit och menar någon form av pressad board och har ingen aning om tillverkare/märke.
I fallet O'boy tror jag fler är varumärkesmedvetna.
 
  • Gilla
faf
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Nja, det är nog skillnad på den varumärkesförflackning som drabbat Masonite och Thermos än O'boy.
I det senare fallet är nog fler medvetna om att det är ett märke på en produkt än i de tidigare.
Att vara ett starkt /marknadsledande varumärke är ju bra men när varumärket blir synonymt med produkten/företeelsen så blir det sämre. Då spelar det inte längre någon roll för konsumenten vilket märke de köper, lite som för Masonite.
Vi säger ofta att vi använder masonit och menar någon form av pressad board och har ingen aning om tillverkare/märke.
I fallet O'boy tror jag fler är varumärkesmedvetna.
Samma sak med Keso och Tetrapack, men där ligger Arla respektive Tetra Pak på som hökar så fort man i media använder de respektive orden utan att syfta på just deras varor.
 
5
Jag skrivde min autograf på hans arm förut.
- Du menar skrev?
Haha nää hans arm!
 
  • Gilla
  • Haha
Pin och 19 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Mjölkchoklad är en chokladkaka. Svårt att skölja ner mackorna med...
58 sekunder in i klippet.

 
Redigerat:
Utsättaren Utsättaren skrev:
Äldre människor från landsbygden kan säga fastlandsbulle.
Det är väl snarare Tjörn-, Orust- och Ölandsbor som säger så?
 
Eller alla söder om göta kanal/göta älv.
 
5 50procent skrev:
Och som ballofix och ATA-band..
Frågade i mataffären efter Gladpack.
Vad är det sade den 30-åriga ynglingen :surprised:
 
  • Gilla
  • Wow
a.o.f och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
Ninjaplast ska det vara, gamling!
 
  • Haha
  • Gilla
erik5678 och 2 till
  • Laddar…
A
Tål att upprepas. Illustration av en tecknad häst med oproportionerliga, barnsligt tecknade delar, som en humoristisk metafor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BiFuel och 5 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Frågade i mataffären efter Gladpack.
Vad är det sade den 30-åriga ynglingen :surprised:
O för att knyta an till de andra posterna ovanför så är Gladpack även det ett varumärkesnamn som används istället för plastfolie.
Eller kanske inte så mycket nuförtiden då uppenbarligen. Min farmor använde det, o själv har jag fortsatt med det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.