Vägg under renovering visar delvis ny färgsättning, skyddstejp i hörnet, och byggavfall nedtill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Färgsättning!
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
M
mr.Ola mr.Ola skrev:
Men då är vi ju tillbaka till begränsat färgval, gipsbruk är väl lika med aja baja silikatfärg?!
Det där måste jag kolla på jobbet, har aldrig hört om det, men då går det ju o prima med vattenglas, så det är ju det minsta problemet, men det ska undersökas
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Du kan få komma ner hit och putsa min källare sen! (y);)
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Mera snö..
Snötäckt uteplats med synlig snöskyffel och fotspår i nyfallen snö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
claym och 1 till
  • Laddar…
M
mr.Ola mr.Ola skrev:
Mera snö..
[bild]
Vi har haft vår här sen långt innan julafton :crysmile:
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
M Zolt skrev:
Vi har haft vår här sen långt innan julafton :crysmile:
Var tvungen att googla Ramnäs! :crysmile:
Här har vi haft oförskämt lite snöfall under senaste månaden men den senaste veckan har vi fått allt vi någonsin saknat av den vita varan!
 
mr.Ola mr.Ola skrev:
Var tvungen att googla Ramnäs! :crysmile:
Här har vi haft oförskämt lite snöfall under senaste månaden men den senaste veckan har vi fått allt vi någonsin saknat av den vita varan!
Min bror som bor nere i Lule mumlade nått om "hela vinterns snö på tre dagar.
Han ville dock inte köpa min förklaring att det berodde på att han bodde i Lule och får skylla sig själv ;)
Här har det varit klarblå himmel och 4 plusgrader... Ska väl komma några grader med minus men det kjänns som att vintern hoppades över i år.
Roligt är att jag noterade att för 10 år sen gnällde jag över att Januari aldrig var över nollan i sthlm. Så vädret är allt nyckfullt
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Tillverkning av bottenbrädor att lägga underst mot betongen under sovrumsgolvet på källarplan. Jag limmar fast plastfötter på dessa så att de inte ska kunna suga fukt!
En klämma håller fast en plastfot som limmas på en träbräda, förberedelse för golvmontage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träbrädor på betonggolv med pålimmade plastfötter för att förhindra fuktupptagning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Utbyhuset
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Min bror som bor nere i Lule mumlade nått om "hela vinterns snö på tre dagar.
Han ville dock inte köpa min förklaring att det berodde på att han bodde i Lule och får skylla sig själv ;)
Här har det varit klarblå himmel och 4 plusgrader... Ska väl komma några grader med minus men det kjänns som att vintern hoppades över i år.
Roligt är att jag noterade att för 10 år sen gnällde jag över att Januari aldrig var över nollan i sthlm. Så vädret är allt nyckfullt
Var tvungen att googla Stockholm! :crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Ramnemark och 3 till
  • Laddar…
Ni vet det där dammiga förrådsrummet som jag började min putsar karriär i?!
Det har min fru målat utan att jag fått en chans att räta till den fula putsningen! Resultatet är att i detta rummet så döljer färgen fulheten! :D
Ett nymålat förrådsrum med ojämn puts som döljs av den vita färgen, färgburkar på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
JA”Snabbe” och 7 till
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
Var tvungen att googla Stockholm! :crysmile::crysmile::crysmile:
Lättare att tänka på mina inlägg som från en Pitbo som hamnat utanför fjollträsket.
Vissa saker är ok här nere. Andra helt fel :rofl:
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
Ni vet det där dammiga förrådsrummet som jag började min putsar karriär i?!
Det har min fru målat utan att jag fått en chans att räta till den fula putsningen! Resultatet är att i detta rummet så döljer färgen fulheten! :D
[bild]
Det är inte för inte som man på byggen säger "det fixar målarn" ;)
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Det är inte för inte som man på byggen säger "det fixar målarn" ;)
"Snickarn felar målaren helar"
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Jag har under veckan hunnit bila ur några golvsprickor och fyllt igen dem med husfix. Måste eventuellt spackla på lite nera då det krympte ihop lite i torkningen.
Reparation av en spricka i betonggolv med husfix och verktyg, samt spackelhinkar runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bilade golvsprickor fyllda med husfix i ett tomt rum med hinkar och byggverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag tänkte även börja putsa upp väggarna i den blivande tvättstugan men funderar om jag ska lägga allt för mycket krut på detta eller om jag bara ska grovputsa dessa och sedan kakla dem istället. Fördelen med kakel är ju att det är lätt att hålla rent, iofs går det ju hålla målad puts också rätt så ren! Opurenoverad tvättstuguvägg med rörinstallationer och en vit elcentral, överväger puts eller kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Råa väggar och golv i en ouppvärmd tvättstuga med synliga VP-rör och delvis putsade ytor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ej renoverad tvättstuga med oputsade väggar, synliga rör och en fläckig betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ofärdig tvättstugevägg med synliga rör och partiellt putsade tegelstenar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.