Staffans2000
S Shunon skrev:
lämnar över luren till mannen varpå denna säger att han ska in i huset annars ringer han polisen.
Två okända gubbar klampar in på tomten och hotar med polis!
Så "Pumba". Vem är det som är otrevlig?
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Oavsett om en polisman är uniformerad eller ej ska polislegitimationen medföras under tjänsteutövning. Trots att det förekommer att personer falskeligen utger sig för att vara poliser kan man utgå ifrån att den som bär en polisuniform också är en polis.

Att visa polislegitimationen är det enda sätt som en civilklädd polis kan styrka sin befogenhet på. Till och med polis!!!
Hemmet är min borg och JAG bestämmer vem jag släpper in! Med andra ord: inte en djä—l över bron utan mitt godkännande!
 
  • Gilla
kest
  • Laddar…
Claes Sörmland
useless useless skrev:
Hur ska kommunen veta om bärande väggar har rivits eller inte utan att göra en tillsyn på plats?
Enklast är att de skickar ett brev till TS, frågar och upplyser om att vissa saker kräver bygganmälan eller bygglov. Detta förfarande sparar våra kommunala skattepengar och är den princip vi normalt använder i andra sammanhang av förvaltningen.
 
  • Gilla
kest och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Dom kanske har gjort det redan men är osäker på sanningshalten i TS svar?
Precis, vi får bara veta TS vinkling. Där vissa saker kommer fram i efterhand. Som att en av dem bar jacka märkt byggnadsnämnd. Samt att han senare såg att de åkte iväg i en kommunbil och försvarar att det gör även de som besöker hans gamla mamma. Skrev han inte något om att han även hade rivit bärande väggar och bytt fönster tidigare.
 
Ja, man får bara veta den ena sidan i situationen, precis som i alla andra trådar på ett forum. Ska vi börja tvivla på att TS är sanningsenlig kan vi ju lika gärna strunta i att ha ett forum.
De som kom på besök kanske tydligt presenterade sig med namn och ärende, visade legitimation utan att uppmanas till det och TS har egentligen inte bara bytt fönster och rivit någon vägg, han har byggt till tre våningar på sitt hus och byggt en liten flygplats på grannens tomt...

Eller så kan vi tro på att TS delger oss så korrekt information han förmår, där han uppfattar det som relevant. Att all information inte finns med från början är inte konstigt, det är mänskligt.
 
  • Gilla
RompisKompis och 4 till
  • Laddar…
S slurppe99 skrev:
Samt att han senare såg att de åkte iväg i en kommunbil
Fast vad TS såg efter mötet kan knappast påverka hur TS agerar under mötet. ;)
 
  • Gilla
redep och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Fast vad TS såg efter mötet kan knappast påverka hur TS agerar under mötet. ;)
Nej men nu senare har han även påstått att det stod Byggnadsnämnd på den enas jacka. Det såg han när han pratade med dem. Men nämnde inget om det då han startade tråden. Det berättar han några dagar senare.

Sedan tycker hemmakatten att mitt inlägg är oväsentligt då jag uppmanar TS att själv kontakta Byggnadsnämnden.
Eller en annans felaktiga svar om polisen. Så varför den här tråden har blivit så lång förstår jag. Där inte bara jag skriver oväsentligheter. Så Hemmakatten jag uppmanar dig att även radera trams. När du ändå håller på så blir denna tråd kortare.
 
Redigerat:
Om någon skriver att man inte vet hur en polisleg. ser ut, är det väl dags att visa det, eller hur?
 
  • Gilla
kest
  • Laddar…
Säkert, men det är inte relevant i den här tråden. Starta en ny tråd.
 
Med tanke på att det diskuterats så tycker jag absolut att det är relevant.
Så därför lägger jag upp en bild på ett kommunalt tjänstekort.

Kommunalt tjänstekort med foto, förnamn och rollen IT-chef, information censurerad för anonymitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(Jag redigerade inlägget o tog bort efternamnet på bilden. Även om det finns på Google så tänker jag att han kan få vara lite anonym här på BH i alla fall.;))

O en länk till hur tex Klippas kommun informerar hur man skall agera när någon kommer hem till en o utger sig för att komma från kommunen.
https://www.klippan.se/omsorgstod/n...anhemtjansten.5.4524848d169f988a27017f08.html
 
  • Gilla
Hundt
  • Laddar…
richardtenggren
Den ocensurerade ligger kvar under fliken bilder :p
 
  • Gilla
Hundt
  • Laddar…
Alla gånger var det där 2 st rövare. Alla som jobbar på någon form av myndighet i Sverige har legitimation( som de kan visa för att styrka att de jobbar med det som de säger).

Att hota direkt med Polisen då ringer den stora varningsklockan direkt.

Kommer de igen ring polisen själv, fota dem och ta reg nr på bil. Bilen bör vara "målad", en myndighet åker inte med civil bil, bara polisen kör med civila bilar.

Skaffa dig en åtelkamera, för dessa gossarna lär komma tillbaka. Har du mycket godsaker i ditt hus så lär det klia duktigt i deras fingrar...

Har du grannar? Be dem hålla koll på bilar som körbi som inte bor i grannskapet.

Lycka till och fortsätt att skriva.

Ska bli jäkligt kul att höra när polisen plockar in de där gossarna.

Kan säga att deras beteende är inte normalt, en myndighet kommer inte hem till dig och börjar hota med polis m.m om det inte har varit på tapeten innan.... Så har du ingen aning om varför de här gossarna var hemma hos dig så ska du nog ringa in närmaste rygbylag. Verkar som att det blir en hemmamatch:D(y)(y)
 
kronofogden har väl också civila bilar samt socialtjänsten, men de lär ju knappast jobbat där....
 
Varför skriver du innan du har läst tråden? TS har ju redan bekräftat att personerna kommer från kommunen, så det behövs inga mer spekulationer.
 
  • Gilla
  • Haha
civilingenjören och 4 till
  • Laddar…
:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:Då får jag be om ursäkt. men 19 sidor kom igen.... läste flera sidor men missade tydligen den att allt var löst.

Tur att man inte bor i den kommunen. För inte ska en myndighet komma hem och hota med polis om de inte får se hur min renovering ser ut på insidan...

eller så gick det inte så fredligt till som de första inlägget gav sken av?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.