Hemmakatten
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har köpt ny matta till vardagsrummet, vad tycker ni? :)

[bild]
Du vill ha ett helt ärligt svar antar jag? I så fall säger smakpolisen att det verkligen inte ser bra ut.

Mattan kan nog vara häftig i en helt annan miljö i ett stort rum. Nu ser mattan bara "b" ut, som den vore inhandlad på en möbelkedja i den lägre prisklassen. Men jag väljer att tro att det är en dyrare kvalitetsmatta.

Den svarta färgen och designen passar inte alls ihop med den standardgrå soffan.

Lämna tillbaka mattan. Vilken matta ni ska ha i stället går inte att svara på utan att se resten av rummet och möblerna.

Men eftersom det är en äldre lägenhet så kan en äkta matta i mörkröd-dova färger passa bra. Kolla på auktionshusen. En stor, fin, vacker äkta handknuten matta kan man få för endast någon/några tusenlappar.
 
  • Gilla
  • Haha
Fadai och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
richardtenggren richardtenggren skrev:
Men vad känner Anders över elementrören? De ser varken ut att vara parallella med varandra eller radiatorn (den lodräta biten rör).
Det hade ju varit bra mycket snyggare och passat bättre in i miljön om de varit vitmålade.
 
Hela radiatorn lutar.
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Men vad känner Anders över elementrören? De ser varken ut att vara parallella med varandra eller radiatorn (den lodräta biten rör). Eller är det en synvilla? ;)
De är dessutom alldeles för klena för att vara tidsenliga. Det skall ju vara minimum 1/2", helst 3/4". Bockade i så hela delar dom möjligt, dvs inte ihopskruvat av för mycket svarta rördelar. Gör om, gör rätt! ;)
 
Martin_B Martin_B skrev:
Ser bra ut! De stora skruvhuvudena som sitter tätt
Det ser inte bra ut! Det ser rent ut sagt för d-ligt ut! Använder man spårskruv ska man ta mig f-n linjera spåren på ett konsekvent sätt. Har du anlitat svartjobbare från Hallonbergen (Norrland, du vet) eller vem tusan är ansvarig för detta? Gör om, gör rätt!
 
  • Haha
AndersOhrt och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag gissar på att Anders leker med mini-z? ;)

[länk]

Men vad känner Anders över elementrören? De ser varken ut att vara parallella med varandra eller radiatorn (den lodräta biten rör). Eller är det en synvilla? ;)
haha, det var ju tom där jag köpte den! :D

Angående rören, tanken var att vi skulle måla rören, men min bättre hälft gillade kopparfärgen. :p
 
Bättre hälften tyckte dessutom inte mattan var någon bra idé, men såhär såg det ut precis efter jag plockat ned mattan och lagt den under vår säng

Vardagsrum efter borttagen matta med soffa, fönster med gardiner och växt, samt tavla på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och nu ser det ut såhär, så tror inte bilbanor är vårt problem :p
Vardagsrum efter borttagen matta med soffa, bord, leksaker och ballonger samt ostädad yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
raveper och 2 till
  • Laddar…
Få upp intresset, vänta några år så får ungarna roligare bilar...
TEAM-BENIK-DOMINATES-USPKS-AND-US-OPEN-MICRO-AND-MINI-CLASSES3.jpg

Kul och du slipper ha dem på golvet.
 
  • Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Få upp intresset, vänta några år så får ungarna roligare bilar...
[bild]

Kul och du slipper ha dem på golvet.
Körde både kart och cross som barn så jag hoppas de också kommer gilla det :)
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Hög tid ta tag i det här med OVK

Stockholmsventilation fungerar väl så att det är flera murade parallella kanaler. Vi ska ha frånluft på samma vägg en i killarnas sovrum och en i köket.

Ritning av lägenhet med markerade frånluftspositioner i sovrum och kök för diskussion om ventilation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Om de råkar hamna i samma kanal (det vet man ju inte) fungerar det bra, de är ju samma volym när dörren är öppet till killarnas rum
 
  • Gilla
ByggareNic
  • Laddar…
Sedär, orginalventilationen igenmurad av förra ägarna dyker upp när vi gör nytt hål.

Igensatt gammal ventilation öppnas i en vägg genom att ta bort murbruk och tegelsten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Exostor och 1 till
  • Laddar…
Synd att du inte hittade den innan du hann borra alla hålen som ligger utanför den gamla ventilen.......
 
R roli skrev:
Synd att du inte hittade den innan du hann borra alla hålen som ligger utanför den gamla ventilen.......
Blir bara att spackla lite :p De hade använt frigolit och sedan spacklat över. Snyggt :p
 
tommib
Fast det var väl inget fel i sig. Jag gissar att du är tacksam att det satt en frigolitplugg i kanalen och inte tjugo liter cementbruk, eller ett par tegelstenar.
 
  • Gilla
Martin_B
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.