Martin_B
Fortsättning följer...

Modern klädkammare med inbyggda skåp, exponerade träbalkar och en stor rund spegel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat badrum med vit marmorinredning, integrerade hyllor och takfönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modernt kontorsrum med vit skrivbord, stol och elegant belysning, gråa väggar och fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverat sovrum med beige sängöverkast, skrivbord vid fönstret och vita golvbrädor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elegant sovrum med säng, takkrona, brun gardiner och kakelugn, mjuk matta och trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rött hus med blå dörr och vita fönsterkarmar, grusuppfart och välansad trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Traditionellt rött svenskt trähus med vita knutar och grönskande trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rött hus med vita fönsterkarmar och grönt gräs, omgiven av trädgård och grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


För fler bilder och info: https://roimakleri.se/objects/04df023a-b05b-4059-8d9f-af07d537503c
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 7 till
  • Laddar…
Vackert hus. Liggande panel är fantastiskt snyggt.
Synd på "öppet upp i nock"-lösningen. Alltid en energitjuv och garanti för att man fryser på nedervåningen och svettas på övervåningen.
 
Martin_B Martin_B skrev:
Fortsättning följer...

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]

För fler bilder och info: [länk]
Ja det var fint! Det ser helt nygjort och "homestylat" ut också. Märkligt att de säljer det när det just blivit klart. Eller kan det vara någon som renoverat på spekulation tror ni? Jag kommer inte in på mäklarens hemsida.
 
  • Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
När du provar Läs mer hos mäklaren?
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
När du provar Läs mer hos mäklaren?
Japp, och direktlänken ovan med ... :) använder Chrome ...
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Ja det var fint! Det ser helt nygjort och "homestylat" ut också. Märkligt att de säljer det när det just blivit klart. Eller kan det vara någon som renoverat på spekulation tror ni? Jag kommer inte in på mäklarens hemsida.
Fint! Samtidigt lite märkligt, jag är nyfiken på hur det såg ut före renoveringen. Det är främst de höga fönstren i den öppna delen som gör mig nyfiken, jag antar att de är nya? i vilket fall som helst så tycker jag inte att öppningen till nock gjorde någon nytta. Jag förstår grejen, men tycker att det hade varit minst lika fint utan (och då hade övervåningen varit större). Gillar den smakfulla (och/men moderna) färgsättningen och en hel del av detaljerna.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Martin_B
Unikt objekt i Vaxholm.

Rymligt kök med röda tegelväggar, stort fönster, trägolv och rustik inredning i Vaxholm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av ett unikt, tegelbeklätt rum med kök, antika lampor och bågformade fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kök med tegelväggar, trägolv, vita skåp och moderna pendellampor i en renoverad byggnad i Vaxholm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Badrum med tegelvägg, frittstående badkar, tvättställ och toalett i Vaxholms bostad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sovrum med tegelväggar, rund fönster, säng och färgglada gardiner i ett hus i Vaxholm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av unikt hem i Vaxholm med tegelvägg och rundat fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sovrum med tegelväggar, rund fönster, trägolv och rustik inredning i Vaxholm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utsikt från fönster över Vaxholms hustak mot skärgården och blått vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Spiraltrappa i trä i ett hem, med betonggolv och vitmålade väggar, konst på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av ett unikt hem i Vaxholm med en spiraltrappa i trä som leder upp till ett loft, integrerat med sten och modernt designade fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inredning av tornrum med trätrappa och synlig betongstruktur i Vaxholm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Takfönster med utsikt till ett tegelvalv ger unik karaktär åt fastighet i Vaxholm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Flygbild över Vaxholm med historiskt torn och omgivande bostäder mot havsutsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utsikt över Vaxholm med hus, träd och vatten från ett torns spira mot en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Flygbild över Vaxholms stad med båtar, byggnader och omgivande vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Flygbild över Vaxholm med gammalt torn och hus omgivna av skog och hav i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingång till rödtegelbyggnad i Vaxholm med öppen dörr och rund fönster ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


För fler bilder se: https://www.rc.se/bostader/OBJ28647_1689127075/
 
  • Gilla
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
Martin_B
T TowaTei skrev:
Fint! Samtidigt lite märkligt, jag är nyfiken på hur det såg ut före renoveringen. Det är främst de höga fönstren i den öppna delen som gör mig nyfiken, jag antar att de är nya? i vilket fall som helst så tycker jag inte att öppningen till nock gjorde någon nytta. Jag förstår grejen, men tycker att det hade varit minst lika fint utan (och då hade övervåningen varit större). Gillar den smakfulla (och/men moderna) färgsättningen och en hel del av detaljerna.
Utan att ha kollat historia så ser jag två huvudsakliga alternativ till de höga fönstren:

1. Huset har tidigare varit en skollokal eller dylikt med 1 rum som hade riktigt högt i tak och höga fönster, ett rum som man under renoveringen har delat av på två våningar men behållit öppet till nock på en liten bit, som tydligt syns idag.

2. Den som har renoverat huset har helt enkelt en mycket bra känsla för formgivning, rymd och arkitektonik och skapade något mäktigt med ganska små medel.

De högt placerade och stora/höga fönstren, som egentligen inte verkar så mycket högre och större än pardörrar (ca. 2,1-2,2 x ca. 1,2-1,3 m), är trots allt i gammal stil, och till synes t.o.m äkta gamla inte minst med tanke på endast ett fönsterlås i mitten på höjdled på vardera övre båge. Varför det skulle kunna vara rimligt att vi pratar om alternativ 1. Annars skulle väl fönstren kunna ha inskaffats i efterhand, men med tanke på att de höga fönstren har samma stil och till synes samma profil som husets övriga fönster, inte minst med tanke på att de övre bågarna även på övriga fönster endast har ett fönsterlås i mitten på höjdled på varje båge (något som är ganska ovanligt), så lutar det definitivt åt alternativ 1, att huset har varit någon sorts gammal skollokal eller bygdegård eller dylikt och byggt med 1 stort rum redan från början.
 
Hemmakatten
Tycker inredningen är vidrig utan minsta arkitektonisk kvalite.
 
  • Gilla
Haget
  • Laddar…
Martin_B
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Ja det var fint! Det ser helt nygjort och "homestylat" ut också. Märkligt att de säljer det när det just blivit klart. Eller kan det vara någon som renoverat på spekulation tror ni? Jag kommer inte in på mäklarens hemsida.
Vet inte vad priserna ligger på däruppe, men 9 miljoner känns ganska saftigt så långt ute på landet.
Så det skulle kunna röra sig om spekulation, att man vill skapa något riktigt unikt och "lyxigt" för att fiska upp de där som har överflödigt med pengar som kan tänka sig att betala vad som helst för att få bo unikt.

I övrigt ser jag ganska ofta att gamla fina hus totalrenoveras och sedan säljs, vad det nu kan bero på. Det är inte ovanligt att man har sett ett par eller en familj renovera och hålla på i ett par, tre år, för att sedan sälja direkt när de är färdiga.
Antingen har de kört slut på både sig själva och förhållandet, så att de i princip tvingas att sälja, eller så måste de tvunget flytta just då när de är klara, av någon anledning, eller så är de helt enkelt såpass korkade att de renoverar halvt ihjäl sig för att tröttna och sälja, för att sedan börja om på nytt och gå igenom samma mardröm igen - vissa lär sig aldrig, inte ens av sina egna misstag :D

Anledningarna kan säkert vara många, men märkligt är det.

Jag har också sett följande variant några gånger. Att man bor i ett riktigt skithål i decennier för att man är för lat för att renovera, man har helt enkelt varken drivkraft eller mental ork för att göra något åt situationen utan går hela dagarna, år ut och år in och lider, för att sedan få för sig och sälja, och DÅ sätter igång som en jävla galning och kör 20-timmarsdagar och snittar 4-timmar per natt, för att få ordning på skiten, för att sen sälja. :D Den är lite kul den varianten...

Och det istället för att göra samma sak i början, och åtminstone ha kunnat njuta av sitt arbete under 2 decennier, och sen sälja helt utvilad :D
 
Martin_B
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Tycker inredningen är vidrig utan minsta arkitektonisk kvalite.
Nu vet jag inte vilket av objekten du menar då du ej citerar i ditt inlägg, men just inredning är väl skit samma hur det ser ut? Inredningens "arkitektonik" påverkar väl inte köparen ändå, utan det är snarare byggnadens exteriör och interiör som gör.

Inredningen åker ju ändå ut med nuvarande säljare (åtminstone i de allra flesta fall), så det spelar väl ingen roll hur det ser ut? :D
 
Hemmakatten
Menar vattentornet i Vaxholm. Med inredning menar jag hela insidan med fönster, väggar, fast inredning mm
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.