Borde väl vara samma maskin förutom displayen och hög och lågväxeln. Dom videos jag sett med den med display så verkar den få rätt bra omdömme ändå. Just ja.. var ju inte snabbchuck på den här heller.
 
J jojjo76 skrev:
Borde väl vara samma maskin förutom displayen och hög och lågväxeln. Dom videos jag sett med den med display så verkar den få rätt bra omdömme ändå. Just ja.. var ju inte snabbchuck på den här heller.
Det är fler skillnader än display och snabbchuck: en växel (?), slagläng, frågan är om bordet, vridstoppen på baksidan eller något annat är annorlunda.... Jag kommer nog avstå den här gången. Men men.
 
  • Gilla
jojjo76
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Inte för att det har med verktyg att göra men jag var inne på Lidl i söndags och hittade såna där trappstegsmattor i halvmåneform i svart eller grått.
Ett set á 15 stycken för 149:-.

Billigt, tyckte jag, då Jotex tar 699:- för ett likadant set. Köpte en förpackning med gråa trappmattor och bar hem.

Upptäckte naturligtvis att jag har 17 steg i min trappa. Glad i hågen återvände jag till butiken igår för att handla fler. Slut! Kollade tre butiker till i närheten och alla har svarta kvar men inga grå.

Är det möjligtvis någon här som handlat samma gråa mattor och fått några över? Hör av er i så fall.
Såg igår att de har en hel hög kvar på Lidl i Malmö, Västra Hamnen.
Både gråa o svarta.
Staplade gråa och svarta skärbrädor på hylla i butik med priset 149 SEK utmärkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
K knipo skrev:
Såg igår att de har en hel hög kvar på Lidl i Malmö, Västra Hamnen.
Både gråa o svarta.
[bild]
Perfekt! Har du lust att handla ett set gråa mattor och skicka? Jag har 55 mil enkel resa till Malmö :D
Skicka ett PM om du vill.
 
Keiller Keiller skrev:
Perfekt! Har du lust att handla ett set gråa mattor och skicka? Jag har 55 mil enkel resa till Malmö :D
Skicka ett PM om du vill.
Aj då!
Jag var bara förbi igår o såg dessa då. Kom på att du skrev i tråden, tog då bilden o skrev senare i tråden.
Om jag skall till Malmö snart igen kan jag köra förbi, men tyvärr är jag inte där nu.:(
Kanske någon annan som bor i Malmö kan hjälpa.
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
K knipo skrev:
Aj då!
Jag var bara förbi igår o såg dessa då. Kom på att du skrev i tråden, tog då bilden o skrev senare i tråden.
Om jag skall till Malmö snart igen kan jag köra förbi, men tyvärr är jag inte där nu.:(
Kanske någon annan som bor i Malmö kan hjälpa.
Ja, det visar sig.
Tack ändå!
 
A anis16 skrev:
Sssh..nu gäller det att smuggla in den i garaget när jag kommer hem...
Nu har jag testat svetsen ett par timmar. Riktigt roligt att testa några svets övningar och kunna skruva både på strömmen och matningen steglöst. Dock som många säger så slaggar fluxt i tråden och ryker mycket men det får man ta... Är det skillnad på tråd och tråd, dvs finns det bättre o sämre non-gas tråd för Mag?
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Fluxtråd, det är väl bara att prova
 
Det sägs ju att dom dyrare märkes-trådarna ska ge bättre resultat...Har inte provat själc (kör med Gas).
Det är ju rätt dyrt att köpa en massa olika fluss-tråd-rullar bara för att testa...
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Finns i Västerås
 
  • Trappmattor förpackade i plast med priset 149 SEK i butikshylla, med prisinformationsskyltar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J -jonte- skrev:
Finns i Västerås
Kanon! Vilken butik? Har bara 10 mil till Västerås och jag måste ändå handla lite annat
 
Keiller Keiller skrev:
Kanon! Vilken butik? Har bara 10 mil till Västerås och jag måste ändå handla lite annat
Lidl Regattagatan 32
Öppet till 19
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
J -jonte- skrev:
Lidl Regattagatan 32
Öppet till 19
Tack!
 
A anis16 skrev:
Nu har jag testat svetsen ett par timmar. Riktigt roligt att testa några svets övningar och kunna skruva både på strömmen och matningen steglöst. Dock som många säger så slaggar fluxt i tråden och ryker mycket men det får man ta... Är det skillnad på tråd och tråd, dvs finns det bättre o sämre non-gas tråd för Mag?
Jag har bara kört med Rimac-s rörtråd från Jula. den funkar bra i min maskin.
https://www.jula.se/catalog/verktyg.../svets/svetstrad/flussfylld-svetstrad-211351/
Minns dock att du ska passa dig för röken, den är inte hälsosam. - jag svetsar bara utomhus.
 
Nu har det kommit några videos på borrmaskinen dom har i veckan. Italienska, funkar inte super med google auto translate :) Man blir ju inte supersugen på borrmaskinen heller.



 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.