Enkelt. Någorlunda platt baksida, lite tjockare puts, krafsa ur och sätta i bruk.

Det lite mera jobbet kommer sedan. Att få en slät yta grov och hålla stenarna rena för att sen lacka med båtlack. Vit färg utan att söla på stenarna, men med båtlack är de blanka och går att torka bort färgspill.

Behövde rikta och fylla ut en 20-25 mm för att linjera väggarna.
Skulle haft i mera stenar men barnen hade varit lata med sitt samlande.
Förstod först inte varför barnen envisades med att bära hem stenar från stränder, men så gick det upp för mig.
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Renoveringsfas med nyligen putsad vägg bredvid en äldre vit dörr och en orange pall med en hink och spackel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Delmål ett uppnått!
 
  • Gilla
claym och 1 till
  • Laddar…
En oputsad vägg av betongblock med en nyligen putsad remsa bredvid en förrådsdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En dörröppning med nymålade områden kring dörren och en borr i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ödslade bottenslatten på remsan vid förrådsdörren!
 
  • Gilla
Utbyhuset
  • Laddar…
Captains log:
Stardate: 20200126
We are stil stucked in the basement with no end of the concrete in sight.. The crew are geting worried that we will perrish here and die. The Wife is geting angrier every day passning saying we newer should have entered here in the first place.

Renoveringsprojekt i källare med obehandlade betongväggar, hinkar med bruk och elektriska kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


They are comming, we cannot get out!
.. Drums.. Drums in The deep!
 
  • Gilla
  • Haha
Ramnemark och 15 till
  • Laddar…
Arbetsbelysning.
Grenuttag och tre LED-arbetslampor på ett betonggolv bredvid en hink med verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tre LED-lampor och ett grenuttag på ett bygge med skottkärra och hink i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3 st 70 kronors Led-lampor från Jula och ett grenuttag!
 
  • Gilla
kest
  • Laddar…
Jorå så att..
Omfattande renovering av ett rum med putsade väggar och en öppen dörr till nästa rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
gaia och 10 till
  • Laddar…
Om jag fick ranka vilken del av kroppen som är mest trött öm eller ovan vid arbetet är det märkligt nog mina fötter som protesterar högst?! :thinking:
 
  • Gilla
Husfixarn_90
  • Laddar…
Jag fyndade lite i eldragningen när jag lossade brytare inför putsen och uttagsmontaget i källaren.
Eldrör i vägg med elektriska kablar, en svart och en vit leder från centralen, klena ledare till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dom högra (svart o vit) kommer mest troligt från centralen då det låter från denna då jag rycker i dem, de två i det vänstra röret går vidare mot takbelysningen i tvättrummet och består av två stycken uberklena ledare av okänd modell!
Sådant ska naturligtvis städas bort vid tillfälle!
 
mr.Ola mr.Ola skrev:
Jag fyndade lite i eldragningen när jag lossade brytare inför putsen och uttagsmontaget i källaren.
[bild] Dom högra (svart o vit) kommer mest troligt från centralen då det låter från denna då jag rycker i dem, de två i det vänstra röret går vidare mot takbelysningen i tvättrummet och består av två stycken uberklena ledare av okänd modell!
Sådant ska naturligtvis städas bort vid tillfälle!
Åååå det var klent... skönt att kunna städa bort sånt. Bra jobbat med putsen!
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
[bild]
Delmål ett uppnått!
Den där rödmålade björkpallen du har på bild är min favoritmöbel. Jag har en likadan och helt underbar universalmöbel till hjälp vid bygge och tapetsering och allt.

Den pallen är nog allt som är kvar av mina föräldrars köksmöbler de köpte i slutet av 50-talet.
 
  • Gilla
mr.Ola och 1 till
  • Laddar…
O Olaf3 skrev:
Den där rödmålade björkpallen du har på bild är min favoritmöbel. Jag har en likadan och helt underbar universalmöbel till hjälp vid bygge och tapetsering och allt.

Den pallen är nog allt som är kvar av mina föräldrars köksmöbler de köpte i slutet av 50-talet.
Haha, jag har en likadan fast blå. Också en av mina favoriter :love:
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
M
Jag har en svart :D
 
  • Gilla
mr.Ola och 1 till
  • Laddar…
M
Hur går de i huset utöver putsen?
 
M Zolt skrev:
Hur går de i huset utöver putsen?
Just nu går det sakta, det är mycket igång på jobbet och tiden räcker dåligt. Funderar på att putsa om förrådet nu när jag börjar få lite kläm på det men det tar ju en väldans tid dock.. Jag har åsar och plastunderlägg till golvet i källaren på släpvagnen men inte hunnit med att få in dem heller och nu har det snöat över också!! Måste köpa ventrör och engagera håltagare men det ligger också efter tillsammans med resten!
Kort sagt; - Det går sakta nu!
 
mr.Ola mr.Ola skrev:
engagera håltagare
Själv är bäste dräng.
Sömborra och snygga till det med pusts, du börjar få in snitsen nu(y)
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.