mattiasp mattiasp skrev:
Det sorgliga är att fulstämjärnen används mycket mer än finstämjärnen hos mig.
Sålde du inte finstämjärnen... Så det isåfall är mellanjärnen som nu är för fina att användas?
 
  • Haha
Daniel_N
  • Laddar…
Det är snarare så att jag oftare håller på med grovsnickeri än finsnickeri. Dessutom brukar mitt finsnickeri ofta innehålla mer maskinfogning än traditionell fogning för hand. För övrigt kan jag rekommendera att använda färgskrapa med hårdmetallskär för att skrapa lim från ex. limfog. Helt överlägset. Jag jobbar alltså helt i linje med TS tankar om att använda rätt verktyg till rätt jobb.
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Men det känns som ett bra användningsområde. Ett fulstämjärn har sin givna plats i min gåbortverktygslåda och finns inget sådant till hands tar jag stämkniven.
Har också ett fulstämjärn i verktygslådan som används till allt möjligt som inte ett riktigt stämjärn ska användas till. Ett gôtt verktyg som endast får sig en slipning med filen när det blir för slött.:D
 
Mikael_L
Alfredo Alfredo skrev:
Undrar om tråden är såld för jag kan inte hitta den. :thinking::surprised:
Jag är också nyfiken.
Var det någon som hann med att lära känna tråden innan kremeringen?
 
Akta er för stämjärn! Jag använde mitt stämjärn när jag skulle stämma ett piano åt en kompis så nu har han stämt mig

Gammalt upprätt piano med slitet utseende och delvis saknade tangenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Akta er för stämjärn! Jag använde mitt stämjärn när jag skulle stämma ett piano åt en kompis så nu har han stämt mig

[bild]
Ser också ut som du tog ett järn för mycket innan du började stämma.
 
  • Haha
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Ser också ut som du tog ett järn för mycket innan du började stämma.
Det stämmer nog!
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Akta er för stämjärn! Jag använde mitt stämjärn när jag skulle stämma ett piano åt en kompis så nu har han stämt mig

[bild]
Dålig stämning?
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.