Ok.
Tack för upplysningen.
Då har jag lärt mig något idag med.(y)
 
Raka Raka skrev:
dragons breath från autodude
Man kan undra vilken syra som de uppblandad de tar ett antal tusen procent upp för att tappa upp kraftigt blandad med vatten och karamellfärg?
oxalsyra?
0_18490_2.jpg
 
Diesel va kanon, tog bort allt och ytan len o fin. Slängde på ett lager vax med, aldrig varit så ren!
 
R Rolle85 skrev:
Diesel va kanon, tog bort allt och ytan len o fin. Slängde på ett lager vax med, aldrig varit så ren!
Du rengjorde inte med något alls mellan diesel och vax? Isåfall är det snart dags att vaxa igen. Finns en anledning till att man gör ytan så ren man bara kan och polerar innan man lackskyddar.
 
  • Gilla
ViktorHg och 1 till
  • Laddar…
:love:
 
optimum optimum skrev:
Jag har provat olika sorters kallavfettning, Specialmedel som skulle funka enligt säljarna men har varit skit mot asfalten.

Tills jag fick tag på det jag visade i inlägget tidigare. Är sådant som rekondare kör med. Funkar perfekt. Slut på eviga letandet efter något att få bort dessa jäkla svarta prickar.
Har även fått tag på medel för flygrosten som funkar.

Tvättade bilen idag med massa kallavfettning men struntade i att ta med specialmedlet som fixar de svarta jävla asfaltfläckarna. Inte katten tog kallavfettningen dem. Jag hade med "prick bort" också men inte tog det fläckarna heller. Däremot skit som inte kallavfettningen tog. Köpte 5 flaskor "Prick bort" för förra året då någon påstod det var "mirakelmedel". Billigt på Rusta. Ja det tar vanlig skit men inte asfalt.
Kallavfettning tar viss smuts men inte allt.
Det medel jag visade förut tar asfalten inom någon minut.
Du måste ha missuppfattat vad kallavfettning är och vad den gör. Kallavfettning är för tjärafläckar/asfalt. Det behövs ingen närmare beskrivning utan det är så bara.
Blue and green Degreaser Wet fungerar både i vått och torrt. Har du inte provat så gör det.
 
Jag kör allt till bilen från www.pingens.se

Literpriset på de produkter man spär ut blir larvigt lågt + man får proffsprodukter och slipper skräpet från kinaskräpskrängarkedjorna.
 
optimum optimum skrev:
Jag har prova en massa olika och inget har funkat före jag hittade denna.
Går åt väldigt lite och fungerar. Kommer aldrig köpa någon annan.
Har vit bil så där syns det verkligen mycket.

Tjärlösare Angelwax Nemesis Tar Remover, 500 ml

[länk]

[bild]
optimum optimum skrev:
Jag har prova en massa olika och inget har funkat före jag hittade denna.
Går åt väldigt lite och fungerar. Kommer aldrig köpa någon annan.
Har vit bil så där syns det verkligen mycket.

Tjärlösare Angelwax Nemesis Tar Remover, 500 ml

[länk]

[bild]
Visst är medlet bra men för 318:- /litern vore det helt sjukt om det inte fungerade.
Finns i princip hur många andra billigare märken som helst som fungerar lika bra.
 
optimum optimum skrev:
Jag har provat olika sorters kallavfettning, Specialmedel som skulle funka enligt säljarna men har varit skit mot asfalten.

Tills jag fick tag på det jag visade i inlägget tidigare. Är sådant som rekondare kör med. Funkar perfekt. Slut på eviga letandet efter något att få bort dessa jäkla svarta prickar.
Har även fått tag på medel för flygrosten som funkar.

Tvättade bilen idag med massa kallavfettning men struntade i att ta med specialmedlet som fixar de svarta jävla asfaltfläckarna. Inte katten tog kallavfettningen dem. Jag hade med "prick bort" också men inte tog det fläckarna heller. Däremot skit som inte kallavfettningen tog. Köpte 5 flaskor "Prick bort" för förra året då någon påstod det var "mirakelmedel". Billigt på Rusta. Ja det tar vanlig skit men inte asfalt.
Kallavfettning tar viss smuts men inte allt.
Det medel jag visade förut tar asfalten inom någon minut.
Prickbort tar visst asfalt. Har använt det i åratal.
 
Kör med diesel, 16kr litern
 
  • Gilla
kest
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
Kör med diesel, 16kr litern
1 droppe kan förorena 1000 liter vatten, så 1 liter borde räcka långt.:)
Jag tvättar gärna bilen hemma på uppfarten, men använder gärna produkter som
iallafall känns lite mer miljöanpassade.
 
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
optimum
R Runnis skrev:
Du måste ha missuppfattat vad kallavfettning är och vad den gör. Kallavfettning är för tjärafläckar/asfalt. Det behövs ingen närmare beskrivning utan det är så bara.
Blue and green Degreaser Wet fungerar både i vått och torrt. Har du inte provat så gör det.
Jo jag har provat. Olika typer av kallavfettning. Jag har en vit bil och där syns asfaltläckarna rejält.
Inget av de så kallade kallavfettningarna har funkat. Även köpt så kallade "Asfalt of" och andra medel på vanliga ställen där man köper sådant, Biltema, Jula Mekonomen osv. Inget funkar. Blir ett grymt gnuggande med polerduk och deras "dundermedel"

Men nu har jag hittat medel som funkar. Så grymt bra att jag inte behöver något annat. Drygt så det räcker länge. Dock rätt så dyrt medel. Är sådant som rekondare använder. Bara så jäkla trist att det tagit mig 20 år att hitta rätt medel och att man får sälja verkningslös skit.
 
optimum
davveno1 davveno1 skrev:
Prickbort tar visst asfalt. Har använt det i åratal.
Jag har också flera flaskor prick bort.
Nej de tar varken asfalt eller rostfläckar,
Men de tar annan skit som de miljövänliga medlen inte tar.

Köpte ett antal flaskor prick bort då Rusta sålde ut till bra pris och jag läst om att det skulle vara dundermedel. Nej knappast dunder.
 
optimum optimum skrev:
Jag har också flera flaskor prick bort.
Nej de tar varken asfalt eller rostfläckar,
Men de tar annan skit som de miljövänliga medlen inte tar.

Köpte ett antal flaskor prick bort då Rusta sålde ut till bra pris och jag läst om att det skulle vara dundermedel. Nej knappast dunder.
Förmodligen fel på dina flaskor då.
Flygrost tar det inte nej, de får man ha speciellt flygrostmedel till givetvis.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.