Chefen: "Hej Nano, kan du rapportera vad du gjort under dagen...?"

Nano: -Jo, först låtsades jag hjälpa hantverkaren men stod i själva verket o smygfota honom och hans borrkassett . Efter det tänkte jag faktiskt arbeta men har ägnat större delen av dagen åt att diskutera hantverkarens borrval på forumet. Jag tar nya tag imorron!
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Hep och 9 till
  • Laddar…
När jag såg första bilden med kommentaren
nanowire nanowire skrev:
Är det fler än jag som mår lite dåligt när ni ser sånt här?
så reagerade jag med ett väldigt starkt obehag. Jag noterade nämligen direkt att det saknas ett par borr i lådan och det fick mig att må dåligt. Det var först när jag hämtat mig lite efter en stund som jag insåg att problemet som TS ville belysa var anvåändningen av borren. Men han använder väl bara ett borr åt gången så det saknas fortfarande minst ett borr i lådan. :surprised:

I övrigt så tror jag inte alls på att det finns någon medveten strategi för att använda just denna borrsats till tegelväggar. Jag tror snarare att hantverkaren tog första bästa borrsats som fanns inom räckhåll och det kommer han antagligen att göra nästa gång också oavsett vad som ska borras. Och troligen så kommer satsen då fortfarande INTE ATT VARA KOMPLETT. :mad:
 
  • Gilla
  • Haha
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Är det fler än jag som mår lite dåligt när ni ser sånt här?
Vore det mina borr så... :mad: Men jag får gratulera till en av de mest säljande trådrubrikerna jag sett. Gamen i mig kastade sig över tråden. Hade i och för sig sett fram emot något bra mycket värre. ;):cool:

Men du skriver "rubriken tänkte jag skulle täcka in mer än mitt första exempel" så jag antar det är fritt fram för alla att komma med fler motbjudande tilltag, ja i rent utbildningssyfte naturligtvis. :rofl:
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Nu är det så att stämjärn duger till mer än att öppna färgburkar och skrapa lim. Hugga av popnitar istället för att borra ur dem t ex. Man slipper skära upp fingertopparna när de satans ringarna skall bort från borret (y) .
Mvh Findus
 
  • Gilla
  • Haha
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Nu är det så att stämjärn duger till mer än att öppna färgburkar och skrapa lim. Hugga av popnitar istället för att borra ur dem t ex. Man slipper skära upp fingertopparna när de satans ringarna skall bort från borret (y) .
Mvh Findus
Funkar faktiskt inte riktigt till låsbrickor. Men stämmjärnet dyker väldigt ofta fram som första kandidat.
Närbild på hjul med låsbricka, felaktigt fastsatt med stjärnhuvudskruv, verktygsbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadat finger med blottad sårskada, omgivet av papper och en bakgrund av tangentbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ola C Ola C skrev:
Chefen: "Hej Nano, kan du rapportera vad du gjort under dagen...?"

Nano: -Jo, först låtsades jag hjälpa hantverkaren men stod i själva verket o smygfota honom och hans borrkassett . Efter det tänkte jag faktiskt arbeta men har ägnat större delen av dagen åt att diskutera hantverkarens borrval på forumet. Jag tar nya tag imorron!
Man skulle kunna tro att nano jobbar på någon slags myndighet.
 
Nja. Kaffemaskinen ser inte statlig ut.
 
mattiasp mattiasp skrev:
Man skulle kunna tro att nano jobbar på någon slags myndighet.
Ledsen att jag inte kunnat svara på ett tag, blev tvungen att jobba över.
 
  • Gilla
  • Haha
Joachim Johansson och 11 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Men jag får gratulera till en av de mest säljande trådrubrikerna jag sett. Gamen i mig kastade sig över tråden. Hade i och för sig sett fram emot något bra mycket värre. ;):cool:

Men du skriver "rubriken tänkte jag skulle täcka in mer än mitt första exempel" så jag antar det är fritt fram för alla att komma med fler motbjudande tilltag, ja i rent utbildningssyfte naturligtvis. :rofl:
På tal om säljande trådrubriker!

Skärmdump av ett forum där en tråd med rubriken "mord" är markerad och omgiven av andra trådrubriker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.byggahus.se/forum/threads/mord.363510/#post-3548456
:crysmile::crysmile:
 
  • Haha
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
K knipo skrev:
På tal om säljande trådrubriker!
Undrar om tråden är såld för jag kan inte hitta den. :thinking::surprised:
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Undrar om tråden är såld för jag kan inte hitta den. :thinking::surprised:
Den kanske dog....:geek:
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
Microkatten
OBS! Känsliga läsare varnas!

Att bläddra nedanför denna text göres på eget ansvar! Målsman är ansvarig för omyndiga.












Stängd färgburk med skruvmejsel kilad under lockkanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Arg
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Det gör ändå ont i mig på samma sätt som när färgburkar öppnas med stämjärn.
Svärfar använde mitt stämjärn som skruvmejsel för att lossa på de stora skruvarna till trappräcket :mad: Men han är minsann gammal snickare och kunde inte alls förstå varför jag klagade ...
 
  • Wow
  • Ledsen
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Nu är det så att stämjärn duger till mer än att öppna färgburkar och skrapa lim. Hugga av popnitar istället för att borra ur dem t ex. Man slipper skära upp fingertopparna när de satans ringarna skall bort från borret (y) .
Mvh Findus
Men det känns som ett bra användningsområde. Ett fulstämjärn har sin givna plats i min gåbortverktygslåda och finns inget sådant till hands tar jag stämkniven.
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Det sorgliga är att fulstämjärnen används mycket mer än finstämjärnen hos mig.
 
  • Haha
yonna
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.