Martin_B
Lime113 Lime113 skrev:
Edit: Det syns att den inte är tillverkad i Tyskland. Etiketten är sned. Tror ni man kan lämna tillbaka?
Inte nog med att du skall lämna tillbaka den, du bör kräva skadestånd! För sveda och värk m.m.! Etiketten är ju sned, fullkomligt OACCEPTABELT!

Dra det till högsta instans är mitt råd! Hela vägen till HD!

:rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
volvo51 och 2 till
  • Laddar…
Stickan56
Humulus Humulus skrev:
Annars får du köpa 115mm och använda i en större slip tills dom är lagom
Att trixa med fel skivstorlek på en vinkelslip är ingen bra ide.
Respektive storlek av maskin har olika varvtal och skivorna är konstruerade därefter.
Spränger man en skiva så kan det få allvarliga konsekvenser.

Stickan
 
  • Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
Vissa saker ska man lägga några spänn på borrstål och kapskivor är nog ett bra exempel.
 
Stickan56 Stickan56 skrev:
Att trixa med fel skivstorlek på en vinkelslip är ingen bra ide.
Respektive storlek av maskin har olika varvtal och skivorna är konstruerade därefter.
Spränger man en skiva så kan det få allvarliga konsekvenser.

Stickan
Riskerna med att sätta en 115-skiva i en 115-slip och köra ner den till 75 mm lär vara små.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Nästa vecka....

Reklamblad för verktyg och byggprodukter, inklusive borrmaskin, handdamsugare och skruvmejselset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
bänkborrmaskinen,- chuck med separat nyckel, det trodde jag vi slutat med ... :)
 
Inte för att det har med verktyg att göra men jag var inne på Lidl i söndags och hittade såna där trappstegsmattor i halvmåneform i svart eller grått.
Ett set á 15 stycken för 149:-.

Billigt, tyckte jag, då Jotex tar 699:- för ett likadant set. Köpte en förpackning med gråa trappmattor och bar hem.

Upptäckte naturligtvis att jag har 17 steg i min trappa. Glad i hågen återvände jag till butiken igår för att handla fler. Slut! Kollade tre butiker till i närheten och alla har svarta kvar men inga grå.

Är det möjligtvis någon här som handlat samma gråa mattor och fått några över? Hör av er i så fall.
 
Keiller Keiller skrev:
Inte för att det har med verktyg att göra men jag var inne på Lidl i söndags och hittade såna där trappstegsmattor i halvmåneform i svart eller grått.
Ett set á 15 stycken för 149:-.

Billigt, tyckte jag, då Jotex tar 699:- för ett likadant set. Köpte en förpackning med gråa trappmattor och bar hem.

Upptäckte naturligtvis att jag har 17 steg i min trappa. Glad i hågen återvände jag till butiken igår för att handla fler. Slut! Kollade tre butiker till i närheten och alla har svarta kvar men inga grå.

Är det möjligtvis någon här som handlat samma gråa mattor och fått några över? Hör av er i så fall.
Var inte orolig ifall du inte får napp här! dessa mattor återkommer regelbundet
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Inte för att det har med verktyg att göra men jag var inne på Lidl i söndags och hittade såna där trappstegsmattor i halvmåneform i svart eller grått.
Ett set á 15 stycken för 149:-.

Billigt, tyckte jag, då Jotex tar 699:- för ett likadant set. Köpte en förpackning med gråa trappmattor och bar hem.

Upptäckte naturligtvis att jag har 17 steg i min trappa. Glad i hågen återvände jag till butiken igår för att handla fler. Slut! Kollade tre butiker till i närheten och alla har svarta kvar men inga grå.

Är det möjligtvis någon här som handlat samma gråa mattor och fått några över? Hör av er i så fall.
Var i Sverige finns du? Jag har för mig att jag har sett några i butiker kring Göteborg. Det går också att kontakta kundtjänst och be snällt.
 
O oskarsch skrev:
Bra pris! Men enligt Youtube är inte det där en PTBMOD 710 A1?

Länk till produktsidan:
[länk]

Jag förstår inte vad felskrivningen eller vad det alternativt skulle vara. Förtydliga gärna.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Inte för att det har med verktyg att göra men jag var inne på Lidl i söndags och hittade såna där trappstegsmattor i halvmåneform i svart eller grått.
Ett set á 15 stycken för 149:-.

Billigt, tyckte jag, då Jotex tar 699:- för ett likadant set. Köpte en förpackning med gråa trappmattor och bar hem.

Upptäckte naturligtvis att jag har 17 steg i min trappa. Glad i hågen återvände jag till butiken igår för att handla fler. Slut! Kollade tre butiker till i närheten och alla har svarta kvar men inga grå.

Är det möjligtvis någon här som handlat samma gråa mattor och fått några över? Hör av er i så fall.
Ska kolla imorrn i "min" butik om det finns några gråa kvar och inhandla ett paket, skulle det vara för långt mellan oss eller du hittat en så är det ju 90 dagars "prova på" så det går alltid att lämna tillbaka.
 
  • Gilla
seafarer och 2 till
  • Laddar…
Värmepistolen köpte jag förra rundan då den var i butiken, ett impulsköp då den var sista exet till nedsatt pris.
Blev positivt överraskad då "flåset" i den var klart bättre än den jag kört med tidigare. En annan fördel/nackdel är
att sladden är rejält lång samt att den går att ställa på bänken så man har händerna fria.
 
NetNut NetNut skrev:
Ska kolla imorrn i "min" butik om det finns några gråa kvar och inhandla ett paket, skulle det vara för långt mellan oss eller du hittat en så är det ju 90 dagars "prova på" så det går alltid att lämna tillbaka.
Det får du gärna göra. Går att skicka med posten om du skulle hitta nåt.

Lime113 Lime113 skrev:
Var i Sverige finns du? Jag har för mig att jag har sett några i butiker kring Göteborg. Det går också att kontakta kundtjänst och be snällt.
Jag finns i trakterna runt Örebro.
Tänkte inte på att de har en kundtjänst. Får prova den utvägen om det kniper.

Tack för svar och tips!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.