Maximalt vridmoment är 140 Nm

Motivering: Jag har precis byggt hus och behöver nu grymma verktyg för kommande projekt såsom altan, friggebod, alla grejer som ska upp på väggarna osv. Så verktyget kommer verkligen få skina!!
Dessutom kommer jag se riktigt proffsig ut med en AEG borrskruvdragare (istället för biltema grejerna jag hade tänkt köpa:crysmile:) fastän jag är en riktigt poser, men det vet inte grannarna om :cool: :cool:
 
Redigerat:
140 Nm. Jag behöver en riktigt bra skruvdragare med bra batteri som klarar av att driva isborren under 4-timmars pimpeltävlingar vilket min nuvarande utrustning ej klarar.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn den kraftfulla AEG borrskruvdragaren från testet
[bild]


Denna vecka har vi den sista borrskruvdragaren från testet som vinst. Det är den mycket kraftfulla AEG
BSB 18BL med väska, laddare och två batterier som står på spel. Det är en stark, rejäl och kraftfull maskin som presterar bra vid både borrning och skruvdragning.

Allt du behöver göra för att delta i tävlingen är att svara på en fråga och motivera till varför just du ska vinna.

Totalt värde: ca 5 000 kr

Fråga: Vilket är det maximala vridmomentet på maskinen?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 januari.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Svar 140 Nm
Nu när de vuxna barnen flyttat hemifrån påbörjas alla projekt med att försöka lista ut hos vem borrmaskinen befinner sig hos. Så mycket smidigare det skulle bli om jag vunnit en ny och dessutom mycket bättre maskin.
 
Max vridmoment 140 Nm!!

Jag behöver uppgradera mig från min Ikea-skruvdragare och denna vore en perfekt ersättare!
 
140nm

Ska påbörja en utbyggnad och är i stort behov av en ny maskin. Då min gamla brann upp i handen på mig. Med 2 barn 2.5år och 1 månad finns det inte mycket tid så denna skulle hjälpa på traven.
 
140 Nm
Den kommer att behövas till mitt 65m2 garagebygge dom jag bygger själv (ensam) i sommar.
 
140Nm

Jag har andra AEG-verktyg med samma batterityp så denna skulle passa perfekt. Dessutom är min laddare och två av mina batterier på sista versen så de nya som följer borrskruvdragaren passar mig som hand i handske. Själva borrskruvdragaren kommer väl till pass när det ska läggas trall i vår.
 
Hej. 140nm

för nu i sommar ska vi renovera 100kvm ladugård, tak och utvändigt. Samt bygga staket på 300m.
Min utslitna B&D behöver pensioneras.
 
Svar: 140 Nm

Vid separationen var det exmannen som fick alla verktyg, detta insåg jag inte förrän den tuffa perioden var över. Skulle komma till mycket bra användning hemma hos mig.
 
Svar: 140 eller 150 Nm beroende på vilken del av testet man läser..

Motivering 1: För att jag var den första (?) som faktiskt läste hela artikeln.. ;-)
Motivering 2: Så att mannen också kan ha en bra skruvdragare när vi renoverar så att han dels inte snor min hela tiden och dels blir tvungen att jobba lika mycket som mig :)
 
Svar: 140 Nm

Vi har idag en väldigt trött och slö skruvdragare. Vi har större delen av vår sekelskiftesvilla kvar att renovera och det vore hemskt trevligt om vår gamla trötta pjäs fick sällskap av en pigg och fräsch kompis!
 
140 Nm

För att jag har modellen innan sedan 3 år tillbaka och varit supernöjd men den är helt slut så jag kan verkligen behöva en ny med detta otroliga vridmoment och ändå samma batterier!
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn den kraftfulla AEG borrskruvdragaren från testet
[bild]


Denna vecka har vi den sista borrskruvdragaren från testet som vinst. Det är den mycket kraftfulla AEG
BSB 18BL med väska, laddare och två batterier som står på spel. Det är en stark, rejäl och kraftfull maskin som presterar bra vid både borrning och skruvdragning.

Allt du behöver göra för att delta i tävlingen är att svara på en fråga och motivera till varför just du ska vinna.

Totalt värde: ca 5 000 kr

Fråga: Vilket är det maximala vridmomentet på maskinen?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 januari.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn den kraftfulla AEG borrskruvdragaren från testet
[bild]


Denna vecka har vi den sista borrskruvdragaren från testet som vinst. Det är den mycket kraftfulla AEG
BSB 18BL med väska, laddare och två batterier som står på spel. Det är en stark, rejäl och kraftfull maskin som presterar bra vid både borrning och skruvdragning.

Allt du behöver göra för att delta i tävlingen är att svara på en fråga och motivera till varför just du ska vinna.

Totalt värde: ca 5 000 kr

Fråga: Vilket är det maximala vridmomentet på maskinen?

Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 januari.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
 
Svar 140

Jag råkade backa över min gamla så nu är jag utan och behöver en ny bra till våren :surprised:
 
Svar: 140Nm
Motiveringen är att med stundande garagebygge och andra grejer som hör gamla hus till så skulle det verkligen behövas en maskin med kraft! Som det är i dagsläget får jag låna maskin varje gång det ska borras få min är för klen.. Hade varit skönt att bara hämta rätt verktyg till ändamålet så att säga!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.