30 922 läst · 83 svar
31k läst
83 svar
Rättigheter hantverkare som gjort fel?
Sida 1 av 6
hej,
Detta är kanske fel ställe att fråga men kollar här. En firma som har hjälpt mig återställa en fuktskada har gjort förbättringsåtgärder av misstag. De har under återställandet satt in golvvärme i mitt badrum. De vill nu att jag ska betala massa pengar för detta i form av åldersavdrag. Vid skador ska de ju enbart återställa till samma standard som det var innan skadan. Om jag bestrider detta hotar de med att komma och plocka bort golvvärmen vilket är ju ganska omfattande ingrepp som tar tid. Har de rätt att kräva att återvända till lägenheten och ta bort slingan?
Detta är kanske fel ställe att fråga men kollar här. En firma som har hjälpt mig återställa en fuktskada har gjort förbättringsåtgärder av misstag. De har under återställandet satt in golvvärme i mitt badrum. De vill nu att jag ska betala massa pengar för detta i form av åldersavdrag. Vid skador ska de ju enbart återställa till samma standard som det var innan skadan. Om jag bestrider detta hotar de med att komma och plocka bort golvvärmen vilket är ju ganska omfattande ingrepp som tar tid. Har de rätt att kräva att återvända till lägenheten och ta bort slingan?
De lär inte ta bort den. Men det går sannolikt att förstöra den relativt enkelt. Men de kan ju inte tvinga sig in, och något av värde finns ju inte att returnera. Det skulle möjligen vara någon termostat eller så. Det kan du ju erbjuda dig att lämna tillbaka.
Tack för svar! Ska kontakta försäkringsbolaget imorgon så vi kan reda ut det här. Firman har gjort så mycket fel och strulat så är så trött på att ha med dem att göra.TomasJor skrev:
A Annase skrev:hej,
Detta är kanske fel ställe att fråga men kollar här. En firma som har hjälpt mig återställa en fuktskada har gjort förbättringsåtgärder av misstag. De har under återställandet satt in golvvärme i mitt badrum. De vill nu att jag ska betala massa pengar för detta i form av åldersavdrag. Vid skador ska de ju enbart återställa till samma standard som det var innan skadan. Om jag bestrider detta hotar de med att komma och plocka bort golvvärmen vilket är ju ganska omfattande ingrepp som tar tid. Har de rätt att kräva att återvända till lägenheten och ta bort slingan?
Dom försöker bara skrämma dig!
Har du inte beställt golvvärmen, och de inte kan ta bort den utan att göra åverkan på ditt badrum, får de skylla sig själva!
Stå på dig, och öppna inte dörren ifall det, mot förmodan står en hotfull och påträngande "hantverkare" utanför.
Har firman lite vett i skallen, ger den upp när den märker att du inte är hur lättmanipulerad som helst!
Staffan
Man kan plocka bort termostaten och klippa kablarna i dosan. För övrigt håller jag med, be dom dra åt helvete. Ibland blir det fel, har man som leverantör då gjort ett dåligt jobb så får man göra om och göra rätt och har man råkat göra fel och levererat mer än som avtalats så får man helt enkelt säga grattis.Staffan2000 skrev:Dom försöker bara skrämma dig!
Har du inte beställt golvvärmen, och de inte kan ta bort den utan att göra åverkan på ditt badrum, får de skylla sig själva!
Stå på dig, och öppna inte dörren ifall det, mot förmodan står en hotfull och påträngande "hantverkare" utanför.
Har firman lite vett i skallen, ger den upp när den märker att du inte är hur lättmanipulerad som helst!
Staffan
När jag byggde huset så beställde jag två standard garageportar. Några veckor senare ringde husleverantören och talade om att det blivit fel, var portar för motordrift och att dom inte skulle funka manuellt. Jag hade dom ouppackade och inte monterade ännu men fick valet att vänta på nya eller att han bjöd på två Crawford motorer. Exakt så skall en seriös entreprenör hantera ett sånt problem.
Ja eller så kunde du erbjudit dig att betala lite extra? så hanterar en seriös privatperson problemet.F fsn skrev:Man kan plocka bort termostaten och klippa kablarna i dosan. För övrigt håller jag med, be dom dra åt helvete. Ibland blir det fel, har man som leverantör då gjort ett dåligt jobb så får man göra om och göra rätt och har man råkat göra fel och levererat mer än som avtalats så får man helt enkelt säga grattis.
När jag byggde huset så beställde jag två standard garageportar. Några veckor senare ringde husleverantören och talade om att det blivit fel, var portar för motordrift och att dom inte skulle funka manuellt. Jag hade dom ouppackade och inte monterade ännu men fick valet att vänta på nya eller att han bjöd på två Crawford motorer. Exakt så skall en seriös entreprenör hantera ett sånt problem.
kan inte fatta att Elektrikern lägger in golvvärme om det inte är beställt av någon, har aldrig varit med om det problemet ,har säkert lagt in 100st värmegolv men aldrig utan att kommit överens med kunden,eller beställare,har ni inte pratat med varandra???