Tjenixen
Gavlen är tegel
målad med någon silicatfärg för några år sen.
Vid kraftigt regn eller regnat 2 dagar,så rinner det kraftigt på insidan.syns bra på vinden.
Tänkt måla om gavlarna till våren.
Finns tips på impregnering eller nått.
Före eller efter målning?
 
  • Vattenläckage på gavelns tegelvägg med synliga vattendroppar och fuktskador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lugn o fin en i taget ;)
 
  • Gilla
  • Haha
uffen och 1 till
  • Laddar…
Finns medel med nanoteknik som kan användas. Den är ju diffusionsöppen så då slipper du måla också.
 
Hej
Har googlat en hel del.
Men hittar inget till vettigt pris
Hitta nått weber fasad men sviiin dyrt
 
Har bara använt små mängder så pris har aldrig varit en issue så tyvärr, inga tips.
 
Jag har använt ett medel från Sika med gott resultat. Har dock inte målat över det.
 
Oki tegelväggen är redan målad för några år sen,dax igen.så därför funderar jag på om man kan lägga nått innan man målar igen.eller efter man målar
 
P rickys skrev:
Oki tegelväggen är redan målad för några år sen,dax igen.så därför funderar jag på om man kan lägga nått innan man målar igen.eller efter man målar
Ok, tror att det som jag använde ska strykas på omålat tegel eller betong, eftersom det ska suga in sig i materialet.
 
  • Gilla
alex.h
  • Laddar…
Oki
 
fler tips
 
Du vill alltså slippa få vattenfall på insidan och få väggen tät eller hur ska vi tolka det?
 
japp
behöver ju inte bli helt tät då det ventileras bort.
men vill kanske halvera det.
som det e nu så är väggen som en wettex duk :)
 
Jag skulle nog hellre titta på varför det regnar så makalöst just där isåfall? Jag menar det finns ju mängder med tegelhus, höghus som har hundratals kvadratmeter vägg som inte lider av nå särskilda mängder så varför kommer det in så mycket hos dig? Har du nån tratt på utsidan?
 
finns inget på utsidan.sen är det inte bara på ett ställe.
är hela gavlen
väggen är som en svamp
andra gavlen är ok
 
Alla tegelväggar är normalt som svampar men jag har inte upplevt att det rinner nå mycket på insidan för det? Ytan blir fuktig ja och det mesta rinner ju då på utsidan men det känns ju märkligt att din vägg ska bete sig sådär.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.