Vilken avfuktare som helst kommer funka, har du avlopp kan du köra en liten och billig. Annars är det stor fördel med en lite större tank.
 
  • Gilla
kest
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Vilken avfuktare som helst kommer funka, har du avlopp kan du köra en liten och billig. Annars är det stor fördel med en lite större tank.
Fortfarande en Sorptionsavfuktare som gäller?
 
Du kan nog köpa en vanlig Woods för några tusen, kommer funka fint.
 
Tänk på att luftfuktighet är relativ. Hur varmt är det där inne nu?

Jag tror också att en avfuktare är rätt lösning. Den kommer dels avfukta och dessutom värma upp utrymmet och på så vis sänka fuktigheten ytterligare (jag misstänker att det är relativt kallt där inne?).
 
G guggen skrev:
Du kan nog köpa en vanlig Woods för några tusen, kommer funka fint.
Kanske räcker med en kondensavfuktare, de var 16 grader där inne nu och 81% relativ luftfuktighet
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Tänk på att luftfuktighet är relativ. Hur varmt är det där inne nu?

Jag tror också att en avfuktare är rätt lösning. Den kommer dels avfukta och dessutom värma upp utrymmet och på så vis sänka fuktigheten ytterligare (jag misstänker att det är relativt kallt där inne?).
16 grader och 81% luftfuktighet
 
S Stabbsson skrev:
16 grader och 81% luftfuktighet
Ja, det är riktigt usla värden. En kondensavfuktare är mycket effektivare kring de temperaturerna. Du kommer komma ner till 40% på något dygn.
 
Nu har jag införskaffat mig en woods avfuktare som jag hoppas skall göra susen, men efter att ha läst på första sidan i manualen blir man nästan lite osäker..

Om närmsta uttag inte är jordat och jag måste använda en förlängning så är väl inte det hela världen?
 
  • Närbild av instruktioner i en manual som varnar för att inte använda grenuttag eller förlängningssladdar med en avfuktare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är nog bara en obetydlig friskrivning från deras sida
 
Det blir förluster i alla ledningar där av skriver de så. Men köp en skarvsladd som har en kabel area på 1,5mm så borde det inte vara någon fara. En vanlig skarvsladd är ofta bara hälften.
 
Alla vägguttag borde väl vara stötsäkra? Annars verkar det vara farligt...
 
Mikael_L
Det beror väl på vad man stöter med.
Stöter man till med traktorn så är det nog inte många som är stötsäkra..? :crysmile:
 
Ja, jag tänkte mer att man inte skulle få stötar av vägguttaget. Inte tvärtom...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.