Har möjlighet att få en teflon tunna modell större (Cipax) men den är byggd utav teflon
Är det värt mödan eller kan man kapa ner den till rätt höjd och limma fast en stabil kant samt skimmer.

så någon som vet om det håller Eller kan man limma i materialet eller släpper det.


Tack på förhand
 
Kanske inte en bubbelpool men en ”badtunna” kan du göra. Vi har en sådan på landet, utvändigt beklädd med träpanel, separat filter och pump och vedeldad kamin som vattnet pumpas genom (utanför tunnan).
 
Pasjostrom Pasjostrom skrev:
Kanske inte en bubbelpool men en ”badtunna” kan du göra. Vi har en sådan på landet, utvändigt beklädd med träpanel, separat filter och pump och vedeldad kamin som vattnet pumpas genom (utanför tunnan).
har du limmat kanterna eller hur är den uppbyggd,?

har du någon byggtråd?
 
Inte riktigt med på vad du menar med ”limmat kanterna”, vår är rund så det kanske iofs är en annan typ av tank men den är bara kapad, tror inte den är limmad/förstärkt men det var min pappa som gjorde den för ca 15 år sedan så har inte full koll!
 
Pasjostrom Pasjostrom skrev:
Inte riktigt med på vad du menar med ”limmat kanterna”, vår är rund så det kanske iofs är en annan typ av tank men den är bara kapad, tror inte den är limmad/förstärkt men det var min pappa som gjorde den för ca 15 år sedan så har inte full koll!
okey
Ja den är rund som jag funderat på.
Tänkte mest om man sågar av tanken så blir den vass/ruggig.
såg nu lite trådar om Ibc tankar som spabad och fick mer inspiration hur man får till kanterna.


Hur är era säten/sitsar gjorda i tunnan?
 
Vi har faktiskt inga säten, Planen var att tillverka av trä men det blev aldrig av. Saknar det inte jättemycket.
 
  • Gilla
wrang
  • Laddar…
wrang wrang skrev:
Har möjlighet att få en teflon tunna modell större (Cipax) men den är byggd utav teflon
Är det värt mödan eller kan man kapa ner den till rätt höjd och limma fast en stabil kant samt skimmer.

så någon som vet om det håller Eller kan man limma i materialet eller släpper det.


Tack på förhand
Att limma teflon är i princip omöjligt och väldigt dyrt, men varför skulle du behöva limma?
Ovanligt att man limmar i pool och spa.
 
Pasjostrom Pasjostrom skrev:
Vi har faktiskt inga säten, Planen var att tillverka av trä men det blev aldrig av. Saknar det inte jättemycket.
Hur hög och bred är den ni har?
 
Jag tror den är ca 180cm i diameter och ca 110cm hög, dvs vattendjup på en meter. Angående kunderna så är de bara slipade.
 
  • Gilla
wrang
  • Laddar…
Om det verkligen är teflon i din tank, vilket jag absolut inte tror, är det ingen bra idé. Teflon inte att limma, inte svetsa, och har dåliga hållfasthetsegenskaper. Om det i stället är HDPE, vilket är mer sannolikt, går det att svetsa ganska enkelt.
 
mattiasp mattiasp skrev:
Om det verkligen är teflon i din tank, vilket jag absolut inte tror, är det ingen bra idé. Teflon inte att limma, inte svetsa, och har dåliga hållfasthetsegenskaper. Om det i stället är HDPE, vilket är mer sannolikt, går det att svetsa ganska enkelt.
ska kolla exakt och återkomma
 
Kan ej hitta någon stämpel vad det är för material men så här ser den ut iallafall
En vit plasttank märkt CIPAX, 180 cm i bredd, utan synlig materialstämpel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart röranslutning på vit bakgrund, detaljvisning av gängade delen utan synlig stämpel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart röranslutning som sticker ut från en vit vägg, material okänt, omkrets nämnd i text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En vit, stor cistern utan synlig stämpel, 180 cm bred med en omkrets på ca 565 cm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


180cm bred omkrets ca 565cm
 
wrang wrang skrev:
Kan ej hitta någon stämpel vad det är för material men så här ser den ut iallafall
[bild] [bild] [bild] [bild]

180cm bred omkrets ca 565cm
Teflon har jag väldigt svårt att tro att det är.
Gissa däremot på,
Återvinningsmärke med siffran 4 och texten LDPE inuti en triangel av pilar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
T topmount skrev:
Själv skulle jag gärna vet vilken kemikalie den används till innan jag tappade upp bad vatten.E
helt ny.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.