Det är ju många som delar med sig av stora projekt genom hela byggfasen. Supertrevligt! Men när projekten dokumenteras i långa forumtrådar så blir det svårt att hitta information och få en överblick. Skulle vara toppen men en funktion där man kan lägga upp som en projektblogg med uppdateringar och inlägg, men även med filarkiv med foldrar. Möjlighet att korsposta blogginlägg till relevanta forumgrupper vore då som extra grädde på moussen.
 
Jag ser att jag missade när tävlingen sluta med 31 minuter men tänker jag kan ge mitt förslag på förbättringar ändå.

Jag hade önskat en bättre galleri funktion som t.ex. Sweclockers har. Där man enklare kan följa en person projekt. Sedan ska detta vara kopplat till en tråd där man kan diskutera.

Jag hade också tyckt att användbarheten på forumet hade gått upp oerhört om man hade haft en funktion som var "Hoppa till X medlems nästa inlägg i tråden" Ofta letar jag endast efter trådstartarens svar.

Trevligt vore också mer uppmärksamhet till guider om hur man gör saker, likt GDS guider :)
 
  • Gilla
Boilerplate4U
  • Laddar…
Jag bryr mig inte att tävlingen är över men jag skulle vilja ha en "spara-knapp" med möjlighet att spara inlägg med tex användbara fakta eller för senare uppföljning.
 
Mikael_L
Jag har ingen aning ifall det redan föreslagits.
Men ibland har jag funderat på att en indexerad bilddatabas här på forumet skulle kunna vara en bra grej.

Användare lägger upp och taggar bilder (medvetna om villkoret att copyright adderas till BH).
Och då kan man tagga med flera taggar, om det passar in i flera kategorier.
Förslag på några taggar, bara för att visa hur jag tänker
Gamla hus
Moderna hus
Funkis
Nationalromantik
Fönster
innerdörr
Ytterdörr
Altan
Balkong
Golv
Foder
Snickarglädje
Förfallet skick
nyrenoverat

Så ifall man skickar in en bild på framsidan av ett jugendhus så kanske den kan taggas:
Jugend
Balkong
Förfallet skick
dörr
snickarglädje


Svårt att veta ifall det kommer fungera. Men min tanke är att den skulle kunna fungera som en inspirationsbilddatabas för den som går i tankarna på något.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Då har vi utsett vinnarna till varsin skruvdragare från testet.

Först måste jag be om ursäkt, för när jag utlyste tävlingen uppgav jag att vi tävlar ut alla åtta skruvdragare som deltog i testet. Vi hade inte förmånen att få tävla ut Bosch GSR 18V-60Cm efter testet. Därför är det alltså de här sju det gäller:

  1. Makita DDF484
  2. Dewalt DCD791 P2
  3. Makita DDF485
  4. Metabo BS 18 L BL
  5. Ryobi R18DD7
  6. Black&Decker BL186KB
  7. AEG BSB18BL

Och ett stort tack för alla fina tävlingsbidrag! Efter att ha läst och begrundat alla, så var det 24 stycken som vi hade markerat att vi ville göra något av. Men så finns det bara sju skruvdragare. Under stor vånda ledde slutsållningen till det följande resultat.

Vinnarna av skruvdragarna är:

1. Banjoragge: https://www.byggahus.se/forum/threa...ragare-fran-testet.359661/page-4#post-3498845
2. joakim_j: https://www.byggahus.se/forum/threa...ragare-fran-testet.359661/page-7#post-3501838
3. Villa1949: https://www.byggahus.se/forum/threa...skruvdragare-fran-testet.359661/#post-3497527
4. Heij83: https://www.byggahus.se/forum/threa...ragare-fran-testet.359661/page-3#post-3498394
5. 13th Marine: https://www.byggahus.se/forum/threa...skruvdragare-fran-testet.359661/#post-3497625
6. JLyck: https://www.byggahus.se/forum/threa...ragare-fran-testet.359661/page-2#post-3497672
7. Lunarayo: https://www.byggahus.se/forum/threa...ragare-fran-testet.359661/page-8#post-3504935

Grattis ni sju! Se nu till att adressen är uppdaterad i er profil. Glöm inte mobilnr som behövs för sms-avisering när paktetet har anlänt.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Wow
Heij83 och 5 till
  • Laddar…
Grattis till alla vinnare! Jag är säker på att jag hamnade på plats 8 och egentligen skulle vunnit en skruvdragare jag också ☺️
 
  • Gilla
  • Haha
banjoragge och 1 till
  • Laddar…
Hmm, en Ryobi, spännande.
Lite oklart, kommer den utan batterier? :thinking:
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Då har vi utsett vinnarna till varsin skruvdragare från testet.

Först måste jag be om ursäkt, för när jag utlyste tävlingen uppgav jag att vi tävlar ut alla åtta skruvdragare som deltog i testet. Vi hade inte förmånen att få tävla ut Bosch GSR 18V-60Cm efter testet. Därför är det alltså de här sju det gäller:

  1. Makita DDF484
  2. Dewalt DCD791 P2
  3. Makita DDF485
  4. Metabo BS 18 L BL
  5. Ryobi R18DD7
  6. Black&Decker BL186KB
  7. AEG BSB18BL

Och ett stort tack för alla fina tävlingsbidrag! Efter att ha läst och begrundat alla, så var det 24 stycken som vi hade markerat att vi ville göra något av. Men så finns det bara sju skruvdragare. Under stor vånda ledde slutsållningen till det följande resultat.

Vinnarna av skruvdragarna är:

1. Banjoragge: [länk]
2. joakim_j: [länk]
3. Villa1949: [länk]
4. Heij83: [länk]
5. 13th Marine: [länk]
6. JLyck: [länk]
7. Lunarayo: [länk]

Grattis ni sju! Se nu till att adressen är uppdaterad i er profil. Glöm inte mobilnr som behövs för sms-avisering när paktetet har anlänt.
Jippi! Vilken härlig måndag det blev nu
 
  • Gilla
banjoragge och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Hmm, en Ryobi, spännande.
Lite oklart, kommer den utan batterier? :thinking:
Den kommer med batteri och laddare! Ska försöka få iväg den till dig idag. :)
 
  • Gilla
Villa1949 och 1 till
  • Laddar…
Ooops! Uppdaterade precis min adress. Tack för påminnelsen och tack för en kul tävling och alla fina inlägg! Nu har ni räddat sysselsättningen på redaktionen för 2020! Ett upplyst tvåvåningshus i snöig omgivning under kvällstid.
 
  • Gilla
Annelie Hultberg
  • Laddar…
Heij83
Verktygslåda med Metabo borrskruvdragare, batterier och laddare på ett bilsäte.

:cool:Woho!
vilken kul överraskning som kom på posten idag

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Då har vi utsett vinnarna till varsin skruvdragare från testet.

Först måste jag be om ursäkt, för när jag utlyste tävlingen uppgav jag att vi tävlar ut alla åtta skruvdragare som deltog i testet. Vi hade inte förmånen att få tävla ut Bosch GSR 18V-60Cm efter testet. Därför är det alltså de här sju det gäller:

  1. Makita DDF484
  2. Dewalt DCD791 P2
  3. Makita DDF485
  4. Metabo BS 18 L BL
  5. Ryobi R18DD7
  6. Black&Decker BL186KB
  7. AEG BSB18BL

Och ett stort tack för alla fina tävlingsbidrag! Efter att ha läst och begrundat alla, så var det 24 stycken som vi hade markerat att vi ville göra något av. Men så finns det bara sju skruvdragare. Under stor vånda ledde slutsållningen till det följande resultat.

Vinnarna av skruvdragarna är:

1. Banjoragge: [länk]
2. joakim_j: [länk]
3. Villa1949: [länk]
4. Heij83: [länk]
5. 13th Marine: [länk]
6. JLyck: [länk]
7. Lunarayo: [länk]

Grattis ni sju! Se nu till att adressen är uppdaterad i er profil. Glöm inte mobilnr som behövs för sms-avisering när paktetet har anlänt.
 
  • Gilla
ådal och 3 till
  • Laddar…
Va trevligt att få ett paketavi i brevlådan idag. Aldrig testat Black n decker innan. Ska bli kul! :D Hoppas ni göra något åt min idé :D
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Tydligen har jag inte lagt in mitt mobilnr, för jag fick ingen sms-avi. Dessutom har låset på min brevlåda varit igenfryst i två dagar, så gissa om jag blev förvånad när jag fick en avi från byggahus.se när brevlådan äntligen hade töat! :)
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
En ny Makita borrskruvdragare med laddare och manual i en verktygslåda. Jag körde 12 mil från landet för att hämta ut den. Det var det värt. Nu är Makitan i mitt trygga förvar och julen är räddad ::p Tack och God Jul och Gott Nytt År till alla. Nu tar vi av skyddskorna och stänger verktyslådan för i år.
 
  • Gilla
Boilerplate4U och 4 till
  • Laddar…
  • Jag skulle vilja se hur man bygger en utrymmeseffektiv trappa till ett loft.
  • Skulle även vilja se hur man bygger in och installerar en större behållare för att samla in regnvatten.
  • Ett förslag på en konstruktion för att bygga en utdragbar vedförvaring, tex under en altan där man kan dra ut själva förvaringslådan för bättre åtkomst.
  • En artikel om hur man bygger en brygga, och vad man bör tänka på. Bredd, gjuta plintar eller ej.
  • En bra vassklippare får ni gärna testa er fram till också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.