Det är väl bara ena flärpen som används att det är på andra sidan är väl för att man ska kunna hänga om dörren, det kan ju också vara ett alternativ att flytta det till andra sidan om det funkar att öppna dörren.
 
A
Hänga om dörren blir troligtvis. Bäst
 
Jag lagade ett liknande gångjärn till en Husqvarna med Epoxi. Det höll i 7-8 år innan vi bytte ut kylen pga andra orsaker. Akta dig att använda vissa typer av glasfiberspackel då lösningsmedlet kan smälta isoleringen i dörren.
 
Frågan är vilken plast det är, det bör nog inte vara något snabblim för å bli bra heller, kanske bra å greja på vintern när man kan förvara maten hemma :)
 
Hej hej. Har exakt samma problem med mitt Cylinda kylskåp. Min plan är att sätta en stor bricka i nederkant. Mitt problem är att jag inte vet hur man lossar dörren... Biträde med råd önskas.
 
A
Översta gångjärnet brukar hjälpa att ta loss
 
Fick precis liknande problem med mitt Cylinda kylskåp som är från 2010-2011. Antar att vi packade dörren lite för tungt. Dörren bara sjönk ca 2 cm och nu slår metall-"flärpen" mot plast-"tröskeln" som också spruckit. Får antingen hänga om dörren så att den öppnas från andra sidan eller laga sprickan i dörren där gångjärnet går i. Hur som helst, skönt att inte vara ensam om problemet. Trodde jag skulle betala dyrt för detta men det verkar finnas några här som kommit billigt undan! Skönt!
 
Jag testade lite olika saker innan jag beställde en ny dörr som reservdel, vart inge bra att laga.
 
Hade samma problem på min Siemens-kyl men satte dit en lagom stor bricka som ligger lite ovanpå själva dörrplåten. Funka klockrent! Närbild på en kylskåpsdörr med en bricka monterad för reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J
Bump av gammal tråd här för efterkommande googlare...
Hade samma problem och försökte mig på samma MacGyver-lösningar som flera i tråden... Med facit i hand så råder jag att istället bara hänga om dörrarna direkt om man har den möjligheten.
 
  • Gilla
RWB
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.