C crazytok skrev:
Så den låser med en gång alltså? Man kan inte ställa in en fördröjning?
Så är det.
 
C crazytok skrev:
Så den låser med en gång alltså? Man kan inte ställa in en fördröjning?
Det har försvunnit i någon uppdatering sen något/några år.
Jag hade 2 min förut men tog bort det då jag lagom hann lämna området så kom larmet att låset inte låste. Tycker det är mycket bättre med direkt låsning.
 
Har precis installerat ett yale doorman på vår entredörr.
Har verisure dosan i och den funkar bra tillsammans med vårt verisure larm.
Dock blir jag inte klok på hur man larmar huset ute på yale? Går det endast och larma av där och man måste larma på där inne?
 
Jompan Jompan skrev:
Har precis installerat ett yale doorman på vår entredörr.
Har verisure dosan i och den funkar bra tillsammans med vårt verisure larm.
Dock blir jag inte klok på hur man larmar huset ute på yale? Går det endast och larma av där och man måste larma på där inne?
Håll in * tills det kommer ett andra pip, slå sen din kod som vanligt
 
tttomten TomasJor skrev:
japp, går via verisureappen
Är den gratis eller måste man ha nån typ av abonnemang och/eller Internet uppkoppling
 
nino nino skrev:
Är den gratis eller måste man ha nån typ av abonnemang och/eller Internet uppkoppling
Gratis. Internetuppkoppling behövs, men inget abonnemang.
 
backstad backstad skrev:
Gratis. Internetuppkoppling behövs, men inget abonnemang.
Precis. Går att köpa V2N med eller utan modul. Har för mig att modulen kostade strax under 1000lappen.
 
Måste den ha uppkoppling hela tiden?
Eller går det att ställa in tider för upplåst och koppla ner?
Vill ha låset i en dörr till ett trapphus där det finns 3lgh, finns inget Internet annat än det som hyresgästerna har privat
 
nino nino skrev:
Måste den ha uppkoppling hela tiden?
Eller går det att ställa in tider för upplåst och koppla ner?
Vill ha låset i en dörr till ett trapphus där det finns 3lgh, finns inget Internet annat än det som hyresgästerna har privat
Bra fråga, kan kanske i morgon kolla vad som händer utan nät, måste bara programmera lite tider först. Om nu ingen annan vet :thinking:
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
nino nino skrev:
Måste den ha uppkoppling hela tiden?
Eller går det att ställa in tider för upplåst och koppla ner?
Vill ha låset i en dörr till ett trapphus där det finns 3lgh, finns inget Internet annat än det som hyresgästerna har privat
Har labbat lite och det går att skapa automation enl bild, att låsa upp verkar dock inte gå.
Internet krävs vid skapandet men inte sen.
 
  • Inställningsmeny för automatisering med alternativen lås, aktivera automatisk låsning och inaktivera automatisk låsning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
G gusse02 skrev:
Har du försökt att smörja? Tex spreja med 5-56?
berisen berisen skrev:
Ja men det blev ingen större skillnad tyvärr, känns som att det är något låskistan som ändrat sig som gör att den fastnar ute men jag förstår inte vad riktigt. Får väl testa att plocka ner den och se om jag kan hitta vad det är som kärvar.
Sent svar kanske men använd inte CRC 5-56 det gör mer skada än nytta, CRC 5-56 ska aldrig användas till lås.
Det du bör göra är att lägga på tunt med fett kolven så det blir en glidyta och sedan dra igen dörren några gånger så fettet fördelas och du får en glidyta på både kolven och slutblecket stryk sedan av (ut) överflödigt fett med fingret.
Rekommenderat fett är Abloy låsfett 20g eller ASSA smörjfett 10g som används för motorlås.
I nödfall är det möjligt att använda riktigt vaselin sparsamt men tillverkaren rekommenderar endast de två jag nämnde ovanför.
https://static-mpc-spear-production.assaabloy.com/asfe//Fetchfile.aspx?id=48221
När det är kallt ute så är det viktigt att det finns en glidyta för att erhålla bra funktion, det behövs egentligen alltid men det blir extra tydligt vid kyla.
 
tttomten TomasJor skrev:
Har labbat lite och det går att skapa automation enl bild, att låsa upp verkar dock inte gå.
Internet krävs vid skapandet men inte sen.
Hänger inte med...
Går det att skapa tider för när det ska vara upplåst / låst bara man har uppkoppling när man väljer tider, sen kan man koppla ner och det funkar
 
Behöver alltså inga appar för att låsa/ låsa upp
Bara tag eller kod?
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Tagg/kod funkar väl alltid?
Vet inte... Vill helst ha upplåst vissa tider
 
  • Gilla
J_Da
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.