Idag tog jag bort sista mattresterna slipa bort marmofloren och färgen ,imorgon ska jag försöka hinna med att gjuta igen och sen flytspackla Renoveringsfas med avlägsnade mattrester och exponerade kablar på ett betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
vcx och 2 till
  • Laddar…
Kladdat lite i i rummet som dödade min första renoveringslust i radhuset, sista rummet va det med, från mörklila/svart till något sambon valde
 
  • Renoverat rum med nymålade ljusare väggar, oavslutade lister och renoveringsverktyg synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
L Lopex skrev:
Kladdat lite i i rummet som dödade min första renoveringslust i radhuset, sista rummet va det med, från mörklila/svart till något sambon valde
En förbättring, helt klart. Vad som helst måste vara bättre än mörklila/svarta väggar i ett rum?
 
Keiller Keiller skrev:
En förbättring, helt klart. Vad som helst måste vara bättre än mörklila/svarta väggar i ett rum?
Ja visst är det så, men innan vare gratis är gratis och det satt en väldigt ful tapet där innan. Rummet har bara fungerat som lager tills nu
 
Meckat diskmaskin i syfte att få den att tömma ut vattnet igen. Resultatet blev att en bit av en julnöt till sist hoppade ur slangen efter åtskilliga försök till renblåsning med tryckluft.

Diskmaskinen har den dåliga smaken att varje år vid juletid uppvisa något nytt fel som får mig att tro att det är dags för utbyte, men varje år lyckas jag överlista den så den klarar sig ett år till.
 
  • Gilla
  • Haha
Mikael_L och 7 till
  • Laddar…
Idag har vi målar fönstersmyg (igen), skruvat gips, spacklat och riktat golv. Imorgon står nog lite rörjobb på schemat, värmerören ska dras upp genom golvet...
 
  • Renoveringsrum med spacklade gipsskivor på väggar och målad fönstersmyg, byggmaterial på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
sinuslinus och 3 till
  • Laddar…
Z
Nymålad vit innerdörr liggande på bockar i ett garage under torkning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Målat en innerdörr!
 
  • Gilla
Fario och 5 till
  • Laddar…
Lite mörk bild men ändå tydligt att trapphusväggarna drabbats av mässling ;)
 
  • En mörk bild som visar ett trätrapphus med väggar märkta av många små bruna fläckar, liknande mässling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fremax och 4 till
  • Laddar…
Upprivet golv med synliga vattenrör och avloppsrör inbäddade i isolering, rörsystemet ser komplext ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vy av ventilationsslangar och kablar under ett golv som ser ut att behöva underhåll eller utbyte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gamla isolerade rör under golv med synligt slitaget material och kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Funderat på hur jag ska byta dessa.
 
  • Gilla
s97danl och 1 till
  • Laddar…
Ny tvättstuga med vita tvättmaskiner på bänkskiva och utrymme för skåp till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nya tvättstugan är redo att invigas. Men det får vänta tills imorgon. Det ska dit ett 40x80cm skåp till vänster om tvättmaskin. Kommer bli bekväm arbetshöjd. Inte lika bekvämt att ställa dit maskinerna dock.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Magnus E K
Har funderat på att göra något liknande. Men hur säkerställer man att tvättmaskinen inte hoppar ner på golvet när den centrifugerar?
 
Man förankrar den i väggen bakom.
 
  • Gilla
andost och 1 till
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
Idag släpade jag framputsprylarna!
[bild]
En persons förmåga att putsa ska mätas i mängden puts på golvet. Antingen är du duktig på att putsa eller så har du städat innan fotograferingen....:)
 
  • Gilla
mr.Ola och 3 till
  • Laddar…
Carro_D Carro_D skrev:
Lite mörk bild men ändå tydligt att trapphusväggarna drabbats av mässling ;)
Varför inte måla innan det spikas upp? :)
 
Magnus E K Magnus E K skrev:
Har funderat på att göra något liknande. Men hur säkerställer man att tvättmaskinen inte hoppar ner på golvet när den centrifugerar?
Fundera en gång till, det är bekvämt att ladda och tömma maskinerna men har man dom på golvet är det lagom med en arbetsbänk för tvättvikning ovanför
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.