Ångrar ni att ni har skaffat fiber?

  • Ja, jag har skaffat fiber och ångrar mig :(

    76 Röster 3,1%
  • Nej, jag är nöjd med mitt val att skaffa fiber :)

    1 751 Röster 72,0%
  • Jag har inte haft möjlighet att skaffa fiber.

    183 Röster 7,5%
  • Hade inte köpt huset om det inte haft (snabb möjlighet till) fiber

    422 Röster 17,4%
  • Antal röster
    2 432
kisumisu
M Markarbetaren skrev:
Så har jag också, haft samma kontantnummer privat hos Telia sedan första gsm-telefonen, typ 96-97-nånting. Företagsabbonemangen upphandlas typ vart tredje år, dock haft samma nummer sedan 20 år. Men täckningen har ju varit under all kritik hos vissa operatörer. Bäst var när nya upphandlade leverantören inte hade täckning på huvudkontoret:rofl:. Men då känns det tryggt att alltid ha ett nummer som fungerar oavsätt vart man befinner sig när bolagens täckning varit sisådär.
Men, nu får jag nått sms att Telia drar 15kr/mån från mitt kontantkort, känns lite sugigt, så det kanske blir nått annat där. Precis som senaste höjningen av mitt mobila bredband till 620kr för 10mbit/s, som föranledde kontraktskrivning för fiber:dizzy:

Jag har ju förstått att bolagen inte vill ha kvar varken obegränsade mobila bredband eller kontantkort som bara används för mottagande av sms och samtal. Finns ju inga avanser där. Därför höjer man dessa abbonemang, och lågger på fast avgift mm. Tror dom höjde mitt mobila obegränsade förra året, eller för 1,5 år sedan, från 279kr/mån till 379, men iår gick det alltså upp till 620 och då fattar jag vinken:mad: Hade det inte varit för orimligheten i prishöjningen så hade jag behållt det då jag är mycket nöjd och inte har behov av högre fart.
Vad fult av Telia!
Byt bolag...

T ex till Halebop.
 
  • Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Så har jag också, haft samma kontantnummer privat hos Telia sedan första gsm-telefonen, typ 96-97-nånting. Företagsabbonemangen upphandlas typ vart tredje år, dock haft samma nummer sedan 20 år. Men täckningen har ju varit under all kritik hos vissa operatörer. Bäst var när nya upphandlade leverantören inte hade täckning på huvudkontoret:rofl:. Men då känns det tryggt att alltid ha ett nummer som fungerar oavsätt vart man befinner sig när bolagens täckning varit sisådär.
Men, nu får jag nått sms att Telia drar 15kr/mån från mitt kontantkort, känns lite sugigt, så det kanske blir nått annat där. Precis som senaste höjningen av mitt mobila bredband till 620kr för 10mbit/s, som föranledde kontraktskrivning för fiber:dizzy:

Jag har ju förstått att bolagen inte vill ha kvar varken obegränsade mobila bredband eller kontantkort som bara används för mottagande av sms och samtal. Finns ju inga avanser där. Därför höjer man dessa abbonemang, och lågger på fast avgift mm. Tror dom höjde mitt mobila obegränsade förra året, eller för 1,5 år sedan, från 279kr/mån till 379, men iår gick det alltså upp till 620 och då fattar jag vinken:mad: Hade det inte varit för orimligheten i prishöjningen så hade jag behållt det då jag är mycket nöjd och inte har behov av högre fart.

620kr är det för "mobilt bredband" eller mobilabonnemang med datapaket?
 
kisumisu kisumisu skrev:
Vad fult av Telia!
Byt bolag...

T ex till Halebop.
:rofl: undrar vem som äger varumärket Halebop :cool:
 
  • Gilla
blackarrow
  • Laddar…
M
A Andy78 skrev:
620kr är det för "mobilt bredband" eller mobilabonnemang med datapaket?
Nej det är mobilt bredband obegränsat. Tror inte man kan nyteckna det idag, eller det gick inte för nått år sedan iaf. Första gången dom höjde från 279 till 379 så stod det något i brevet jag fick att det var ”ett mycket förmånligt abbonemang som inte kan nytecknas längre och därmed behöver vi se över våra priser”, eller nått i den stilen.
Och mycket riktigt så var det förmånligt. Jag betalade DÅ ungefär samma för Telia adsl, plus fasta telefonen ovanpå det för 350-isch. Så 279 var riktigt bra, fick både ett fast och ett mobilt nummer i priset så jag kunde koppla både larm och fast telefon i routern med sån där rj45 (tror jag det heter).

Tack för tipset med Hallon, det får kollas upp! Jag har totalt 4 kontantkort från Telia som mestadels varken rings eller liknande på, för 700kr om året kan man ju göra annat roligt för.
 
A AndersS skrev:
:rofl: undrar vem som äger varumärket Halebop :cool:
Svar finns i inlägg #1691.
 
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Svar finns i inlägg #1691.
Varför har jag lagt till smileys;)
Och svaret är ett varumärke, tror inte de är eget bolag.
 
Redigerat:
  • Haha
sunqan
  • Laddar…
hsd
M Markarbetaren skrev:
Så har jag också, haft samma kontantnummer privat hos Telia sedan första gsm-telefonen, typ 96-97-nånting. Företagsabbonemangen upphandlas typ vart tredje år, dock haft samma nummer sedan 20 år. Men täckningen har ju varit under all kritik hos vissa operatörer. Bäst var när nya upphandlade leverantören inte hade täckning på huvudkontoret:rofl:. Men då känns det tryggt att alltid ha ett nummer som fungerar oavsätt vart man befinner sig när bolagens täckning varit sisådär.
Men, nu får jag nått sms att Telia drar 15kr/mån från mitt kontantkort, känns lite sugigt, så det kanske blir nått annat där. Precis som senaste höjningen av mitt mobila bredband till 620kr för 10mbit/s, som föranledde kontraktskrivning för fiber:dizzy:

Jag har ju förstått att bolagen inte vill ha kvar varken obegränsade mobila bredband eller kontantkort som bara används för mottagande av sms och samtal. Finns ju inga avanser där. Därför höjer man dessa abbonemang, och lågger på fast avgift mm. Tror dom höjde mitt mobila obegränsade förra året, eller för 1,5 år sedan, från 279kr/mån till 379, men iår gick det alltså upp till 620 och då fattar jag vinken:mad: Hade det inte varit för orimligheten i prishöjningen så hade jag behållt det då jag är mycket nöjd och inte har behov av högre fart.
Kolla om Du kan få mobilt bredband fritt hos Telia, dock endast 20Gb,/mån men den funkar bra för mig dom gånger man är ute å reser
 
Redigerat:
A Andy78 skrev:
Tele2 400gb 499kr
[länk]
Låter lite dyrt, jag betalar 309 kr / månad för 25.000 GB via min fiberleverantör.
 
A Andy78 skrev:
Beror på vad man har för datapaket i mobilen 3gig är ju inte så mycket, på mobilt bredband hemma har man ju oftast en större mängd på ett separat abonnemang (y)
Aah...många abonnemang bliiire....
 
T tompaah7503 skrev:
Låter lite dyrt, jag betalar 309 kr / månad för 25.000 GB via min fiberleverantör.
Aha vilket mobilnät använder din fiberleverantör?
 
M
T tompaah7503 skrev:
Låter lite dyrt, jag betalar 309 kr / månad för 25.000 GB via min fiberleverantör.
Är fiber-bredband begränsade? Jag trodde alla fasta linor var obegränsade:oops: Eller får du nån specialdeal på mobilt som fiberkund?
 
M Markarbetaren skrev:
Är fiber-bredband begränsade? Jag trodde alla fasta linor var obegränsade:oops: Eller får du nån specialdeal på mobilt som fiberkund?
Med ett 100 Mbit-abonnemang kan man dra ungefär 25 TB på en månad så därav begränsningen.
Ville sätta Tele2s erbjudande om 400 GB i månaden i perspektiv. Det är väldigt fattigt om man jämför med vad man kan suga ner med en fast fiberuppkoppling.
 
  • Gilla
Markarbetaren och 1 till
  • Laddar…
B
Suck, över tid, så är fibern vansinnigt mycket billigare än trådlöst någonsin kommer att vara, i alla nya standarden för mobilnät ser de stora bolagen till att peta in tekniker som bygger på saker de har patent på, sen tar de ut royalty på det... dessutom är ju livslängden på fibern vansinnigt mycket bättre än basstationer.

mycket data på en plats=fiber
Lite data på många olika ställen=mobilt
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
T tompaah7503 skrev:
Med ett 100 Mbit-abonnemang kan man dra ungefär 25 TB på en månad så därav begränsningen.
Ville sätta Tele2s erbjudande om 400 GB i månaden i perspektiv. Det är väldigt fattigt om man jämför med vad man kan suga ner med en fast fiberuppkoppling.
Och om man inte kan få fiber?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.