Å jag behöver inte skämmas över frugan heller! Hon har dragit på första varvet med färg inne på dasset!
Ett delvis renoverat badrum med ett första lager färg applicerat på väggarna, inkluderande en toalett och handfat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
M Zolt skrev:
Att tänkas på om bakomvarande vägg suger för mycket fukt, så kan det vara smart o tunngrunda först för att sedan få ett jämnare sug över hela ytan, tunngrunda du så ska den iprensip suga fast, sen ska du på med nästa sväng, att dränka väggen i extra vatten hjälper inte
Jag provade någon variant på det igår, jag gjorde en lös sörpa som jag skulle pensla på men den var så lös så bruket följde inte med utan mest bara vatten med bruksblandning.. Så idag gav jag fan i det och fuktade 2-3 gånger innan jag började! :cool:
 
Imponerande fart på renoveringar, både av dig o frugan. Glöm bara inte att kramas ibland. :D
Lycka till med all renovering och livet.
/B
 
  • Gilla
  • Haha
mr.Ola och 1 till
  • Laddar…
Bono_R Bono_R skrev:
Imponerande fart på renoveringar, både av dig o frugan. Glöm bara inte att kramas ibland. :D
Lycka till med all renovering och livet.
/B
Tack! Jag ska ha det i åtanke! :D
.. Det är faktiskt förvånansvärt lätt att glömma sådant när skygglapparna är på och man bara har fokus på målet och det man håller på med för stunden! :thinking:
 
Idag så penslade jag ut övergången!
IMG_20191227_191505.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Annars är jag rätt nöjd med resultatet! Nymålad vägg där övergången penslats ut, med viss oro för dålig häftning på platser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite orolig däremot att nån plats inte har häftat vid riktigt men det återstår nu att se!
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Jag har en plan för det här rummet:
Rum under renovering med betonggolv och vita väggar, synliga träreglar och strömkablar på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag tänkte lägga 45x95 på betongen men sätta små fötter av plastlist under den först så träet inte ligger direkt mot betonggolvet. Sedan lägga kors med golvreglar på denna, golvreglar blir ev 45x120 och vägs av med mellanlägg mellan den liggande 95an och golvregeln. Jag ska lägga gamla lysrörsraster (bländskydd i aluminium) på betongen mellan golvreglarna och sedan lägga isoleringen på dessa.
Gamla lysrörsraster i aluminium används för att skapa avstånd från betonggolvet i ett källarrenoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Då kommer inte heller isoleringen att ligga mot betong och ev hålla sig torr. Att det blev just raster var för att de var gratis och är ca 7 cm höga. På allt detta ska jag lägga ett parkettgolv som jag återvunnit från vardagsrummet.
Detta beräknar jag ska kunna hålla torrt i ca 10 år. Inom den tiden ska alla källargolv rivas upp och gjutas golvvärme och nya avlopp i!
 
  • Gilla
BengtH
  • Laddar…
25 kg puts på en 2,5 kvadrat. Du lägger tunt, inget fel i det men. Det ser ut som du fått Rull. Dvs kornstorleken på putsen rullar mellan putsbräda o mur. Lägger du lite tjockare så blir det lättare för dig att få en prefekt yta...
En frånklyv av en 22:a ca 2,5-3 mm tjock eller masonit remsa till bana. Slå en rand och tryckin banan med stockbrädan och låt sitta någon min tills bruket stabbat sig så får du lagom tjocklek.

Ps plocka ned räcket i trappan så kan du dra väggen i ett svep.

Du har förutsättningar att bli riktigt bra på detta om du fortsätter all ta in misstag.(y)
 
  • Gilla
Sebbe89 och 1 till
  • Laddar…
IMG_20191228_124359.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ingen puts har släppt idag heller!
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 4 till
  • Laddar…
M
mr.Ola mr.Ola skrev:
[bild]
Ingen puts har släppt idag heller!
Toppen :D sålänge du är nöjd, för det är ju du som ska bo där (y)
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Jag gjorde en avstickare till garaget och tog ner några skivor isolering. Tekniktanken pryder numera Kommunens återvinning i avdelningen metallskrot. Ett rörigt garage med arbetsbänk och en stor röd tank, tom plats där isolering tagits ner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett rörigt garage med träbjälkar och verktyg hängande från taket, samt skivor av isolering och diverse föremål på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Hustrun har börjat maskera väggar för att kunna måla lilla hallen i källaren Renoveringsförberedelse i källarhall med maskerade väggar och rengöringsutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi skurar, spolar och dammsuger också för fullt. Lilleman han ligger mitt i kaoset och tittar på Youtube. Undrar om han föredrar Byggare Bob!
 
Hustrun har målat första varvet med den gråbruna färgen från Nordsjö. Ny målad vägg med gråbrun färg, färgburkar och målarredskap på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Färgburk från Nordsjö med gråbrun väggfärg i en rörig hall under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Denna färg blir i fond, resten av hallen målas med en något billigare kulör.
10-liters färgburk från Nordsjö på ett grått golv i ett rörigt förrådsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hm.. Får se om hon upplever någon skiljnad i kvalitet. Första orden hittills har varit att det var väldigt mycket skinn i färgburken..
 
Rörigt korridorsutrymme under målning med öppna färgburkar, penslar, en pall och kläder på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Målarkaos!
 
  • Gilla
Myrstacken
  • Laddar…
Kvalitetskommentaren:
Den täcker dåligt! Hm nog märker man ju skiljnad på färgen mot den andra jag målade med!
:crysmile:
 
M
rustas färg är billig och bra, bäst i test också på nån mätning, kolla in den
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.