A
Vet inte om det är en ok fråga för forumet men; tänkte köpa en större mängd vit halvmatt väggfärg av bra kvalitet (inte Rusta el liknande) för inomhusbruk och funderar på att kolla intresset för att ev gå ihop och köpa färgen för att kunna förhandla fram ett bättre pris. Finns det något intresse?:)
 
H
Vilken typ av färg? Fabrikat och vad räknar du för ca pris?
 
A
H Hallerudsbo skrev:
Vilken typ av färg? Fabrikat och vad räknar du för ca pris?
Vanlig väggfärg (ej panelfärg el liknande). Tänker något av de större märkena som håller bra kvalitet, eg Nordsjö, Flügger, Gjöco mfl. Hoppas kunna komma ner på 400 kr/10L men beror väl på hur många man blir gissar jag.
 
H
Vart i landet gäller detta?
 
A
H Hallerudsbo skrev:
Vart i landet gäller detta?
Jag bor i Göteborg men tänker att det säkert går att skicka till andra delar av landet. Finns ju många återförsäljare som säljer via nätet numera :)
 
Tror att rabatten understiger fraktpriset....
 
  • Gilla
SopWa och 4 till
  • Laddar…
A
Anna_H Anna_H skrev:
Tror att rabatten understiger fraktpriset....
De flesta e-handlare lämnar fraktfritt vid köp över 499kr
 
JonesMK skrev:
De flesta e-handlare lämnar fraktfritt vid köp över 499kr
Nu är jag inte riktigt med tror jag. Är tanken att vi ska samköpa och därför få rabatt, men sedan få varsin leverans direkt från handlaren?
 
A
Hep Hep skrev:
Nu är jag inte riktigt med tror jag. Är tanken att vi ska samköpa och därför få rabatt, men sedan få varsin leverans direkt från handlaren?
Ja precis, lättare att förhandla fram ett bättre pris om det handlar om många nya kunder för handlaren. Ja jag tänker att det är lättast att alla får en egen leverans. Med ett kvitto från handlaren osv?
 
JonesMK skrev:
Ja precis, lättare att förhandla fram ett bättre pris om det handlar om många nya kunder för handlaren. Ja jag tänker att det är lättast att alla får en egen leverans. Med ett kvitto från handlaren osv?
Är det inte lite att gå över ån efter vatten?
Om du inte ska ha flera hundratals liter...
Men då borde du få ett bättre pris ändå.
Känner du ingen målare vars rabatt du kan få nyttja?
 
H
JonesMK skrev:
Jag bor i Göteborg men tänker att det säkert går att skicka till andra delar av landet. Finns ju många återförsäljare som säljer via nätet numera :)
Vad för pris har du nu, vad för pris räknar du med?
 
A
F Freddy_kruger skrev:
Är det inte lite att gå över ån efter vatten?
Om du inte ska ha flera hundratals liter...
Men då borde du få ett bättre pris ändå.
Känner du ingen målare vars rabatt du kan få nyttja?
Ja kanske, men jag är så trött på dessa ”målarpriser” som är väsentligt mycket billigare än vad vi vanliga konsumenter får betala. Det här är min idé för att nå samma priser eller bättre trots att man kanske bara ska ha 30 liter. Tycker liksom att vi vanliga konsumenter förtjänar bättre eftersom marginalerna finns.
 
Men anledningen till att målaren får bra priser är ju att han köper stora mängder på en gång, så att säljaren slipper administration. Nu vill du få ett bra pris, men säljaren ska ändå administrera småköp till kunder i hela landet. Vad tjänar säljaren på att gå med på en sådan deal?
 
  • Gilla
SopWa och 6 till
  • Laddar…
Hur många liter ska du ha? Vad är priset per liter på den färg du kollat på?
Att öppna konto och få rabatt kan du göra hos alla färghandlare eller byggvaruhus. Kostar ingenting och du får automatiskt rabatt.

Har du någon kontakt som är i Norge så är färgen billigare där.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
JonesMK skrev:
Ja kanske, men jag är så trött på dessa ”målarpriser” som är väsentligt mycket billigare än vad vi vanliga konsumenter får betala. Det här är min idé för att nå samma priser eller bättre trots att man kanske bara ska ha 30 liter. Tycker liksom att vi vanliga konsumenter förtjänar bättre eftersom marginalerna finns.
JonesMK skrev:
Ja kanske, men jag är så trött på dessa ”målarpriser” som är väsentligt mycket billigare än vad vi vanliga konsumenter får betala. Det här är min idé för att nå samma priser eller bättre trots att man kanske bara ska ha 30 liter. Tycker liksom att vi vanliga konsumenter förtjänar bättre eftersom marginalerna finns.
Marginaler finns på alla varor eller tjänster...
Rabatt på färg är inget som är automatiskt kopplat till Målare. Det handlar om mängd...
Om du, som ska ha 30 liter, vill ha 40% i rabatt.
Vad ska då jag ha som köper tusentals liter per år?:thinking:

Jag tror samordningen av ditt sk. ”gruppköp” kostar mer energi, än rabatten på 30 liter.
Har du ens pratat med en färghandlare om rabatt?
Presentera dig som husägare och att du ska renovera ditt hus och vill samla dina inköp så gott det går, då kommer du få rabatt!
 
  • Gilla
Robert63 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.