Du hade några mister mitt på okså. Vattna upp och släng i lite av det som ligger på golvet.
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
K kest skrev:
Du hade några mister mitt på okså. Vattna upp och släng i lite av det som ligger på golvet.
Kan inte, har redan återanvänt vartenda korn från golvet.. Hade det till de allra fulaste bitarna! Men det var svårt med 0-3mm korn. De största kornen har gjort stora maskhål där som putsen är som tunnast. Detta trots att jag nu är en rutinerad murare med nu flera timmars erfarenhet! (åtminstone 2 1/2 timme) :crysmile::crysmile::crysmile::cool::cool::cool:
 
  • Gilla
muraren2 och 2 till
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Faran med Asbest är överdriven om du kör med bra mask och våttorkar och ser till att inte sprida dammet på kläder och att du inte röker eller snusar är det inte något att överdriva!
Sedan ser asbest karakteristisk ut med nålaktiga fibrer som är den vita asbest som man brukar se som farlig
Asbest och snus ? Den kombinationen av farlighet har jag då aldrig hört talas om...
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Riktigt, det finns en förhöjd risk för rökare men det är inte nikotinet i sig som är orsaken, som ju finns i både snus och cigarretter.
 
  • Gilla
Lasse123! och 2 till
  • Laddar…
All puts från dagen innan sitter ännu kvar på väggen!
Bild av en oputsad vägg i ett renoveringsprojekt med synliga putsrester och en hink putsbruk i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag fortsätter med att putsa nästa vägg!
En delvis putsad vägg med synliga lagningar och en hink med putsbruk på ett betonggolv nära en radiator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har nu även fått hem en pall med putsbruk..
 
  • Gilla
Utbyhuset och 2 till
  • Laddar…
Frugan har börjat med att måla om den pissgula toaletten till en ljus och fräsch färg
Toalett med gula väggar och rörmokeri, målarutrustning på stolen framför toalettstolen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Omålning av gul vägg till ljusare färg i en toalett, halvfärdigt med målarfärg och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Fått upp 25 kilo puts, det gick bra mycket lättare idag. Jag blandade putsen liten aning blötare än igårså den varlite mera följsam på väggen. Nu återstår det bara att riva väggen med den gula rivbrädan!
Vägg med nyligen applicerad puts bredvid en oputsad yta, radiator framför, orange pall och rivbräda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
Fått upp 25 kilo puts, det gick bra mycket lättare idag. Jag blandade putsen liten aning blötare än igårså den varlite mera följsam på väggen. Nu återstår det bara att riva väggen med den gula rivbrädan!
[bild]
Glöm inte att stänga elementet så det inte går för fort för dig:thinking:
 
  • Gilla
mr.Ola och 1 till
  • Laddar…
K kest skrev:
Glöm inte att stänga elementet så det inte går för fort för dig:thinking:
För sent!
 
  • Haha
kest
  • Laddar…
M
mr.Ola mr.Ola skrev:
Fått upp 25 kilo puts, det gick bra mycket lättare idag. Jag blandade putsen liten aning blötare än igårså den varlite mera följsam på väggen. Nu återstår det bara att riva väggen med den gula rivbrädan!
[bild]
Dra på hela väggen i ett svep, så slipper du eventuella skaver, om det nu inte är så att du bara ska putsa bitvis för resten är ok?
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
M
Vad kör du med för bruk?
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
M Zolt skrev:
Vad kör du med för bruk?
Det blev C-bruk från finja.
En pall med flera säckar av Finja C-bruk för putsning och murarbete uppstaplade i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Igår körde jag bara en säck för att det var allt jag hade. Idag körde jag en säck på den ytan som syns på bilden för resten av väggen är i tillräckligt bra skick för att måla direkt!
Halvfärdig vägg med påbörjad putsning med brun C-bruk ovanför en radiator, omgivet av byggmaterial och hinkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Imorgon ska jag börja med de här, blir tjockare lager på dessa och hel vägg, inte bara laga hål!
Delvis putsad vägg i källare med C-bruk, oputsade delar synliga, trätrappa och hink på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M
Toppen bruk o bra förutsättningar, spännande lycka till (y)
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
M Zolt skrev:
Toppen bruk o bra förutsättningar, spännande lycka till (y)
Tack!
 
M
Att tänkas på om bakomvarande vägg suger för mycket fukt, så kan det vara smart o tunngrunda först för att sedan få ett jämnare sug över hela ytan, tunngrunda du så ska den iprensip suga fast, sen ska du på med nästa sväng, att dränka väggen i extra vatten hjälper inte
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.