Fairlane
ymmij12 ymmij12 skrev:
Ikeas vitvaror är samma som Elektrolux. Innan var det Whirlpool men Ikea fick förmåga felanmälningar med det märket(något som jag förstår).
Så jag hade kört Ikea
Ikea kör inte vara Elektrolux. Dyraste diskmaskinen är Bosch/Siemens. Jag hade tidigare en Bosch diskmaskin hemma med Zeolit-torkning och den torkade riktigt bra. Jag trodde Ikeas modell skulle torka bra den också, men syrran som köpte en sådan får inte torr disk.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Ikea kör inte vara Elektrolux. Dyraste diskmaskinen är Bosch/Siemens. Jag hade tidigare en Bosch diskmaskin hemma med Zeolit-torkning och den torkade riktigt bra. Jag trodde Ikeas modell skulle torka bra den också, men syrran som köpte en sådan får inte torr disk.
Vet inte riktigt vad du skrivet först, (kör)??.
Men iallafall precis köpt diskmaskin och den är Electrolux, och den gör vad den skall, diskar disken.
 
Fairlane
Mitt svar var på påståendet att Ikeas vitvaror är Electrolux. Det stämmer delvis men inte 100%. Din diskmaskin är troligen en Electrolux som du skriver, men Ikeas dyraste diskmaskin är inte Electrolux, utan Bosch/Siemens.

Jag har också en Ikea diskmaskin, som är en Electrolux. Den diskar den också, om än inte lika bra som min förra maskin (Bosch) och framförallt torkar den disken mycket sämre. Alla som är vana med Electrolux tycker att den torkar normalt, jag tycker den torkar dåligt.
 
  • Gilla
enriktignovis
  • Laddar…
Jag tycker att Ikeas Högklassig 80 cm fungerar riktigt bra. Något små kokzoner som någon skrev tidigare. En 28 cm stekpanna blir något svalare i kanterna (syns på pannkakorna), i övrigt inget jag stör mig på. Lite känslig för överkok, men det gör ju att man bränner fast mindre och ökar livslängden på hällen.
Annars är den grym. Egna reglage för varje zon. Grymt kraftig boostfunktion. Gott om plats. Bra med flexibel zon som kan användas som separata mindre plattor eller en stor.

Är också nöjd med resterande vitvaror från Ikea. Dyraste diskmaskinen (som bosch tillverkar) diskar rent och torkar bra, betydligt bättre än billigare maskiner.

Har kulinarisk kombiugn samt varmluftsugn med ångfunktion från Electrolux.
Kombiugnen är inte fullt som en riktig varmluftsugn (mindre och klarar lägre temperatur). Det saknas roterande skiva (vid microfunktion) men jag tycker ändå den får godkänt. Jag ÄLSKAR att ha dubbla ugnar utan att det tar större plats

Integrerad kyl och frys (dyraste) fungerar utan anmärkning.
 
Jag valde ikea jag med och för 1/4 av priset så är valet lätt ... ikea hällen funkar bra .. kanske något irriterande med bootsen påslagen iomd så kan man inte koka upp en kastrull till utan att du måste vänta på den första
 
Papphammar666 lilllasrne skrev:
Jag valde ikea jag med och för 1/4 av priset så är valet lätt ... ikea hällen funkar bra .. kanske något irriterande med bootsen påslagen iomd så kan man inte koka upp en kastrull till utan att du måste vänta på den första
Borde fungera om du väljer en rund respektive rektangulär zon då de matas av olika faser.
 
Kommer aldrig köpa häll eller ugn från Ikea igen. Har precis fått bytt vår fördelaktig mot en Siemens efter alla bekymmer vi haft.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.