Fortsättning på förra inlägget!

Kakel i badrummet! Lite pill med detta. Aldrig kaklat e
Något förut direkt. Känns som det är fix överallt!
Vitkaklade väggar med kakelspik och fogspackel på ett halvfärdigt badrumsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat badrum med nymonterat vitt kakel, grått klinkergolv och väggmonterad belysning under installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vitt kakel som delvis är monterat på en badrumsvägg, oslipade fogar, elledningar sticker ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sedan lite fog. Blev jävligt nöjd över att ha gjort det själv. Blev inte helt perfekt, något platta kan vara lite sne, men jag är nöjd!
Nyinstallerat kakel i ett hörn av ett badrum, med synliga röranslutningar och utan fog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nykaklat badrumsgolv med vita väggkakel och gråa golvkakel, synligt avlopp och viss fog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerat kakel på väggarna och klinker på golvet i ett duschutrymme, hantverk gjort själv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rörmokaren har varit förbi och kopplat in vatten och bergvärme!
Installation av bergvärmesystem med olika tekniska komponenter och kopparmässing i ett pannrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sedan utebelysningen! Dessa lampor passade som pricken över i:et! Jag gjorde allt förmontage i garaget så jag sedan bara kunde skruva upp dom på väggen.
Utebelysning förmontage i ett garage med lampor och verktyg på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Golvstående utomhuslampa inomhus under installation, verktyg och byggmaterial synliga i ett pågående renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Montering! Entré med dubbla vita dörrar, två vägglampor och en bergvärmeanläggning på en ljusgrön husfasad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två svarta utebelysningslampor monterade på en ljusblå träfasad med vitt dörrparti och barn framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerade svarta utomhuslampor på en ljusgrön trävägg vid ett hus, grusgång framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
boschkenta och 16 till
  • Laddar…
M magnu skrev:
Är det fischers spikplugg som du syftar på?
Jag använde mig av röda 5,5mm plugg till mitt golv
 
JanneJanne123
Alltså hur hinner du göra så mycket? Sjukt imponerande.
 
  • Gilla
Fisk3n
  • Laddar…
Ett av dom mest gedigna och snyggaste arbeten jag sett! När du är klar med det här ska du ge dig själv en sjujäklandes klapp på din egen axel!

Dessutom, när du är klar ska du komma hem till mig och jobba! Snabbare arbetskraft är svår att hitta... :crysmile:(y)

Grattis till lilltjejen föresten, fint namn! (y):heart:
 
  • Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
richardtenggren
Har du tonat glasen på armaturerna? Varför? :)
 
  • Gilla
Fisk3n
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Alltså hur hinner du göra så mycket? Sjukt imponerande.
Denna veckan har jag ju varit pappaledig och kunnat jobba hela dagarna, nästan :)
 
Grattis till Viola,:heart: och som redan sagts.... Vilket jäkla bygge!! (y)
 
  • Gilla
Simsu och 1 till
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Ett av dom mest gedigna och snyggaste arbeten jag sett! När du är klar med det här ska du ge dig själv en sjujäklandes klapp på din egen axel!

Dessutom, när du är klar ska du komma hem till mig och jobba! Snabbare arbetskraft är svår att hitta... :crysmile:(y)

Grattis till lilltjejen föresten, fint namn! (y):heart:
Tack :) redan nu känner jag att jag är väldigt stolt över vad jag har åstadkommit. Jag har sällan valt den enkla vägen, utan tillverkat mycket själv som annars kan köpas för pengar. Det räcker att bara gå in i köket och kolla lite på skåpen så får man ett litet leende med sig :)
 
  • Gilla
Bengt Larsson och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Har du tonat glasen på armaturerna? Varför? :)
Nej jag har bara inte tagit bort filmen från glasen. I verkligheten så ser de inte alls så mörka ut, utan jag fick dubbelkolla på bilderna nu när du kommenterade och då ser jag att de är ju kolsvarta!
 
  • Gilla
Simsu
  • Laddar…
Tallguy196 Tallguy196 skrev:
Grattis till Viola,:heart: och som redan sagts.... Vilket jäkla bygge!! (y)
Tack :) japp, ett riktigt jävla bygge :)
 
  • Gilla
cmb
  • Laddar…
Helt sjukt fint, imponerad av allt arbete.

En liten fråga. Där panelen slutar så har du en offerbräda.
Slutar panelen mot offerbräda eller går panelen ner bakom? :D
 
Längst ner runt huset sitter det en offerbräda. Panelen står sedan på offerbrädan. Förhoppningsvis ska enbart offerbrädan bli dålig och det räcker att byta den istället för någon panel. Time Will tell !
 
  • Gilla
Simsu och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Gammaldags detalj med offerbräda. Smart även i nutid.
Grattis till nya familjemedlemmen! Se till att njut lite av och med henne och frugan
 
  • Gilla
Fisk3n
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Gammaldags detalj med offerbräda. Smart även i nutid.
Grattis till nya familjemedlemmen! Se till att njut lite av och med henne och frugan
Även rätt prydligt med en offerbräda tycker jag :)

Tack! Jag ska försöka njuta så mycket jag kan! Resten av familjen är med rätt mycket på bygget nu när vi är lediga, så jag får träffa dom rätt mycket faktiskt
 
  • Gilla
Simsu och 1 till
  • Laddar…
Wow.
Jag ställer mig i raden och imponeras av erat arbete. Ser väldigt bra ut. Jag ska i vår börja bygga garage. Hur stort är erat garage? Och hur har du gjort med uppvärmning och VA i garaget?
 
  • Gilla
Fisk3n
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.