D Bubblebubb skrev:
Grannen hyrde en grävare och gjorde om sin utfart. Båtsäsongen är över och hans båt står återigen på hans tomt.

Vi har en kylig relation men min tomt är just nu ingen vändplats.
Tack för återkopplingen.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
D Bubblebubb skrev:
Grannen hyrde en grävare och gjorde om sin utfart. Båtsäsongen är över och hans båt står återigen på hans tomt.

Vi har en kylig relation men min tomt är just nu ingen vändplats.
Jättebra att du återkom med lite resultat. Önskvärt hade dock varit att få veta vad du gjorde eller vad som hände för att grannen skulle lösa sitt problem? Kontaktades någon vägförening eller kommunen för att lösa problemet? Vad sades i så fall? Osv.
 
  • Gilla
Bettan74
  • Laddar…
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Jättebra att du återkom med lite resultat. Önskvärt hade dock varit att få veta vad du gjorde eller vad som hände för att grannen skulle lösa sitt problem? Kontaktades någon vägförening eller kommunen för att lösa problemet? Vad sades i så fall? Osv.
Det står ju i tråden om du löser
 
Talvan Talvan skrev:
Det står ju i tråden om du löser
Nej. Det står att grannen nu hanterar sitt problem på egen hand. Inte hur TS kom till punkten att grabben löste sitt problem.
 
harry73
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Nej. Det står att grannen nu hanterar sitt problem på egen hand. Inte hur TS kom till punkten att grabben löste sitt problem.
Se inlägg #104
 
Talvan Talvan skrev:
Granen gjorde om sin utfart står det

TS skottade bort massor
Läs näst sista meningen i #104. Vid tidpunkten när det skrevs var absolut ingenting avklarat eller avslutat i ärendet.
 
harry73
Ok för som inte vill leta upp näst sista mening i #104
Nu är det i princip återställt, vi får se vad som händer.
Och vad hände då? Grannen tog hem en grävare och gjorde om sin egen infart, så att han fick in sin båt på sin egen tomt utan att använda ts vändplats.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Ok för som inte vill leta upp näst sista mening i #104
Nu är det i princip återställt, vi får se vad som händer.
Och vad hände då? Grannen tog hem en grävare och gjorde om sin egen infart, så att han fick in sin båt på sin egen tomt utan att använda ts vändplats.
Ja, eller så har det hänt många saker däremellan som TS inte berättat. Avsaknad av info är inte likställa med att ingenting hänt eller att antagande om just det är sant. Tyvärr.
 
D
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Ja, eller så har det hänt många saker däremellan som TS inte berättat. Avsaknad av info är inte likställa med att ingenting hänt eller att antagande om just det är sant. Tyvärr.
Vad vill du veta?
 
D Bubblebubb skrev:
Vad vill du veta?
Om någonting annat än att du återställde det på din tomt orsakade att grannen löste problemet på rätt sätt? Någon kontakt med vägföreningen, samtal med grannen, kontakt med kommunen eller annat? Konfronterade grannen dig efter återställningen? Vad sades då, i så fall? Osv.
 
D
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Om någonting annat än att du återställde det på din tomt orsakade att grannen löste problemet på rätt sätt? Någon kontakt med vägföreningen, samtal med grannen, kontakt med kommunen eller annat? Konfronterade grannen dig efter återställningen? Vad sades då, i så fall? Osv.
Nej inget annat.
 
  • Gilla
wilard
  • Laddar…
Det skulle ju kunna vara denna tråd.
 
A
harry73 harry73 skrev:
Nu vet vi egentligen fortfarande inte hur stor vändplatsen är och om den gör intrång i TS tomt eller om den egentligen håller sig till vägzonen.

Jag misstänker att de som säger att det inte är så farligt har en annan bild av hur det ser ut jämförd med de som tycker att det är förskräckligt
Om du provar att läsa trådskaparens beskrivning i stället för att hiita på egna skulle det bli lite lättare för många.
 
E Eriond skrev:
Låt mig förklara problemet: DU FÅR INTE INKRÄKTA PÅ ANNANS EGENDOM.
Blev det tydligare nu? För det spelar nämligen ingen roll vad det bakomliggande syftet är, du har ingen rätt att ta i anspråk någon del, hur liten den är, av mark som inte tillhör dig. Gäller även allmänning.
Ovanstående gör alla dina argument irrelevanta:
  • Om grannen tänkt återställa eller inte
  • Det är en permanent lösning, eftersom den uppenbarligen ligger kvar efter användande
  • Användningsfrekvensen är > noll
Alla får förstås resonera som de vill, men dina argument gör mig tveksam till om du förstår vissa av de grundläggande värderingar vårt samhälle bygger på? Som skillnaden mellan mitt och ditt, t.ex.
Utveckla ordet INKRÄKTA tack.
 
T Tom12 skrev:
Utveckla ordet INKRÄKTA tack.
Kränkta är att någon blir stött och ledsen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.